Leren laarzen met rits oprekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fabienne_Z

Leren laarzen met rits oprekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 14:31

Mijn linkerlaars moet echt minimaal opgerekt worden omdat de rits niet helemaal sluit en ik vroeg me nu af of je laarzen met rits ook op kan laten rekken of is dit niet bevordelijk voor de kwaliteit van het leer?

Anoniem

Re: Leren laarzen met rits oprekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:33

Ik denk eerder, dat het voor de rits in kwestie een pijnlijke aangelegenheid wordt.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 14:35

Owja daar heb ik helemaal nog niet aan gedacht

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:42

Ik heb eren laarzen gekocht. Express zonder rits zodat ik ze nog kan oprekkken als mijn kuiten gaan groeien.
Ik denk dat je je laars dus met rits niet kan laten oprekken. Of je krijgt 'm zonder rits terug...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:44

Ik zit met hetzelfde probleem. Na mijn zwangerschap gaan mijn laarzen niet meer dicht. Maar de schoenmaker zei dat de rits het zwakste punt is, en dat ze daar waarschijnlijk dus kapot gaan als hij er mee aan de slag gaat. Ik heb voor mijn verjaardag dus maar nieuwe laarzen gevraagd.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:47

Je kan er wel een stuk elastiek tussen laten zetten aan de binnenkant naast de rits, daar zie je bijna niks van terug en scheelt wel..

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 16:53

Hoe moet ik me dat voorstellen, elastiek naast de rits??

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:03

Weet ik ook niet precies, maar dat zeiden ze toen tegen mij bij de ruitersportzaak. Je kan er altijd ff naar informeren, is ook zonde om zomaar nieuwe laarzen te moeten kopen.. Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:49

mijn schoenmaker heeft het wel 'geprobeerd' het had iets effect, reden dat het niet gelukt is, kwam omdat mijn laars te smal was voor zijn apperatuur. je zou eventueel er een rits in kunnen laten zetten met wat meer elastiek (dus dat je meer ruimte krijgt) als je een rits er voor in hebt zou je er een stuk elastiek achter kunnen zetten.

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:47

ik had ook leren laarzen met rits ook ong. 3 keer laten op rekken. het hielp bij mij echt niet

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:15

Ik heb mijn Petries met rits gewoon op laten rekken, wel 3 cm! Perfect gegaan en ik pas ze weer Ja . Ik heb ze alleen niet bij een schoenmaker op laten rekken, maar bij Lipica (daar liet ik toch meteen nieuwe laarzen aanmeten).

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 18:00

Ow het kan dus wel, dan ga ik zeker even langs schoenmaker or something want zeker als ik ze lang aan heb begint het echt af te knellen en dat kan niet gezond zijn

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:48

Nee dat is niet fijn. Bij die van mij is het echt goed gelukt hoor Ja . Ze hebben wel in een bad gelegen volgens mij om op te rekken, het duurde dan ook wel een week ofzo voordat ze klaar waren.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 12:57

Ow dat is dan wel weer minder, rij 2x per week en heb alleen nog van die aigle dingen waar ik echt niet meer mee kan rijden. Moet maar even informeren hoe het zit, want dat zou wel een btje naar zijn

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 14:08

Bij Petrie hebben ze mijn laarzen, met rits, opgerekt.. Omdat ze ze te smal hadden gemaakt kon de rits niet dicht..

Ritsen zijn nog steeds goed.. Al weet ik niet of ze na het oprekken dezelfde rits erin hebben laten zitten.. Knipoog

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:55

ik heb vanochtend mijn leren rijlaarzen bij de schoenmaker gebracht om ze op te laten rekken. Eerst zei hij dat het niet kon ivm de rits, maar toen hij eenmaal zag dat het maar minimaal was ging hij het wel proberen. Vrijdag kan ik ze op halen en hoop het is gelukt.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 18:39

Nou ben net even naar de schoenmaker geweest en kreeg als reactie "jahoor moet wel lukken" dus van de week maar even langs ermee

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:41

Anders kan je er dus inderdaad nog een stukje elastiek in laten zetten. Dan maken ze een knipje waar ze een stukje elastiek inzetten, met weer een flapje leer eroverheen zodat je er bijna niks van ziet.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 18:55

ja hoorde dus dat je daar best veel juist van ziet en dat vind ik zonde van me laarzen

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:52

Heb net mijn laarzen weer gehaald, en het is niet gelukt om ze ietsies uit te rekken. Pech. Hij zei ook dat je er een stuk leer tussen kon zetten, maar hij wist niet hoeveel dat zou gaan kosten want dat had ie nog nooit gedaan. Mooi niet, word er niet mooier op en zometeen is het hartstikke duur.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 10:38

Ow dat is wel balen, nou ik ga ze woensdag weg laten brengen en dan merk ik het wel

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:42

blackstar schreef:
Heb net mijn laarzen weer gehaald, en het is niet gelukt om ze ietsies uit te rekken. Pech. Hij zei ook dat je er een stuk leer tussen kon zetten, maar hij wist niet hoeveel dat zou gaan kosten want dat had ie nog nooit gedaan. Mooi niet, word er niet mooier op en zometeen is het hartstikke duur.

Bij mijn laars is er ook een stuk leer tussengezet. (mijn rits was wel eerst stuk door te dikke benen *LOL*. Mijn laarzen zijn inderdaad misschien niet meer perfect, maar het is mooi gedaan en je het valt ZEKER niet hard op.. Koste ook niet zoveel bij ons, iets van een 20€ (met nieuwe rits bij) geloof ik. Weegt niet op tegen nieuwe laarzen kopen Clown