Pikeur cap te groot geworden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StableEnable

Pikeur cap te groot geworden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 12:28

Hebben meer mensen hier last van?
Vorig jaar kochten een stalgenoot en ik allebei en Pikeur GPA cap. Na het valincident van Tineke Bartels had ik besloten nooit meer zonder cap te rijden en wilde dan ook een goede, veilige en vooral pretig zittende cap. Een hele investering. Een paar maanden later kocht nog een stalgenoot een Pikeur GPA. Haar werd in de winkel verteld dat ze de cap iets te krap moest kopen omdat ze wijder worden. Ons was dat niet verteld. En inderdaad!! Wij zitten nu allebei met een hele dure te grote cap! Toen ik het in de winkel ter sprake bracht werd me verteld dat het hen door Pikeur is verboden een 'te krappe' cap te adviseren. Dan zouden ze op dat moment een onveilige cap verkopen. Mooie boel! Ik wil een brief sturen naar Pikeur met deze klacht en ben benieuwd of meer mensen ditzelfde probleem hebben.

wonderland

Re: Pikeur cap te groot geworden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:02

M'n zus en ik hebben ook het advies gekregen om onze GPA's iets aan de kleine kant te kopen, omdat ze iets wijder worden in het dragen. Ze zitten nu bij ons allebei perfect.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:07

Bij mij worden alle caps na verloop van tijd te groot, en ik heb al heel wat merken op mijn hoofd gehad. Ik vervang ze gewoon na een jaar of wat omdat ik er ook nogal eens vanaf wil vallen, maar daarom zou ik ook niet zo snel voor een dure cap gaan.

Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met het schuim dat in de cap zit. In het begin is dit nogal veerachtig waardoor de cap goed zit. Op een gegeven moment raakt de rek eruit en blijft het plat, dan wordt dus ook je cap een stukje groter. Ik meen me wel te herinneren dat ze hiervoor inlegstukjes van schuim voor verkopen om de cap weer goed passend te maken.

Joica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:59

Ik heb ook een gpa, maar heb er nooit last van gehad dat hij groter werd. Ik heb hem gewoon precies goed op maat gekocht en hij is volgens mij niet groter geworden Knipoog

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:03

Ook hier al een jarenlange gebruikster van de pikeurcap, maar bij mij wordt ie niet groter of kleiner.

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:04

bij mij wel hij zakt af en als ik het bandje onder mn kin niet strak genoeg heb valt ie gewoon af maar ik heb nu indd stukjes schuimrubber en dat ga ik proberen of het helpt

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:07

Ik weet niet hoe de cap is van binnek bekeken maar als je achter de voering kun komen kun je er evetueel een hoedenkurkje in leggen om hem iets kleiner te maken.
Als je het niet kunt vinden laat het dan weten.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:09

hier nog iemand die een gpa cap heeft, maar de mijne zit ook nog steeds goed en heb er geen problemen mee dat ie te groot wordt.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:14

de mijne is heel iets wijder geworden. Maar heb er verder geen last van (was in t begin toch iets te krap)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:15

de mijne is ook niet wijder geworden, (deed ie dat maar een beetje Tong uitsteken) maar hij zit prima verder

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:17

Mijne zit ook nog steeds prima. Heb hem nu 4 jaar.

MamaLissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 08:27

Wat vreemd! Het zal ff lekker wezen dat je zo'n dure cap koopt en dan na een jaar zelf moet prutsen met schuimrubber etc omdat de cap te groot is geworden.
Ik zou zeker een brief schrijven aan Pikeur. Ben erg benieuwd wat hun reactie is.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 08:35

ik heb ook een pikeur gpa cap en die van mij wordt ook aan de grote kant. Het lijkt me nogal logisch dat bij het iedere dag dragen van je cap het schuim zijn veerkracht iets verliest. Ik ben het eens met het ieder jaar kopen van een nieuwe cap, alleen is het wel een dure bezigheid om ieder jaar een nieuwe pikeur cap aan te schaffen.

MamaLissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:04

Dat het iets ruimer wordt is normaal, maar niet dat het zo te groot is geworden dat het van je hoofd afvalt als je het kinbandje niet strak genoeg aantrekt zoals Misznita schrijft.
Ieder jaar een nieuwe cap? Ik vind dat je van een dure gpa cap wel wat duurzaamheid mag verwachten en dus niet dat je een jaar later een nieuwe kan kopen.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:13

Ik heb ook een pikeur GPA die iets ruimer is geworden, niet heel veel, maar hij zit net niet meer klemvast zeg maar. Heb de cap nu ruim 2 jaar en gebruik hem dagelijks. Ben wel benieuwd of Pikeur je nog een oplossing aan de hand doet, dan wil ik die ook graag weten.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:02

Ik bedoelde ook iets ruimer. Ik ben laatst nog gevallen en toen zat hij nog goed op mijn hoofd. (niet op mijn hoofd gevallen dus geen nieuwe cap nodig) Laatst zag ik bij int. springwedstrijd bij eurosport dat een man van zijn paard viel. Zijn cap zat dus niet meer op zijn hoofd en het was dus wel een pikeur..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:37

Ik heb ook een GPA Pikeur cap, maar die van mij is niet groter geworden na gebruik. Ik heb hem netjes op maat gekocht en 2 jaar later zit hij nog steeds prima.

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:42

ik heb ook een GPA pikeur cap, heb hem op advies van de winkel, iets aan de krappe kant gekocht, nu paste mij 1 maat groter ook niet, die was veel te groot, maar deze cap is wel iets wijder geworden, want hij zit nu als gegoten! Ze zeggen dat dit ook per cap verschilt!!

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 11:43

Dank voor alle reacties. Als ik antwoord heb van Pikeur laat ik het jullie weten. zelf vind ik ook dat je van zo'n dure cap meer mag verwachten. Ieder jaar zo'n uitgave lijkt me wat overdreven. Ik rijd meestal drie tot vier paarden per dag en draag 'm dus veel, misschien is hij daardoor bij mij ook sneller wijder geworden. Ik hou jullie op de hoogte!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:49

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn GPA en ik heb gisteren ook (per ongeluk) een topic gestart. Wist niet dat deze al bestond.

viewtopic.php?f=118&t=859285&p=31351184#p31351184

Ik hou dit topic even in de gaten, ben benieuwd naar de reactie van Pikeur.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:56

Ik heb mijn GPA na 4 1/2 jaar en hij past nog steeds prima. Lachen

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 09:16

Mijn cap is ook iets te groot geworden. Als het goed is hebben ze bij de ruitershop een soort strips die je in je cap kan plakken, onder de voering.
Dit was voor mij een goede oplossing, tijdelijk wil toch de bruine titium. Tong uitsteken

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 09:22

ik wil hem wel overkopen Tong uitsteken:P

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 09:25

wonderland schreef:
M'n zus en ik hebben ook het advies gekregen om onze GPA's iets aan de kleine kant te kopen, omdat ze iets wijder worden in het dragen. Ze zitten nu bij ons allebei perfect.
Dat advies heb ik bij de tweede ook gekregen. M'n eerste is ook iets wijder geworden maar niet zodanig dat hij niet meer paste.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:20

Mijne is ook veel wijder geworden Ja

Ik heb een 55 die me nu te wijd is, maar krijg een 54 niet op Scheve mond
Heb dus bij mijn 55 aan de binnenkant van die zachte dikke strips geplakt die de binnenkant iets opvullen..
Helaas verre van ideaal..

Met springen een keer niet goed uitkomen en een flinke sprong moeten maken staat garant voor een klep op mijn neus..