Casco Youngster inderdaad niet zo veilig...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Casco Youngster inderdaad niet zo veilig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:00

Jahoor, ik vond het al een onding en ik had al zo'n idee dat ie niet zo veilig was ( volgens mij was er hier een tijd terug ook nog een topic over verstelbare caps en hun veiligheid ? ), maar dat bewees ie vandaag toch maar even zelf. Ik viel van een pony af, op m'n buik waardoor ik met de voorkant van m'n cap ook op de grond kwam, cap schoot helemaal naar achteren in m'n nek ( kinriempje zat strak genoeg ! ) Gelukkig schoot het kinriempje ook nog los maar anders was ik ook nog eens gekeeld Nagelbijten / Gniffelen Ben vanmiddag meteen een nieuwe cap gaan halen ( een niet-verstelbare Happy Valley IRH cap ) en die Casco krijgt een enkeltje prullenbak Ja

Nog meer 'leuke ervaringen' met de Casco Youngster hier ?

Anoniem

Re: Casco Youngster inderdaad niet zo veilig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:05

Ja hier ook 1,
Had springles maar we kwamen niet uit als gevolg gooit me pony zijn hoofd in de lucht voor evenwicht en ik zat al in verlichte zit zit knalt ze tegen mijn hoofd aan.
capbandje schiet los en cap bleef nog maar net zitten.
volgende dag maar gelijk nieuwe gekocht(kavalkade hitlite comfort) en die bevalt mij een stuk beter.
Bleek ook nog eens dat die casco door die knal (en het was niet eens tegen mijn cap aan) stuk was je kon hem op 1 plek zo indrukken nee geen casco cap meer voor mij

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:07

Hier bij mij op de manege ook.

Meisje van 6 rijdt gezellig met 2 andere kinderen een lesje. Opeens gaat het meisje in het midden van de bak staan. Dan begint ze te snikken. Moeder komt er natuurlijk op afgestormt. Instructrice wou er ook net aankomen. Moeder rent de bak in. Pony schrikt zich dood en zet het op een lopen. Meisje begint te brullen en laat pardoes de teugels los. Het meisje blijft gillen en de pony rennen. Todat het meisje tegen de bakrand valt. Casco cap schiet in haar nek. Gelukkig breekt de cap in tweeen. Meisje heeft nog 4 dagen met hoofdpijn rond gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:09

Ben dus niet de enige Nagelbijten / Gniffelen
Mijn hele nek is verrekt door dat rot ding...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:09

Zelfs de caps van de Lidl zijn beter als ik dit lees Clown
Bij mij gebeurde précies hetzelfde maar die cap bleef toch supernetjes zitten.

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:35

ik heb ook al heel veel verhalen gehoord die altijd maar opnieuw bewijzen dat casco toks onveilig zijn!!
nooit van mijn leven ga ik nog zon tok dragen Clown

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:39

Ik heb zelf een andere, omdat ik nooit het gevoel heb gehad dat die casco youngster wel goed was veilig was.
Je kunt volgens mij gewoon beter een goede passende niet verstelbare cap in de goede maat kopen en dan je kinriempje gewoon goed doen. Ik had toen de keus of de casco of die ik nu heb van HH, nou voor mij was de keuze snel gemaakt Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:49

Ik had de cap op mijn neus Haha! (leende de cap van een ander meisje, mijn eigen verstelbare kieffer cap is gelukkig wél veilig Nagelbijten / Gniffelen)

Too

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:54

Ik had een tijd geleden ook een Casco cap. Later bleek dat dat model alweer uit de handel was gehaald, omdat hij niet veilig was. Sowieso heb ik het idee dat de casco caps maar bij weinig mensen echt passen. Vaak kun je ze heel erg bewegen, waardoor bij een val de cap dus gewoon van het hoofd geschoven wordt. Dat heb ik tenminste meerdere keren zien gebeuren..

Ilse_Beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:55

Ik heb ook zo'n verstelbare cap van casco.
Maar ik vind ze eigenlijk niet zo super.
Ik wil ook gewoon een goede cap een die je niet kan verstellen Lachen
Dan voel ik me denk ik toch wat veiliger.
Helaas moet ik dan wel mijn portomonee even 2 keer omkeren Nagelbijten / Gniffelen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:56

Ik heb gelukig een HH pro plus gekocht vóórdat me zoiets overkwam. Vond dat met het frisse paard wat ik op dit moment rijdt toch wel zo veilig Scheve mond

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:57

Foto van cap ? weet zo niet welke het is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:58

Ik liep al een tijd tegen m'n moeder te zeggen dat ik een nieuwe cap moest, maar die zei steeds: Ja dat vind ik toch wel erg duur enzo. Dus ik dacht, tja, dan vraag ik hem maar voor Sinterklaas ofzo. En nu dat ik gevallen was moest ik van m'n moeder meteen richting Hippodam rennen voor een nieuwe *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:58

Google ff op Casco Youngster dan HouVanUtopia Lachen

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:05

heb je een link want bij mij kan hij niks vinden?

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 06:45

hiero ook,
val van een shet ( al een hele tijd geleden ) ik werd tegen de bakrand gesmeten, schiet die cap in mijn nek !
zon ding help echt voor geen meter volgens mij.. maargoed waneer ik weer wat meer centjes heb koop ik wel een nieuwe ( dingen kosten veel te veel als je het mij vraagt Knipoog )

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 07:03

Ze zitten altijd erg los, die riempjes schieten altijd los en zitten scheef, en daarbij vind ik een Casco cap ook nog eens géén gezicht.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 09:41

Bij die van mij viel het toen nog wel mee. Ik ben voordat er ergere ongelukken zouden gebeuren, al op zoek gegaan naar een andere cap. Telkens als ik vrij hard ging galoperen dan vloog de cap aan de voorkant omhoog, ook terwijl het kinriempje strak genoeg zat en mijn cap ook niet te groot was. Dit heb ik toen een paar keer aangezien maar toen bedacht ik me dat het niet veilig genoeg was om hiermee door te rijden, en ben dus nu al een tijdje in het bezit van een HH cap, die vliegt tenminste niet van m'n hoofd af.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 09:45

Ik heb ook altijd geweigerd zo'n ding op mn hoofd te zetten.
Bij mn zusje is ie ook al een keer in dr nek beland bij een val.. Nee doe mij maar lekker een niet-verstelbare hoor Ja

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 09:48

Ik heb ook zo'n cap, en spijt dat ik hem gekocht heb. Iedere keer verschuift mijn keelbandje, waar door de cap veel te los op mijn hoofd komt te zitten. En als ik een keertje spring met mijn paard, dan zit de cap zowat voor mijn gezicht, bij het neerkomen.

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 09:53

pff als ik dit zo lees ben ik blij dat ik ook een andere als mijn casco heb gekocht.
heb nu een kavalkade hilite. (was wel bijna 2x zo duur!maar ja!)

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 10:01

heb wekelijks ruzie met kinbandje van die casco..
maja nog geen tijd en zin en geld om een nieuwe te hale Schijnheilig

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:05

Pistasche schreef:
Zelfs de caps van de Lidl zijn beter als ik dit lees Clown

Hoezo 'zelfs'? De caps van de Lidl zijn prima Lachen Die Casco's vind ik echt vreselijk link, ik heb al best regelmatig gezien dat 'ie naar achteren kiept - en het zelf ook meegemaakt. Gelukkig nog niemand zien vallen daarmee, ik moet er toch niet aan denken. Voor mezelf dan nog liever zonder dan met zo'n ding, want de extra schade aan nekwervels of keel, brrrr.
Je kunt het wel aansnoeren maar dan hangt het ding echt alleen maar op het bandje, dat lijkt me niet goed en is in elk geval echt heel vervelend als je daar een uur mee wilt rijden.

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:20

Die Casco dingen zijn verschrikkelijk! Ik raad ze iedereen af! Moet gewoon regelmatig tijdens mn lessen de capjes van de kinderen controleren, want tijdens het draven/galloperen vliegt menig cap (de casco's dan) nog weleens naar achteren (terwijl ie van te voren goed was aangedraait...) Nee hoor uit de handel halen die dingen!