Iemand ervaring met ''restaureren'' leren laarzen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Iemand ervaring met ''restaureren'' leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 21:09

tja, stomme titel, sorry Tong uitsteken
Ik zal het even uitleggen Knipoog

Ik heb leren rijlaarzen van 'SergioGrasso' heb ze nu ongeveer 2 jaar, waarvan 1 tot 1,5 jaar intensief gebruik Lachen
Mijn enkels zijn krom, ik val naar binnen, en ik heb in de loop van de tijd mijn laarzen dus die vorm gegeven.
Nu is het zo erg geworden dat ik bijna naast mijn zolen loop (loop naast mn schoenen Vork Clown )

even een voorbeeldje
(plaatje van http://www.petrie.nl/nieuws/beelden/glascow.jpg )
Afbeelding
dit moet dan de achterkant van de laars voorstellen he Knipoog Haha!

Ik wil er nu dus zowiso nieuwe zolen onder laten zetten, maar ik vroeg me af of iemand hier weet of ze ze weer recht zouden kunnen maken?
Ik vind het zo zonde, zulke mooie laarzen, en dan ik met mijn kromme voeten.. Lips are sealed

mirror666

Re: Iemand ervaring met ''restaureren'' leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 21:02

helemaal niemand?...

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:03

misschien eens naar de schoenmaker en vragen wat ze ermee kunnen, en misschien steunzolen aandoen in je laarzen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 21:06

steunzolen erin gaat niet, dan houd ik te weinig ruimte over bovenop mijn voet zegmaar. Met als gevolg dat mijn hele voet openligt aan de bovenkant (wel eens geprobeerd.. zeer pijnlijk)
Ik ben naar de schoenmaker gegaan, en die moest lachen Koe maar HIJ dacht niet dat hij er veel aan kon doen, maar dan weet ik natuurlijk niet of dat bij iedereen zo is he Knipoog
ik heb inmiddels een foto van mijn laarzen, zal hem even plaatsen Lachen

EDIT;
Afbeelding
beide laarzen van achter gezien
(let vooral op het verschil, links en rechts... Onder beide laarzen is nog geen enkele keer nieuwe zool/hak onder gegaan, nu komen die er sowizo onder Lachen )

en nog in link foto van elke laars appart Lachen
http://img409.imageshack.us/img409/9967/dsc03731ej8.jpg
de ergste.. (die witte dingen zijn haren, ze waren iets of wat vettig mijn kast in gegaan, en hebben toen haren aangetrokken Lachen )
http://img409.imageshack.us/img409/2784/dsc03732be5.jpg
de rechtse Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:00

Jeetje.... heb jij niet vreselijk pijn in je enkel/knie/onderrug?

Ik heb geen idee of er nog wat aan die laarzen te doen is.... lijkt me dat je er eerder bij had moeten zijn Bloos
Maar laarzen lijken me niet zo belangrijk, eerder jou gezondheid Bloos

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 13:50

Aimee schreef:
Jeetje.... heb jij niet vreselijk pijn in je enkel/knie/onderrug?

Ik heb geen idee of er nog wat aan die laarzen te doen is.... lijkt me dat je er eerder bij had moeten zijn Bloos
Maar laarzen lijken me niet zo belangrijk, eerder jou gezondheid Bloos

pijn in mijn onderrug erg snel, en veel last van mijn voeten inderdaad Lachen
lang staan en lopen zijn best moeilijk voor me (evenals tenen naar binnen met paardrijden Tong uitsteken ) Dit alles is zo erg geworden omdat de HA altijd zei dat ik me aanstelde als ik als klein meisje klaagde over pijn in mijn voeten..

En dat die laarzen zo krom waren, ik had het zelf nog niet eens ontdekt eigenlijk (tot een jaar geleden) totdat een vriendin van me er ontzettend mee moest lachen Bloos

burnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:30

Is het niet een idee om eens bij bijvoorbeeld een fysio of ostheopaat te laten kijken of je helemaal recht staat....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 09:31

Daar ga ik door de huisarts nooit naar doorgestuurd worden.. Ze vinden nl dat ik me aanstel..
Ik heb wel steunzolen, maar door de geforceerde correctie die je daarmee krijgt (gewoon ineens recht staan Verward ) houd ik het daarop niet langer dan 2 uur uit..

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:36

van een goede podotherapeut? ik heb als meisje ook zo gestaan maar bij mij is dat echt heel netjes bijgetrokken. Denk dat restaureren niet gaat maar zou wel de voet proberen te laten vergroten/oprekken waardoor je je steunzolen toch kan gaan dragen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 09:38

ja, de steunzolen komen bij een echte podotherapeut vandaan. Hier uit de buurt.
Bij mij kon het niet meer overgaan zei hij, ik moest maar die steuzolen voor altijd dragen, en toen ik zei dat ik of ik er nu 1 week, 1 maand of een half jaar op liep, het zeer bleef doen; was ik weer de aansteller Clown

ik ga nu mijn laarzen ophalen, ik ben benieuwd wat ze ervan hebben kunnen maken Lachen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:42

hmm ik weet niet of het zin heeft om ze recht te zetten..als dat al kan..
ze worden dan immers binnen de kortste keren weer scheef..

je zou dus een meer blijvende/permanente oplossing moet zoeken..waardoor jouw voet 'rechter' staat en je laars dus ook rechter blijft (desnoods idd in die laars)

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:43

Naaltje schreef:
Daar ga ik door de huisarts nooit naar doorgestuurd worden.. Ze vinden nl dat ik me aanstel..
Ik heb wel steunzolen, maar door de geforceerde correctie die je daarmee krijgt (gewoon ineens recht staan Verward ) houd ik het daarop niet langer dan 2 uur uit..

kan je geen second opinion krijgen van een andere HA?
of gewoon heeeeeeeel erg zeuren dat ie je toch doorstuurt..
neem desnoods je laars mee als bewijs!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:44

ik denkd at er maar een oplossing is en dat zijn nieuwe laarzen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 09:46

ja dat is opzich wel een idee..
Ik ga de laarzen zo ophalen, en misschien dat ik dan mijn steunzolen zo (vermink) vermaak dat de voorkant eraf is, zodat mijn tenen wel genoeg ruimte nog krijgen, maar ik die wigvorm onder mijn voet wel heb..
Het feit dat de laarzen er niet uitzien heb ik me overheen gezet, maar mijn voet-houding is gewoon om te huilen als ik aan het rijden ben Verdrietig

@lucifertje, nee, nieuwe laarzen komen er niet, die heb ik binnen no-time weer zo..

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:46

lucifertje schreef:

die vervolgens na verloop van tijd weer krom worden net zo als deze? Scheve mond

heb je al eens een s.o. gevraagd dan?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:53

Gelukkig kan je tegenwoordig naar de fysio zonder doorverwijzing van de huisarts Knipoog
Heb ik ook gedaan, kost je niks extra! Gewoon doen dus!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:01

Naaltje schreef:

Je hoeft helemaal niet meer doorgestuurd te worden tegenwoordig. Gewoon zelf een goede manueel therapeut zoeken en een afspraak maken, rekeningen naar de verzekering sturen en klaar. Elke andere "oplossing" zal jou niet rechter maken Ach gut
www.tedwillemsen.nl
Hij kijkt naar je hele lijf én naar je voeten, daar maakt hij ook zooltjes voor Lachen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 13:20

Born2BCrazy schreef:
lucifertje schreef:

die vervolgens na verloop van tijd weer krom worden net zo als deze? Scheve mond

heb je al eens een s.o. gevraagd dan?

nee die heb ik nog nooit gevraagd. Ik ben door mijn ouders ook in het idee gehouden dat het een beetje tussen mijn oren zat.
Ik ga dit dus even opperen thuis! Lachen
laarzen zijn opgehaald, en zoals ik verwachtte, ze konden niet terug rechter.. jammer Lachen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:54

Misschien kun je ze met een goede spanner nog een beetje in model terug drukken als je ze van tevoren nat maakt.
Niet zo'n slappe van plastic, maar een metalen spanner, die je er helemaal tot op de zool in drukt:

Afbeelding

En dan even je laars omhoog trekken terwijl je de spanner naar beneden gedrukt houdt.

Als je een beetje de goede kuitmaat hebt gaat het met een spa-fles ook prima trouwens.

Is zowiezo beter voor je laarzen, voor iedere laars van nieuw af aan, blijven ze veel mooier in model, denk dat je nooit zoiets gebruikt hebt?

Maar zou er niet teveel meer van verwachten hoor... Zie het meer als een tip voor als je nieuwe koopt.

En denk aan je gezondheid!!! Een doorverwijzing heb je niet meer nodig, zoals al aangehaald door anderen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 15:09

heb wel spanners gehad, van die plasicken.. maar mijn gevoel zei dat ze weinig nut hadden Tong uitsteken
ga de spafles nog eens proberen Lachen (heb toch zon fles staan op stal, met vliegenspray erin)

ga het er hierthuis over hebben Lachen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:28

Ik zei toch ook al dat die van plastic veel te slap zijn Knipoog Metaal moet je hebben!

Of van die houten, die je in de lusjes haakt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 15:29

maar dat gaat nu niet meer werken? anders ga ik geen nutteloos geld uitgeven Schijnheilig

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:30

Jawel hoor, als je ze nat maakt dan vormen ze beter en dan dus dat ding er in duwen. Dan kunnen ze nog wel wat vervormen.
Maar je moet zowiezo wel wat aan die hakken/zolen doen.
Heb je ook ongelijke benen? (lijkt me wel als ik het zo zie Clown )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 15:31

haha, ja dat is erg he? Tong uitsteken Bij mijn weten zijn mijn benen van gelijke lengte, ik dacht ook dat ze allebei even krom waren, maar dat is blijkbaar niet..
ze zijn nu weer normaal Lachen
er zitten weer 100% perfecte zolen en hakken onder (dank aan schoenmaker Haha!)
hij wist wel te vermelden dat ik de volgende keer eerder moest komen (sorry, geldgebrek)
en hij vond het raar dat die hakken zo afgesleten waren van de teugels Clown ( Nagelbijten / Gniffelen een echte paardenman Knipoog )