Bodyprotector?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 11:49

Hey,

Ik ben opzoek naar een bodyprotector, maar heb er niet zo'n verstand van Clown
Welk merk kan ik het beste nemen, voor goeie kwaliteit en beste pasvorm.
We hebben hier een aantal ruitersportzaken in de buurt waaronder Nijland Ruurlo, verkopen die bodyprotectors, zo ja krijg ik dan ook goeie kwaliteit?

Groetjes Marjolein

Ramoon12
Berichten: 103
Geregistreerd: 22-06-07
Woonplaats: In de achterhoek.......

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:36

Ik heb via marktplaats een nieuwe pfiff bodybrotector gekocht. Hij rijd echt heerlijk. Het voordeel is dat deze niet zo'n lange staart aan de rug heeft, die steeds tegen het zadel aan komt. En hij is egaal zwart van kleur, dat vind ik ook een voordeel.

Nijland verkoopt ook wel bodyprotectors, maar ik geloof alleen het merk harry horse. Je moet wel kijken of de bodyprotector voldoet aan de beta 3 norm.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 14:07

Oke, dankjewel Lachen Ik zal ook is even opzoek gaan bij marktpaats idd Lachen

Ramoon12
Berichten: 103
Geregistreerd: 22-06-07
Woonplaats: In de achterhoek.......

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:29

Iemand in deventer biedt er 1 aan. Maatje L. Ik weet niet welke maat je moet hebben. Ik heb maat 42/44 en dus een L. Het is denk ik wel een kwestie van passen. Koop niet iets dat je niet gepast hebt. Dat zou zonde zijn. Succes!!

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:32

ik ehb die van kieffer, betaal je wel wat voor. en nog zit ie voor geen meter Clown . haha maar ik vond het wel de bodyprotector die het beste zat Knipoog

Perla

Berichten: 3694
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: friesland

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:37

Ik heb die van impereal riding en ik ben er erg tefreden over Lachen

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 18:28

lotjj92 schreef:
ik ehb die van kieffer, betaal je wel wat voor. en nog zit ie voor geen meter Clown . haha maar ik vond het wel de bodyprotector die het beste zat Knipoog



Hahhaa, het beste lijkt me gewoon als ik ga passen, ik weet overigens niet wat mijn maat is normaal t-shirten maat S/M dus is dat een M bp denk ik Knipoog !

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:17

Op de site van Ooteman staan de maten erbij. Je kan daar even kijken om juist te weten welke maat je nodig hebt. Het is erg belangrijk dat hij goed zit. Anders rij je niet comfortabel. Je kan er ook rugpijn van krijgen als hij te lang is en tegen je zadel komt. Want dan ga je automatisch naar voor zitten.

Perla

Berichten: 3694
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: friesland

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:19

me_yentl schreef:
lotjj92 schreef:
ik ehb die van kieffer, betaal je wel wat voor. en nog zit ie voor geen meter Clown . haha maar ik vond het wel de bodyprotector die het beste zat Knipoog



Hahhaa, het beste lijkt me gewoon als ik ga passen, ik weet overigens niet wat mijn maat is normaal t-shirten maat S/M dus is dat een M bp denk ik Knipoog !

ik denk dat je een gewone S wel aan kan hoor

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 12:26

Oke dankjulliewel Lachen
Ik ga gewoon wel even naar Nijland en dan passen

blacklight

Berichten: 1010
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Wintelre

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:28

Ja inderdaad, ik denk ook dat je zelf even moet kijken wat jij het fijnste vind

Lein87
Berichten: 491
Geregistreerd: 20-06-07

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:34

Gewoon in de winkel vragen en je laten adviseren. Die mensen hebben er als het goed is verstand van! Ik heb mezelf ook laten advisren toen ik er eentje ging kopen en ik heb er jaren plezier van gehad!!! (nu is ie te klein geworden dus kga binnenkort weer op stap om een nieuwe aan te schaffen) Succes met zoeken!

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 14:48

Dankjewel! Lachen

Fantastrid
Berichten: 47
Geregistreerd: 19-05-07

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:31

Als ik jou was zou ik ook opletten dat je niet een hele stijve bodyprotector neemt. Ik had eerst ook een hele stijve en die zat niet zo geweldig, later had ik er een die een stuk soepeler was en daar had ik ook een stuk minder last van met rijden. Zou alleen niet meer weten welk merk het was.

Cishashka

Berichten: 744
Geregistreerd: 14-10-06

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:30

Ik heb die van USG, dat is wel een aanrader, een vriendin van me heeft eentje van Kieffer. Ik denk dat je snel ziet welke beter is als je in de ruitersport winkel staat.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:32

Hoe groot ben je? Ik heb er een tijdje 1 gehad, omdat ik naar Indoor Cross' zou gaan, maar nu gebruik ik hem nooit meer, dus die kan misschien wel weg Knipoog
Hij is nog geen jaar oud, heb hem in Januarie gekregen, er is is misschien 4 keer (?) mee gereden. Iig niet vaker als 10 keer.
Ik vond hem wel lekker zitten, natuurlijk zit het zonder lekkerder, maar na een tijdje rijden gaat hij door lichaamstempratuur lekkerder zitten.
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 26-06-07 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

pluusie
Berichten: 16
Geregistreerd: 06-04-07

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:37

het beste zijn die met schouderstukken die je los kan maken maar ik weet het merk niet meer. verder heb je ook nog de airparka.Ik draag al 10 jaar een protector maar als ik val is het meestal op mijn schouder en de meeste beschermen juist dat deel niet

pluusie
Berichten: 16
Geregistreerd: 06-04-07

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:40


pluusie
Berichten: 16
Geregistreerd: 06-04-07

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:13


Anoniem

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:58

Ik heb die van IR, zit naarmate hij warmer wordt door je eigen lichaamstemp. zeg maar,
ook veel beter; dan vormt 'ie meer naar je toe. Doe 'em dus meestal altijd iets voordat
ik ga rijden aan, zodat ik niet met zo'n plank op m'n rug hoef op te stappen. Clown

Flaaf
Berichten: 857
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:09

Die airparka is volgens mij wel goed en comfortabel, maar je moet wel een bepaald gewicht hebben anders blaast hij niet op.. das heel vervelend

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 12:26

@Joscaa Ik ben ongeveer 1.65

Iedereen bedankt voor de reacties, het lijkt mij gewoon het beste als ik naar wat ruiterzaken toe ga om te passen.

Die airparka, lijkt me niet echt fijn....

floor01

Berichten: 3301
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:49

pluusie schreef:
http://www.canter-equipment.nl/ hier kan je de beste bescherming vinden......


ben ik het helemaal met je eens!!

Ik weet niet of het budget wat uitmaakt voor je, maar anders zou ik zeker niet gaan besparen op een bodyprotector!
Als je naar de ruitersportzaak gaat kun je zelf ook op een aantal dingen letten:
* het veiligheidsmerk: Beta impact level 3 is de hoogste veiligheidseis die een bp kan krijgen en die zijn dus ook erg veilig!
* In hoeveel maten is de bodyprotector te verkrijgen? In hoe meer maten hoe beter, de kans dat je een perfect passende vind is dan groot en hij moet echt goed aansluiten! (S, M, L is dus niet genoeg)
* Let er met passen op dat de achterkant van de bodyprotector niet tegen het zadel aankomt! Bij sommige bodyprotectors zou je naderhand eventueel de bodyprotector uit de hoes halen en hem aan de onderkant een stuk bij knippen
* let er op dat de bodyprotector niet te hard is! Hij moet zich natuurlijk wel aan je lichaam aanpassen. Het fijnst is natuurlijk een Bp die voor een gedeelte of helemaal uit blokjes bestaat.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt: veel succes!

incalover

Berichten: 30
Geregistreerd: 29-12-06

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:23

Ik heb een hele fijne bodyprotector, ik weet alleen niet van welk merk..
Ooit een keer in een winkeltje gekochtt. .Volgens mij kan je hem ook bij divoza kopen Lachen

Marja1988
Berichten: 2803
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:03

ik heb er 1 van Usg, erg fijne en voor een mooi prijsje.

Bij nijland heb ik nooit bodyprotectors gezien eigenlijk..