Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cassidy schreef:Een wat zwaardere ruiter die goed kan zitten, is minder belastend voor een paard dan een lichtgewicht ruiter die in het zadel zit te bonken en niet met de beweging meegaat.
paardpony schreef:Ik ben dus niet 1 van de lichtste, ik rij op een grote C pony, DIe kan alles met mij, zowel, 60cm (ben ietsje groot dus hoger kan niet egt) springen. Die kan nog middengalop met mij erop en die kan me eraf kieperen. Dus ik snap het probleem niet..
Paarden zijn heel sterk, als je sommige mensen op een pony ziet dan denk ik wel dat je dan beter een andere kunt zoeken, maar ik vind niet dat die moeten stoppen met rijden op je gewicht..
Je kunt zo ontzettend veel van paarden houden, en dat gewicht kun je tog niks aan doen? Dan zou jij mij dus van paardrijden afsturen!
Stel dat jij zelf zwaar bent, dan zou jij met deze verklaring niet blij zijn denk ik, dat is dus een kwestie van geluk dat jij niet zo geboren bent.
Voor alle ruiters met elk gewicht is er wel een pony/paard.
paardpony schreef:Ik ben dus niet 1 van de lichtste, ik rij op een grote C pony, DIe kan alles met mij, zowel, 60cm (ben ietsje groot dus hoger kan niet egt) springen. Die kan nog middengalop met mij erop en die kan me eraf kieperen. Dus ik snap het probleem niet..
Paarden zijn heel sterk, als je sommige mensen op een pony ziet dan denk ik wel dat je dan beter een andere kunt zoeken, maar ik vind niet dat die moeten stoppen met rijden op je gewicht..
Je kunt zo ontzettend veel van paarden houden, en dat gewicht kun je tog niks aan doen? Dan zou jij mij dus van paardrijden afsturen!
Stel dat jij zelf zwaar bent, dan zou jij met deze verklaring niet blij zijn denk ik, dat is dus een kwestie van geluk dat jij niet zo geboren bent.
Maureenn schreef:paardpony schreef:Ik ben dus niet 1 van de lichtste, ik rij op een grote C pony, DIe kan alles met mij, zowel, 60cm (ben ietsje groot dus hoger kan niet egt) springen. Die kan nog middengalop met mij erop en die kan me eraf kieperen. Dus ik snap het probleem niet..
Maar je kan ook proberen aftevallen toch?
En als ik ernstig overgewicht zou hebben zou ik idd toch ook wel denken aan m'n paard dat hij het misschien wel te zwaar vind en er lekker mee gaan wandelen.
Als jou C pony het makkelijk aan kan zo als jij zegt, zou dat geen probleem hoeven zijn...
dierfysio schreef:paardpony schreef:Ik ben dus niet 1 van de lichtste, ik rij op een grote C pony, DIe kan alles met mij, zowel, 60cm (ben ietsje groot dus hoger kan niet egt) springen. Die kan nog middengalop met mij erop en die kan me eraf kieperen. Dus ik snap het probleem niet..
nu ga je niet blij worden, maar ik vind het een beetje ego om te denken 'ik houd zo van paarden, dus ik moet -ondanks fors overgewicht- gewoon kunnen rijden'...
dat paard (pony) vraagt niet om jouw extra kilo's. zal waarschijnlijk zeker z'n best doen om ondanks die extra vracht goed e lopen, maar echt prettig is het natuurlijk niet.
ik ben zelf ook geen maatje 36 (ook niet dik, maar maat 40/42), maar heb een groot, stevig paard. ik zou echt niet op een klein, iel paardje stappen. dat vind ik wel sneu voor zo'n beestje dan.
persoonlijk vind ik het meer getuigen van 'houden van' door mee te denken met het comfort van je paard, dan je kop in 't zand te steken en misschien wel te zwaar te belasten. een paard laat pas zien dat het te zwaar belast wordt, als het héél erg is; dan ben je dus al te laat eigenlijk...
Cassidy schreef:Een wat zwaardere ruiter die goed kan zitten, is minder belastend voor een paard dan een lichtgewicht ruiter die in het zadel zit te bonken en niet met de beweging meegaat.
Sanniejj schreef:bij je echte leeftijd was er een vrouw die had met de dokter afgesproken dat ze als ze 100 weegt weer op haar Fjordje van 132 ging rijden, dat vond iik echt niet kunnen ...
me_yentl schreef:Ik weeg zelf 63 kilo en ik ben 1.65, ik rijd regelmatig nog wel op pony's ben ik dan te zwaar?