wat voor kleding bij overgewicht ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Katoo71

wat voor kleding bij overgewicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 12:31

Ik ben zelf niet zo groot en helaas heb ik niet maatje 38 maar 42/44 , ik weet nooit wat ik nou wil aantrekken als ik ga rijden.
Het liefst moet het een beetje afkleden en lekker zitten niet te strak ( we willen geen vetrollen tellen).
Te slobberig is ook niet mooi.
Wat doen de wat gezette ruiters onder ons aan tijdens het rijden ? Ik ben daar erg nieuwsgierig naar want ik zelf kom er niet uit Bloos

Of wat raden jullie aan ?

anouska2

Re: wat voor kleding bij overgewicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 14:33

je zou een (getaileerde) bodywarmer aan kunnen trekken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 14:46

Dat wilde ik ook net zeggen, bodywarmers zijn daarvoor altijd wel prettig. Verder denk ik aan wat donkerder kleuren en niet te veel c.q te drukke prints.

Eigenlijk wilde ik zeggen dat je je daar niet druk over zou moeten maken, tenslotte is niemand perfect. Maar ik kan me voorstellen dat je je je wél prettig wilt voelen tijdens het rijden, vandaar toch mijn tips. Knipoog

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 14:55

Ik vind het leuk om toch een beetje mee te gaan in de mode maar helaas kan ik in de ruiterspeciaalzaak nooit kleding vinden wat me echt past , of het is te kort of veelste strak, tja en ondanks een maatje meer wil ik me wel lekker voelen.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:46

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:02

ik heb gewoon altijd een blauwe trui aan Tong uitsteken ik bedoel hij zit zo super lekker, en dat het er misschien niet geweldig uitziet ga ik me echt niet druk maken Tong uitsteken
Zo-iets

of idd een vest Haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 22:30

ik heb ook 40/42 en draag gewoon een goede rijbroek, meestal een shirt met lange mouwen en idd een getailleerde bodywarmer er overheen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 23:18

Ik heb meestal wel een shirt of een trui aan die over mijn achterste valt.. in elk geval over een groot deel. Vind het geen pan als je een dikke kont heb, om daar een kort shirt/trui/vest op te dragen.. (ik heb ook maat 42/44, ben 1.69 kort)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 23:23

Nou, ik heb zelf maat 46, en draag gewoon wat ik lekker vind zitten. Ik let er wel op dat mijn trui/vest of t-shirt of zo, over mijn kont valt. Verder ga ik niet echt netjes naar mijn paard Bloos Die maakt het toch niet uit hoe ik er uit zie Haha!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 23:26

Ik rijd meestal met een gewoon t-shirt en trui, in de zomer alleen een t-shirt. De afgelopen dagen was het eigenlijk te warm voor een trui, maar met rijden (in de buitenbak) was het zonder trui toch wel wat fris en toen heb ik mijn jack (zoals eerste afbeelding) aangehouden en daar kan je echt heerlijk mee rijden.
Ik maak me paardrijden eigenlijk niet zo druk over hoe ik er uit zie.

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 07:54

Ik wil inderdaad niet dat mijn billen zo goed in zicht zijn en inderdaad mijn paard zal er weinig van merken , maar ik voel me altijd zo bekeken.
(zal wel tussen de oortjes zitten )

Maar in ieder geval bedankt voor de tips !

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:46

Ik heb zelf ook maat 42/44 maar ik ben ook wat langer.. (1.80)
Ik draag, dan altijd een trui of iets wat afslankt.. Lachen

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:01

Ik heb meestal een wit t-shirt met een zwart/grijze fleesch vest aan.
of gewoon een blauwe trui, anders heb ik een wit t-sghirt aan bij warm weer Lachen

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:21

ik heb altijd gewoon een fleecevest aan.. en in de zomer gewoon een dun colletje met bodywarmer...

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:24

Ik heb gewoon een harrys horse paardrijjasje aan,en geen enkele last Lachen

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:27

Zwarte vesten willen ook nog weleens werken, zie je het ook vaak wat minder, of iets met streepjes in de lengte, zie je het ook minder Knipoog Gewoon donkere kleding, valt het ook minder op, en idd wat langere kleding (net over je kont)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:57

probeer iets te dragen wat wel getailleerd is; ongetailleerd lijkt vaak net zo'n hobbezak.

een iets langere bodywarmer, dunne doorgestikte kwaliteit, is goed.
ik heb maat 40/42 en kan goed slagen in truitjes bij PK en Anky, ook goede kwaliteit. succes!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 11:59

En ook zorgen dat je paardrijbroek niet te klein is, anders rollen die zwembandjes er zo overheen, waardoor je er zo dik uit ziet Knipoog.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:08

Ik heb bodywarmers die ik veel aanheb, puur omdat het afkleedt en praktisch is (sleutels, telefoon, snoepjes voor paard, alles past erin). Momenteel rij ik eronder in kolletjes die ik eigenlijk alleen maar in donkere kleuren heb omdat licht nogal besmettelijk is.

Oh ja ik ben zo n 1.63 m en heb maat 42.

Bodywarmers verhullen toch wel het meeste eigenlijk hoor.

Ik heb de bodywarmers van diverse merken. Ik pas het, bevalt het goed (of tot de helft van je billen als je zit, dat geeft het allerbeste verhullingseffect), dan koop ik het, ongeacht welk merk.
Denk erom dat je een goede (sport)beha draagt want een verkeerde beha waarin de boel nogal losjes kan meeschudden om het zo maar even te omschrijven, doet ook alweer wat zwaarder lijken.

Probeer er ook in de keuze van je rijbroek rekening mee te houden. Ik heb nu bv. ook een rijbroek met een ruitje erin waarvan het verticale streepje meer opvalt dan het horizontale streepje en dat laat ook alweer wat slanker lijken. Verder hogere model rijlaarzen, laten ook slanker lijken, tenzij je last hebt van dikke plofkuiten...

Verder...hijs je paard in spetterende en opvallende outfits, dat lijdt de kijker af van jouw outfit. Probeer een bijpassende kleur trui of rijbroek aan te trekken bij de outfit van je paard en dan lijkt het meteen een geheel.

En tenslotte...ga in de tussentijd werken aan je eigen 'ideeen' hierover want het zit inderdaad meer tussen je oren. Je bent lekker met je hobby en sport bezig en daar moet je dan ook mee bezig zijn en blijven en je bent niet bezig met het bezoek van een gala(diner)...leer wat meer schijt eraan te krijgen, dat werkt écht en je zit meteen beter in je velletje. Niet iedereen is nu eenmaal gezegend met een mooi strak lichaam...sjit happens!

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 13:57

Zo.... antwoord op al mijn vragen ! Bedankt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:31

Ik draag ook altijd een bodywarmer, geen strakke kleding maar ook zeker niet te wijd! en geen rijbroeken met bandplooi en steekzakken. Gewoon strak model.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:37

Ik heb een mooie zwarte rijbroek met een verticale krijtstreep. Kreeg laatst de vraag of ik afgevallen was! Haha! Jippie, het werkt! hihi