Wanneer besloot je om TOCH maar MÉT cap te gaan rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Wanneer besloot je om TOCH maar MÉT cap te gaan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 19:44

De titel zegt het al... wanneer heb jij het "licht gezien"????

Ikke? Ik rijd dit jaar 26 jaar paard en de eerste tien jaar van mijn paard-rij carrière reed ik trouw met een cap, dat moest toen en ik dacht er verder niet over na om zonder te rijden.
Maar opeens was een cap niet meer stoer en ben ik zonder gaan rijden, en ja... ook springen!

Zo'n vijf weken geleden ben ik echter gruwelijk hard gevallen... op mn kop....

Matador schrok van iets en ik ben er afgelanceerd. Tenminste, dat heb ik van horen zeggen, ik weet er namelijk NIETS meer van af. Ik ben een groot deel van de dag "kwijt" dus je kunt wel stellen dat ik goed hard op mn harses ben gevallen Tong uitsteken (hersenschudding enzo, je kent het wel)

Vanaf dat moment realiseerde ik me dat ik wel degelijk hersens heb en dat ik ze dus wel moet beschermen. Dus rijd ik nu weer braaf met een nieuw aangeschafte Casco helm Clown

Toch wel zo veilig.... Knipoog

KiWiKo

Re: Wanneer besloot je om TOCH maar MÉT cap te gaan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:45

Toen ik verstand genoeg kreeg om het te beschermen????

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:46

Ik heb altijd met cap gereden.
Dus ik zag het ligt 13 jaar geleden al meteen Knipoog

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:47

Ik heb ook altijd met cap gereden, alleen tijdens de paardenmusical drie dagen zonder want het paste zogenaamd niet bij m'n kostuum.
Ik heb me nog nooit zo naakt en onveilig gevoeld. Nagelbijten / Gniffelen

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:49

Braaf ben ik... ik rijd nooit zonder cap Clown Nou ja, niks met braaf zijn te maken eigenlijk... we hebben het hier wel over m'n HOOFD!

Dat ding heeft me een jaar geleden een rib uit mijn lijf gekost (figuurlijk Knipoog), dus ga ik 'm dragen ook! Haha!

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:50

ik rijd bijna altijd met cap. Maar vind het op warme dagen ook heerlijk om thuis in de bak even zonder te rijden..

het liefst wel mét Lachen

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:51

Toen mijn pony met pensioen ging en ik een 3,5 jarig paard kocht wat ik zelf zadelmak ging maken. Ik heb hem eigenlijk nooit meer afgedaan.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:52

KiWiKo schreef:
Toen ik verstand genoeg kreeg om het te beschermen????

*LOL* Huilen van het lachen

Ik moet een nieuwe kopen, en dan beloof ik bij deze plechtig dat ik hem vanaf dat moment altijd op zal zetten.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:53

Ik voel me onveilig zonder me cap
dus heb hem altijd op!

XxSultanxX

ik heb de eerste jaren zonder cap gereden....
ik vond het niet nodig,niet lekker zitten, en het zag er dom uit.

toen ik met mijn paard op een nieuwe stal kwam was de regel
*ALTIJD met cap rijden !

nouwjah dat heb ik dan dus gedaan...
ik heb een jong paard dat soms nog wel rare dingen doet en waar ik ook al 2 x van afgevallen ben.
dus ik doe nu altijd wel mijn cap op ! ook als ik ergens anders rij waar dat niet hoeft.
wantjah je leest soms verhalen van mensen die op hun hoofd zijn gevallen en geen cap op hebben Sigaar
Dus ik rij nu altijd met cap Lachen

Jolandaa_

altijd.. ik vind het onverantwoordelijk wanneer je zonder rijd. Ik heb het een keer geprobeerd omdat dat toen stoer was. Maar die takken waren zwaar irritant op je hoofd. Ik vond der ook niet veel aan.. Ik vertrouw die pony 100% maar toch rijd ik met. Er kan ALTIJD iets gebeuren ook al is je paard 'nergens' bang van.. Dus wanneer je zonder cap rijd kies je ook voor de gevolgen van dien. De verzekering betaalt niets wanneer er iets gebeurd ( en terecht)

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:55

Ik heb nog nooit zonder cap gereden. Ik vind dit altijd te gevaarlijk. En mijn moeder heeft ooit gezegd dat als ik zonder cap zou rijden ik niet meer mag paardrijden. Dus dan rijd ik dus liever MET een cap! En veiligheid staat bij mij op de 1e plaats. Dus rij dus altijd met cap hoe lief mijn verzorghaflinger ook is!!

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:57

Ik heb ook nooit zonder gereden. En toch, sinds afgelopen week heb ik "de paardenfluisteraar" gelezen, en daar dacht ik toch bij: Blij dat ik altijd mijn cap draag Lachen

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:58

heb eerder wel eens zonder cap gereden. ja, je bent jong en je denkt niet altijd na, he? Haha!

totdat ikiemand eraf zag vallen (in de binnenbak nota bene). ze bleef hangen in de beugel en werd achter het paard aangesleept. steeds bijna met d'r hoofd tegen de bakrand of tegen een hoef aan, brrrrrrrr....

sindsdien weet ik 't wel: ik heb maar 1 hoofd! Knipoog

ben laatst trouwens in stap (!!) van m'n trouwe paard afgekukeld (hij schrok en draaide ineens om). met m'n hoofd op de straat (gaf een goeie knal van m'n helm op 't asfalt). resulaat: alsnog een hersenschudding! volgens de neuroloog had ik zonder helm minstens een schedelbasisfractuur gehad. daar denk je toch liever niet te hard aan!!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:53

Toen ik begon met rijden droeg ik altijd een cap. Toen ik mijn paard kreeg ook nog, maar na een tijdje deed ik hem niet meer op.

Totdat mijn moeder mij een keer zag galopperen, en vond dat het toch wel heel hard ging. Ik moest een cap op, en als ze me ooit nog zonder cap zag rijden zou Zorro verkocht worden. Nou dan zet je je cap wel op natuurlijk.

Inmiddels zou ik ook absoluut niet meer zonder willen, ik vind het gewoon te gevaarlijk. Toen was ik te jong om dat gevaar te zien, nu weet ik gelukkig beter.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:55

Ik heb wel een tijd gehad dat ik dat ding niet op wilde. Geen idee vanaf wanneer ik hem weer trouw op ging zetten, maar nu stap ik niet meer zonder op een paard.
Scheelt ook wel dat er nu leuke en fijne helmen zijn. Een helm hoeft echt niet meer zo'n lelijk zweetding te zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:57

Toen ik echt besloot nooit meer zonder te rijden (zucht er staan fotos op bokt van vorige maand dat ik zonder helm rijd, maargoed ik kon niet anders ik MOEST Haha! )

was twee jaar geleden toen ik MET helm samen met een struikelend paard viel en een week uit mijn leven kwijt was, ik heb drie weken niet kunnen werken vanwege een zware hersenschudding...... en ik ben gewoon MET helm in het zand gevallen, nergens tegen aan ....... gewoon met paard en al neer gegaan.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:58

Vanaf dat ik voor het eerst op het paard wat?

pascale

hoi,
ik reed eerst altijd wel met cap,maar de laatste paar jaar niet meer eigenlijk!als het erg waait en ik lang niet heb gereden wil ik hem ook wel eens op doen,maar ik heb ook een schat van een paard en weet idd dat ook die kan schrikken,zal hem toch eens meer op doen!
groetjes
Laatst bijgewerkt door pascale op 04-02-07 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jade91

Vanaf dat ik voor het eerst op het paard zat, anders mag ik niet rijden Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:00

Heb altijd met gereden, behalve 1 keer eens niet omdat het toen te warm was .. Tuurlijk val ik net die keer van de pony af. Op zich was dat geen probleem, maar ik hield die vast, die schrok en steigerde dus trok mij naar achteren en toen viel ik met mijn hoofd net op een steen (nu geen reuzesteen hoor Tong uitsteken) die in de bak lag ...

Op zich viel alles nog mee, buiten wat hoofdpijn en nekpijn .. Maar dat was dus de enige keer zonder en sindsdien altijd weer trouw met Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:02

toen ik , een jaar of 3 geleden, springles op de manege had, en zag dat ik op een paard ingedeeld zat, waarvan ik wist dat die nogal rare sprongen kon maken. En aangezien een maand of drie later zou ingesteld worden dat het verplicht was met cap te rijden op de manege.. Ach ja, toen heb ik maar een cap aangeschaft.
Moet ik er wel eerlijk bij zeggen, dat ik nu als ik op mijn vzpaardje zit in de bak, ik geen cap op heb, maar buiten wel.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:05

Ik rijd sinds augustus zonder, omdat ik 16 ben is het niet verplicht bij ons op stal. Op wedstrijd rijd ik uiteraard wel met helm. Toch denk ik steeds:"Wààrom zet ik hem niet op?! " Wss zet ik hem wel weer op als ik er afval. Maar mijn huidige helm beschermt toch niks meer. Die is gebarsten, volledig in twee, enkel de bekleding is nog heel, dus die voldoet nog voor het visuele. Maar ik rijd enkel dressuur zonder en enkel en alleen op MIJN pony, andere gaat netjes met helm. Mijn eerste lesjes aan de longe heb ik trouwens ook niet met helm gereden. En dat op een erkende manege, het moest simpelweg niet.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:07

Ik rijd al begin met cap dat ik begon met rijden, ook toen ik verzorgponys kreeg en Nu ook op Sé en binnekort Bliksem, ik heb een week gehad dat me cap kapot was en nu dus een ander heb en toen zonder cap heb gereden(dat was maar 1 xtje) Knipoog

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:09

paarden die ik niet ken rijd ik altijd met cap
eerder reed ik mijn eigen paard altijd zonder cap
maar zinds een meisje van stal op wedstrijd heel hard is gevalen(met ambulance afgevoerd)
MOETEN we allemaal een cap op bij ons op stal ( dus ben het wel verplicht)