goede thermolaarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

goede thermolaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 10:16

nou de titel zegt het al. wat vinden jullie goede thermolaarzen. welk merk hebben jullie wat kosten ze en zijn jullie er tevreden mee.

Ik heb vorig jaar thermolaarzen van HH gehad. Lekker warm en ze liepen en reden goed. alleen na een paar maandjes rijden en baggeren zijn ze al behoorlijk kapot. De voering komt er op verschillende plekken uit en de randjes scheuren af Boos! Nu wil ik voor dit jaar betere en wil graag jullie mening.

dus kom maar op Haha!

Bienotje

Re: goede thermolaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:41

Ik had laatst bijna de Mountain horse rimfrost gekocht. Zaten prima en erg lekker, maar vond ze toch te breed bovenin en heb ´gevoelige´ tenen waardoor ik ze toch heb laten staan omdat ik bang was er te warme voeten in te krijgen. Heb alsnog een goed paar leren laarzen gekocht omdat ik daarin geen klachten krijg van jeuktenen. Mijn voeten kunnen helaas geen synthetisch materiaal accepteren, vandaar dus leer.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:55

Ben ik ook benieuwd naar, ik wil deze winter toch wel thermoboots kopen Haha! (ben een ontzettende koukleum). Dus die thermolaarzen van HH zijn dus een afrader??

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:37

absoluut de ariat gracemare. de allerbeste!

zit heerlijk en is heerlijk warm maar ademd super door de goretex! en is daardoor het hele jaar door te gebruiken.

ze zijn wel prijzig ongeveer 300,-

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:12

Ik heb Aigle gevoerde stalschoenen (met van dat nepbont aan de binnenkant), warm zat én waterdicht Clown

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:15

_Nikki_ schreef:
Ik heb Aigle gevoerde stalschoenen (met van dat nepbont aan de binnenkant), warm zat én waterdicht Clown

Die heb ik ook Ja. Heb jij daar nog chaps bij? Ik krijg altijd zo'n koude benen in de winter (zelfs met twee paar sokken Vork). Ik kreeg mijn oude chaps namelijk niet om de schoen (chap was te krap).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:32

ik heb de MH rimfrost en vind ze geweldig Lachen

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:37

Ik heb ook die van HH. Van binnen is de voering best wel stuk gegaan. Helemaal plat en bij de hak weg gesleten. Zonde..en balen vind k dat..
Je hebt ook thermoboots met zon uitneembare "thermosok" De voering kun je er zeg maar uit halen, wassen enzo.
Geen idee welk merk dat is. Maar in iedergeval niet duur. Onder de 50 euro

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:56

LiSSy schreef:

Yup, deze heb ik ook. Ben er ook erg blij mee, lekker stevig, heel warm (ben ook een ontzettende koukleum Tong uitsteken )en nog veilig om mee te rijden ook. Prijs euro?weet ik niet meer zo precies, ik dacht rond de 80 euro? Ik heb ze al bijna 2 jaar, maar ze blijven goed. De thermoboots van hh vond ik zelf niks, de voering bij de benen is zo dik dat je je paard minder voelt bij het rijden (bij de MH is dit met neopreen ipv bont) en ze kunnen nog wel eens gaan lekken. Ook heb ik bij veel mensen gezien dat de binnenkant idd kapot gaat. De kwaliteit is dus zeker minder dan bij de Mh, maar de prijs ook. Het is maar wat je er voor over hebt Lachen

Fleurtje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:36

Die merkloze van de ooteman vind ik prima! ze zijn goedkoop (30 euro) en ze gaan wel een tijdje mee hoor Lachen en niet te vergeten.. ze zijn warm!

geenidee15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:54

dafna.. van de horselover keten, gaan jaren mee. en helemaal niet duur. onder de 50 euro.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:27

jetjuh schreef:
LiSSy schreef:

Yup, deze heb ik ook. Ben er ook erg blij mee, lekker stevig, heel warm (ben ook een ontzettende koukleum Tong uitsteken )en nog veilig om mee te rijden ook. Prijs euro?weet ik niet meer zo precies, ik dacht rond de 80 euro? Ik heb ze al bijna 2 jaar, maar ze blijven goed. De thermoboots van hh vond ik zelf niks, de voering bij de benen is zo dik dat je je paard minder voelt bij het rijden (bij de MH is dit met neopreen ipv bont) en ze kunnen nog wel eens gaan lekken. Ook heb ik bij veel mensen gezien dat de binnenkant idd kapot gaat. De kwaliteit is dus zeker minder dan bij de Mh, maar de prijs ook. Het is maar wat je er voor over hebt Lachen

Daar zal ik dan toch eens naar gaan kijken! Klinkt in ieder geval goed Haha!!

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:32

Ik heb ze van imperial riding, ze zijn wel van leer. Redelijk waterdicht en lekker warm. Rijden ook super! Je kan ze met bontvoering of met gewone voering kopen. Er zit een rits in en elastiek. Echt superdingen! Zo rond de 100 euro, kan er inmiddels wat boven zitten.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:39

ik had de basic laarzen van de divoza.. na 10 keer aangehad te hebben was aan de buitenkant van de laars was er iets losgeraakt en toen terug naar de divoza gegaan die hebben de laarzen weer ingenomen omdat ze het product willen verbeteren.
Die laarzen zijn geen aanraders.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:01

Ik houd dit topic ook even in de gaten, heb nu al een hele tijd die van HH maar ze waren al snel kapot aan de binnenkant en buitenkant komen die randjes er ook uit.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:31

Ik heb een paar staan van BR. Zijn uit het gulden tijdperk maar nog niet veel aangehad. Ze doen het verder goed, maar zijn altijd irritant breed die voeten daarvan. Daarom rijdt ik ook niet met die laarzen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:24

Ik heb eigenlijk ook een hekel aan thermolaarzen en dan met name die brede lompe dingen die niet aansluiten...
Zelf heb ik nu thermolaarzen van Aigle. Zeker van goede kwaliteit, maar ik rijdt er in de winter alleen mee op buitenrit.
In de bak vindt ik ze te lomp en voel ik niet precies wat ik doe en ik kan dan ook geen precieze hulpen geven...

Als ik nieuwe ga kopen worden het de rimfrost riders of die nieuwe van eurostar (bij de horselover keten)..iemand ervaring met deze???

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:55

voor niet lompe thermo laarzen die ook heel erg lekker zitten.

kijk eens naar de ariat gracemare.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:19

IK heb de thermolaarzen van Divoza. Vorig jaar gekocht voor rond de 30 euro. Bevallen goed op buitenrit maar je moet er niet mee gaan lopen Knipoog Ik weet niet hoe lang ze goed blijven, daar heb ik ze te kort voor.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:24

marloezzke schreef:
voor niet lompe thermo laarzen die ook heel erg lekker zitten.

kijk eens naar de ariat gracemare.

En een beetje binnen het budget van een student Vork

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:57

ja dat zijn ze niet echt nee.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 08:24

Ik heb ook thermolaarzen van BR, het enige wat ik er fijn aan vind is dat je er geen koude voeten in krijgt Haha!.
Ik vind dat ze behoorlijk afzakken tijdens het rijden/lopen, en je hebt er weinig steun aan, maar dat komt denk ik ook omdat ik een maatje groter heb gedaan omdat ik in de winter altijd een paar sokken aan heb Clown.

Ik heb zelfs een keer gehad toen was ik met die laarzen aan het rijden en ging 'm'n' pony er vandoor en toen is m'n laars uitgevlogen toen ik eraf was gevallen Verward.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:29

Die valpartij is niet om te lachen maar dat ie laars eraf schoot Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:17

Ik quote mezelf even uit een ander topic:

Citaat:
Ik heb ook thermoboots, die simpele van €30. Die dingen werken geweldig, in de winter werk ik vaak in de Belgische Ardennen waar het niet vreemd is als het 's winters -10C blijft overdag. Die dingen waren echt een uitkomst voor mijn werk op de manege in de winter. Alleen met rijden is het wennen maar dat is zo gewend. Maar voor de rest heb ik nooit koude voeten gehad in die dingen! Ik gebruik ze nu 2 jaar en ze hebben mij en het werk tot nu toe nog steeds overleefd. Ik hoop dat ze deze winter ook overleven!

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:13

Ik zag laatst dat Mountain horse naast de Rimfrost Rider nog een ander model heeft, de Ice High Rider. Heeft iemand daar ervaring mee?