dressuurhoedjes, welk model?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

christel82

dressuurhoedjes, welk model?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 20:51

ik mag binnenkort een dressuurhoedje gaan uitzoeken, maar ik heb totaal geen idee van de verschillende merken die er zijn en de verschillende prijsklasses.
wat mooie modellen zijn en welke ik absoluut niet moet nemen. ook weet ik niet waar ik nou eens een aantal hoedjes kan passen. Wie kan mij helpen, alle info is welkom!!!

Squawk

Re: dressuurhoedjes, welk model?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 20:54

Ik blijf dit topic ff volgen, ben er ook wel benieuwd naar.

Welk merk ik veel hoor is Wegener als ik het goed heb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:08

Tja, je kan t zo gek maken als je zelf wilt. Je kunt ze op maat laten maken, dan ben je zo 500+ euro kwijt. Ook echt zijde is erg duur. Zelf heb ik een vrij simpele, maar door mijn grote hoofd had ook niet zo veel keuze. Ik zou gewoon naar een winkel gaan en gaan passen, vooral om te kijken wat staat bij jouw hoofd zeg maar.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 13:06

_Veronique_ schreef:
Ik blijf dit topic ff volgen, ben er ook wel benieuwd naar.

Welk merk ik veel hoor is Wegener als ik het goed heb?

wegener ken ik idd, en dat is een goed merk. wel wat duurder gemiddeld 190 euro.
en ik ken ook premiere, maar die heeft volgens mij maar een hoogte maat. en dan heb je nog horka. voor de rest weet ik het niet.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 13:07

Relaxed schreef:
Tja, je kan t zo gek maken als je zelf wilt. Je kunt ze op maat laten maken, dan ben je zo 500+ euro kwijt. Ook echt zijde is erg duur. Zelf heb ik een vrij simpele, maar door mijn grote hoofd had ook niet zo veel keuze. Ik zou gewoon naar een winkel gaan en gaan passen, vooral om te kijken wat staat bij jouw hoofd zeg maar.

ik wil idd ook meerdere merken proberen en passen, maar niet iedere winkel heeft een hele voorraad van hoedjes en dan ook nog alle maten en verschillende merken. weet jij dan welke winkels dit wel hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:08

Ik ben toen bij Boer en Peerd geweest en die hadden wel een aantal merken liggen toen... Volgens mij heb ik een Horka, weet alleen niet zeker. Zie link onderschrift voor foto's.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:20

Relaxed schreef:

He Yvonne!

Ik ben in Rolde geweest bij GeJe hier op bokt en heb voor 320 een zijden zwart hoedje van 10cm van Wegener besteld Haha! En nog wel speciaal voor mijn bakkes op maat gemaakt ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:42

Oo das niet duur idd!! Alhoewel ik het wel veel vind voor een hoed, maar goed. Ik heb toen volgens mij nog geen 200 gulden betaald... Knipoog

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:55

ik heb destijds rond de 400 gulden volgens mij betaald. Ik ben toen gewoon naar Divoza gegaan en heb vanalles gepast. Ik let nooit zo op merken. Ik kijk wat ik mooi vind. Ik zou ook niet weten welk merk ik heb

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:59

ik heb er een van l' hiver. deze was erg duur en is volledig op maat gemaakt, ik heb hem gekocht toen er nog guldens waren maar heb eigenlijk geen idee wat ze nu zouden moeten kosten.

in de ruitersportzaak waar ik werk verkopen wij er verschillende.
persoonlijk vind ik ze van cavallo erg mooi, deze kosten rond de 200,- en zien er zijdeachtig uit. ook hebben we ze van wegner en horka deze zijn wat goedkoper maar dit zijn vilte exemplaren en deze vind ik niet zo mooi.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:18

Ik heb een zijde hoedje van Wegener (donkerblauw) en die was 250 euro dacht ik. Tja, ik heb ook een vilten hoedje gehad en ik heb heel bewust voor zijde gekozen, dat is echt véél mooier!

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:48

Ik heb de goedkoopste van de Divoza, een Sjabro. Was €90.
Niks mis mee, het is natuurlijk geen zijde, maar ik vind vilt helemaal niet lelijk.
Nadeel is wel dat er een stiksel aan de binnenkant zit, wat tegen je voorhoofd prikt. Oplossing is vrij eenvoudig, ik heb er gewoon een inlegkruisje in geplakt Haha! . Neemt ook nog zweet op.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:00

Er zijn wel meer mensen die inlegkruisjes gebruiken om een hoedje passend te maken Nagelbijten / Gniffelen.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:17

www.lhiver.nl

De beste hoedenmaker ter wereld.

Alle soorten en maten, helemaal op maat gemaakt naar je eigen hoofd en je eigen smaak, met levenslange garantie.

Die van Anky komt er ook vandaan:
Afbeelding

En die van mij ook:
voorkant
Afbeelding

zijkant
Afbeelding

Het kost je een flinke bom duiten maar dan heb je ook wat. Iets waar je je hele leven mee doet. Alle reparaties en dergelijke worden gratis afgehandeld en eens in de zoveel tijd doet meneer de winter er een nieuwe glanslaag op. Ik ben er dolgelukkig mee!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:26

ik heb er ook een van 'l hiver super, maar helaas kan ik hem voorlopig nog niet op haha.

xafir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:58

ik heb ook l'hiver hoedjes de oudere waren veel beter dan de nieuwe ik heb een oude en een nieuwe

er zijn twee soorten zijde een die je met water nat moet maken en 1 waar je niets aan hoeft te doen, die is ook echt heeeel duur.
mijn nieuwe is een stuk slapper
compleet gemaakt bij je gezicht!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:59

Ik heb er ook eentje die je met water nat moet maken Ja.

xafir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:02

iemand al ervaring met d enieuwe l'hiver hoed de pearl?

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:30

Ik heb een vilten van Premiere, op zich een leuk hoedje alleen vind ik hem niet zo heel mooi zitten. Ik ben aan het rondkijken naar een mooi zijden hoedje Haha!

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:33

hoe zijn de prijzen dan van een L'hiver hoedje? jullie hebben het over de nieuwe hoedjes, hoeveel kosten deze dan?

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:37

Ik heb er 610 Euro voor betaald en nog 20 euro voor een borstel en nog iets van 170 euro (???) voor de op maat gemaakte hoedenkoffer.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 11:43

ok bedankt nou weet ik welke kant ik op moet denken qua prijsklasse

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:45

ik zou niet weten welke ik heb van 'l hiver, ik ben van plan hem mee te nemen naar indoorbrabant komend jaar om hem weer goed te laten maken, dan weet hij vast ook wel te vertellen welke het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:20

Odie schreef:
Ik heb er 610 Euro voor betaald en nog 20 euro voor een borstel en nog iets van 170 euro (???) voor de op maat gemaakte hoedenkoffer.

Jeetje voor die hoedenkoffer?? Ik heb gewoon zo'n ronde, beetje stevig kartonachtig (Bij xenos geloof ik), daarin heb ik gewoon gladde zwarte stof gedaan (zijde achtig) Voor een paar euro! Knipoog

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:41

Ik heb een zijden van Christy's, was iets van €230,-. Erg mooi hoedje al zeg ik het zelf Ja

Afbeelding