Zelf cap reinigen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janna_

Berichten: 4219
Geregistreerd: 27-07-05

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:50

Binnenkant heb ik nog nooit gedaan Bloos!
Buitenkant doe ik met plakband, blijft al het stof aan kleven, zal toch maar ook is de binnenkant gaan doen Nagelbijten / Gniffelen

dubbeldoos
Berichten: 152
Geregistreerd: 09-07-06

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:02

Ik spuit er altijd een hoop deo/parfum in als hij erg stinkt...maar dan denk je de eerste paar keren dat je aan het rijden bent wel echt dat je een hele walm parfum/deo om je heen hebt hangen:p en in de wasmachine doen da zou ik echt niet durven!(ook al heb ik zon lelijk ding:P)

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:17

Toen ik vroeger als klein kind luizen had, deden wij hem in een plastic zak en dan in de diepvries met een goedje... Maar dat bedoel je niet Clown

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 19:56

Hij heeft het overleeft! Vork

Hij ziet er echt weer als nieuw uit dus gewoon in de wasmachine met die dingen Haha!

Nu ruikt hij inderdaad lekker naar Robijntjes Cool

miamivice
Berichten: 281
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:03

Ik wil ook zo'n schone cap, maar ik durf hem niet zo goed in de wasmachine te doen.
Moet even over mijn drempelvrees heen!!!!!!!!!!!!!!!

havermout
Berichten: 854
Geregistreerd: 13-09-05

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:11

Ik ga er wel eens met zo'n allesreinigerdoekje doorheen aan de binnenkant. Dat helpt ook goed.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:37

dubbeldoos schreef:
Ik spuit er altijd een hoop deo/parfum in als hij erg stinkt...maar dan denk je de eerste paar keren dat je aan het rijden bent wel echt dat je een hele walm parfum/deo om je heen hebt hangen:p en in de wasmachine doen da zou ik echt niet durven!(ook al heb ik zon lelijk ding:P)


Dan ruikt hij misschien wel fris maar blijft nog net zo smerig van binnen (lees plakkerig en vettig Haha! ) en bacterien leven ook nog lekker verder Clown

Misschien dat ik wasmachine eens ga proberen al blijft stomen toch mijn voorkeur hebben.

Theeglas

Berichten: 2546
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:54

haha in de wasmachine hoe kom je erbij Tong uitsteken
Nou ga ik morgen toch ook eens proberen want ik vind dit wel zo goor om steeds op me koppie te zetten haha.

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 11:39

Je moet inderdaad de wasmachine goed vol doen met handdoeken. Zo kan hij niet butsen. De cap zelf had ik ook in een handdoek gerold. Een middagje drogen in de zon en hij is echt weer als nieuw.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:44

Ik heb de mijne vorig jaar in een emmer heel heet water met Biotex gedaan... Werkte prima Haha!
Je kan ook een inlegkruisje aan de voorkant erin plakken, dat neemt het zweet van je voorhoofd op Tong uitsteken Kun je elke keer een verse erin doen. Heb het zelf eerlijk gezegd nog niet uitgeprobeerd, dus ik weet niet zeker of het wel goed blijft plakken Haha!

margot123

Berichten: 813
Geregistreerd: 09-04-06

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:47

Skipper schreef:
Pannetje met water op het vuur, laten koken en dan je cap erboven houden (pas op dat je je vingers niet mee stoomt Clown )

Dit voor vijf minuutjes en hij is gestoomd en weer schoon, bij bv HH Cap flap naar buiten vouwen en laten drogen. Is binnen 24 uur wel droog omdat het niet door en door nat wordt.


ik heb dat eerst ook zo gedaan, gaat prima! Haha!

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:54

Ik heb bij een motorzaak (waar ze ook kleding verkopen) een spuitbus inwendige helmenreiniger gekocht (alleen voor de binnenkant dus). Even inspuiten en met een vochtige spons nawrijven.

Dit staat op het busje: voor effectieve verwijdering van transpiratielucht, bacterien, onprettige geurtjes en vuilaanslag.

Ga m'n GPA echt niet in de wasmachine stoppen, lijkt me voor geen een rijhelm goed.

Steef_
Berichten: 2854
Geregistreerd: 05-11-04

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:46

stomen hoor ik ook wel eens
zelf nooit geprobeerd ofzo Vork

hvjmerlin

Berichten: 400
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Nijverdal

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:39

is hier niet al eens een topic overgeweest komt me bekent voor, volgens mij zeiden ze toen dat ze gewoon in de wasmachine konden mja ik durf het nog niet aan Tong uitsteken

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:36

Enne hoe heet wordt hij dan gewassen????

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:38

Wij hebben zo'n steambuggy van tellsell. Dat is ook een uitkomst!!

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:40

Alina schreef:
Cap idd in de wasmachine samen met wat handoeken en andere zachte dingen Lachen NIET in z'n eentje natuurlijk maar in een goede volle wasmachine.
Niks geen butsen oid, alles blijft netjes heel Lachen Je krijgt alleen een cap die helemaal schoon is en ruikt naar Robijntje Clown
Ik heb trouwens een GPA Knipoog


Inderdaad, heb ik ook weleens gedaan, en het werkt erg goed!

_karin_

Berichten: 3924
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:18

Wasmachine? Dat zou ik niet durven hoor! Ik vind het al moeilijk om hem echt te schrobben Bloos Straks komen er allemaal vegen e.d. op. Maar als je dat met je GPA aankan, moet het met mijn HH wel te doen zijn. Lachen

daantjuhhh

Berichten: 26908
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 02:06

Alina schreef:
Cap idd in de wasmachine samen met wat handoeken en andere zachte dingen Lachen NIET in z'n eentje natuurlijk maar in een goede volle wasmachine.
Niks geen butsen oid, alles blijft netjes heel Lachen Je krijgt alleen een cap die helemaal schoon is en ruikt naar Robijntje Clown
Ik heb trouwens een GPA Knipoog

Dat ga ik dan ook maar eens doen, maar pas als ik klaar ben met de 7 paarden die mij de komende 2 weken op hun rug krijgen.. Haha!
Want ik ben m vanaf donderdag bijna de hele dag 2 weken lang nodig dus dan kan die niet drogen.

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:33

ikkuh15 schreef:
Hij heeft het overleeft! Vork

Hij ziet er echt weer als nieuw uit dus gewoon in de wasmachine met die dingen Haha!

Nu ruikt hij inderdaad lekker naar Robijntjes Cool

Zie? I told you sooo Vork

Hup in de wasmachine die krengen, lekker fris Haha!

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:33

Daan, met een dag issie droog Knipoog

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:34

egnie schreef:
Enne hoe heet wordt hij dan gewassen????

30/40 graaien Lachen

Marrke

Berichten: 3679
Geregistreerd: 06-06-05

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:42

Ik heb mijn cap al ruim 4 jaar ingebruik, zomer en winter. Nog nooit gewassen Nagelbijten / Gniffelen
Moet nu toch maar eens gebeuren nu ik weet dat je hem gewoon in de wasmachine kunt wassen. Lachen

missK
Berichten: 813
Geregistreerd: 10-06-06

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:18

Die Robijntjes das een goed idee!! Ik heb al mn kasten dr mee vol liggen maar tis nooit in me opgekomen om ze in mn zakje van mn cap te doen... Geniaal Haha!

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:07

Ik blijf twijfelen, want je ziet niets maar mogelijk is er wel degelijk onzichtbare schade. Niet voor niets hoor je na een goede klapper ook je cap te laten controleren of ie nog geschikt is voor gebruik. Overigens doet volgens mij bijna niemand dat, maar dat terzijde Knipoog
Persoonlijk was ik hem dan toch liever op de hand. Na het wassen goed laten uitlekken en met een flinke stapel keukenrol erin laten drogen.