Zelf cap reinigen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 17:55

Ik heb al de zoekfunctie gebruikt maar kreeg geen topics hier over te vinden. Ik heb een HH cap die ik graag zelf wil reiningen. Met deze temperaturen zweet ik als een gek en het leek mij wel is een fris idee om mijn cap even te reinigen Clown . Maar hoe kan ik dit nu het beste doen zonder dat hij lelijk word of vlekken krijgt. Gewoon even onder dompelen in een sopje of laten stomen? Ik neem aan dat ik niet de enigste ben die zweet dus kom maar op met de suggesties Haha!

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:01

Geen idee. Nagelbijten / Gniffelen
Wel handig idee. Haha! ik blijf dit ff volgen. Lachen

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:33

Wat ik met de mijne altijd doe, is gewoon vanbinnen volspuiten met Febrèze. Nagelbijten / Gniffelen En nadien ruikt ie wel fris, of 't ie ook daadwerkelijk schoon is weet ik niet. Haha!

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:35

Sylleke schreef:
Wat ik met de mijne altijd doe, is gewoon vanbinnen volspuiten met Febrèze. Nagelbijten / Gniffelen En nadien ruikt ie wel fris, of 't ie ook daadwerkelijk schoon is weet ik niet. Haha!


Nee Haha! Die gore bacterien zitten er nog in hoor Haha!
Ik hoorde eens iets over schoon stomen ofzo. Eens opzoeken...

Nibbit

Berichten: 10425
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:38

Ik leg mn cap zo nu en dan in een emmer water met een beetje vloeibaar wasmiddel. Beetje schrobben, afspoelen en drogen maar!

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:44

Je hebt ook inlegdingen voor caps (zelfde als voor frontriemen) neemt 't zweet op. Kan je na het rijden er weer uithalen. Te koop bij de ruitersportzaak.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:01

Serendipity1 schreef:
Sylleke schreef:
Wat ik met de mijne altijd doe, is gewoon vanbinnen volspuiten met Febrèze. Nagelbijten / Gniffelen En nadien ruikt ie wel fris, of 't ie ook daadwerkelijk schoon is weet ik niet. Haha!


Nee Haha! Die gore bacterien zitten er nog in hoor Haha!
Ik hoorde eens iets over schoon stomen ofzo. Eens opzoeken...
Ach ja, zolang 't ie niet meer stinkt is het voor mij ook al oké. Tong uitsteken

Argi
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-11-04

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 07:40

Ik heb dit jaar op Indoor Brabant een spuitbus gekocht waarmee je je cap kunt reinigen: smellminator van Cavalor. Op de bus staat:"Cavalor Smellminator reinigt en desinfecteert , het verwijderd onaangename geurtjes en hardnekkig vuil. Te gebruiken voor cap, rijjas, rijlaarze, lederwerk, etc. zowel langs de binnenkant als langs de buitenkant. Cavalor Smellminator bevat actieve stoffen die steriliseren en desinfecteren. De meest voorkomende bacteriën worden bij contact binnen 60 seconden gedood'"
Het werkt super!

ilovelucky
Berichten: 2442
Geregistreerd: 28-03-04

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 08:14

Bij ons op de manege hb iemand hem gewoon gewassen dat ging super moet alleen wel 3 dagen drogen !

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:45

In de wasmachine, kort programma, op 30 graden Knipoog
Doe ik ook en dat gaat super, volgende dag (duurt echt geen 3 dagen) heb je weer een echt frisse en echt schone cap Knipoog

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 14:11

Argi schreef:
Ik heb dit jaar op Indoor Brabant een spuitbus gekocht waarmee je je cap kunt reinigen: smellminator van Cavalor. Op de bus staat:"Cavalor Smellminator reinigt en desinfecteert , het verwijderd onaangename geurtjes en hardnekkig vuil. Te gebruiken voor cap, rijjas, rijlaarze, lederwerk, etc. zowel langs de binnenkant als langs de buitenkant. Cavalor Smellminator bevat actieve stoffen die steriliseren en desinfecteren. De meest voorkomende bacteriën worden bij contact binnen 60 seconden gedood'"
Het werkt super!


Dat is wel een uitvinding ja is dat goedje duur?

Alina schreef:
In de wasmachine, kort programma, op 30 graden Knipoog
Doe ik ook en dat gaat super, volgende dag (duurt echt geen 3 dagen) heb je weer een echt frisse en echt schone cap Knipoog


Daar sta ik van te kijken Vork en dan komt de cap er ook nog heel uit? Geen butsen erin enzo? Moet je er geen kussensloop omheen doen in verband met de trommel? En hoe zit het met het stof op de cap dat blijft ook heel en er ontstaan geen vlekken?

Dat spul van Febreze haalt alleen de geur eruit.. Dan kan ik er net zo goed parfum inspuiten Haha!

Corelli

Berichten: 9997
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:34

had niet verwcht dat een cap in de wasmachine kan!

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:55

Corelli schreef:
had niet verwcht dat een cap in de wasmachine kan!

ik ook niet Bloos! Dacht dat het een grapje was Nagelbijten / Gniffelen

Midget
Berichten: 488
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:59

als ie niet kapot gaat is het wel handig Tong uitsteken

TijnieJjJ

Berichten: 1223
Geregistreerd: 19-07-06

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:14

ja mijn cap stonk ook zo erg heb hem met een spons met water en een sopje afgedept hij stinkt nu niet meer maar als een cap niet kapot gaat in de wasmachine is dat natuurlijk lekker Bloos

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:07

Na het rijden leg ik altijd een aantal vellen keukenrol in mijn cap om het ergste zweet op te nemen. Verder heb ik hem onlangs een keer gewassen. Op de hand omdat het mij niet echt goed voor een cap leek om in een wasmachine te liggen bonken, om maar niet over centrifugeren te spreken Knipoog
Ding gaf wel heel lang af en heeft lang moeten drogen. Maar was daarna weer schoon.
Omdat ik dat ding niet wekelijks ga wassen heb ik op advies van iemand zo'n Robijn geurbuiltje in de zak van mijn cap gedaan. Ruikt ie in ieder geval fris.

moonshine88

Berichten: 974
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Noord-Sleen

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:14

wij hebben zo'n stoomaparaat, zal het er eens mee proberen. Echt niet dat mijn cap in de wasmachine komt, lijkt me niet verstandig, met wat voor cap was dat dan?? Merk/soort?

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:23

Pannetje met water op het vuur, laten koken en dan je cap erboven houden (pas op dat je je vingers niet mee stoomt Clown )

Dit voor vijf minuutjes en hij is gestoomd en weer schoon, bij bv HH Cap flap naar buiten vouwen en laten drogen. Is binnen 24 uur wel droog omdat het niet door en door nat wordt.

Argi
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-11-04

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 06:53

ikkuh15 schreef:
Argi schreef:
Ik heb dit jaar op Indoor Brabant een spuitbus gekocht waarmee je je cap kunt reinigen: smellminator van Cavalor. Op de bus staat:"Cavalor Smellminator reinigt en desinfecteert , het verwijderd onaangename geurtjes en hardnekkig vuil. Te gebruiken voor cap, rijjas, rijlaarze, lederwerk, etc. zowel langs de binnenkant als langs de buitenkant. Cavalor Smellminator bevat actieve stoffen die steriliseren en desinfecteren. De meest voorkomende bacteriën worden bij contact binnen 60 seconden gedood'"
Het werkt super!


Dat is wel een uitvinding ja is dat goedje duur?

Alina schreef:
In de wasmachine, kort programma, op 30 graden Knipoog
Doe ik ook en dat gaat super, volgende dag (duurt echt geen 3 dagen) heb je weer een echt frisse en echt schone cap Knipoog


Daar sta ik van te kijken Vork en dan komt de cap er ook nog heel uit? Geen butsen erin enzo? Moet je er geen kussensloop omheen doen in verband met de trommel? En hoe zit het met het stof op de cap dat blijft ook heel en er ontstaan geen vlekken?

Dat spul van Febreze haalt alleen de geur eruit.. Dan kan ik er net zo goed parfum inspuiten Haha!



Echt goedkoop vond ik het niet. Ik geloof iets van 23 euro. Maar je gebruikt er maar harstikke weinig van. Ik heb het nu een keer of 5 gebruikt en de bus zit nog bijna vol.

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:37

Cap idd in de wasmachine samen met wat handoeken en andere zachte dingen Lachen NIET in z'n eentje natuurlijk maar in een goede volle wasmachine.
Niks geen butsen oid, alles blijft netjes heel Lachen Je krijgt alleen een cap die helemaal schoon is en ruikt naar Robijntje Clown
Ik heb trouwens een GPA Knipoog

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:39

Klopt hoor... gewoon in de wasmachine tussen de handdoeken ofzo... Materiaal droogt erg snel.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:43

Onze motorhelmen maken we wel eens schoon met droogshampoo. Daarna lekker uitstofzuigen en klaar!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 23:24

wij verkopen de smellemator van cavalor, fijn spul inderdaad wel prijzig, maar je kunt er ook de binnenkant van schoenen en heel wat andere dingen mee zuiver maken.

Marije_jiplover

Berichten: 25369
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:50

Ik heb voor mijn motorhelm een speciaal reinigingsmiddel gekocht in de motorzaak. Dat moet je erin spuiten, met een vochtige doek inwrijven en daarna met een droge doek uitwrijven. Dat kun je waarschijnlijk ook wel voor je cap gebruiken!

Overigens kan bij mij de stoffen binnenvoering eruit gehaald worden en die gooi ik dan in de wasmachine. De rest neem ik af met een vochtige doek. De binnen- en buitenkant zijn bij mij verder van glad kunststof, dus dat gaat makkelijk. In zijn geheel in de wasmachine zou ik met de mijne nooit doen, maar dat is ook niet echt nodig, vind ik zelf.

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Re: Zelf cap reinigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 17:47

Ik ga het er denk ik morgen toch maar aan wagen om hem in de wasmachine te doen.....

Als hij het niet overleeft mag ik dan op jullie kosten dan een nieuwe halen Clown zat dan te denken aan een GPA Haha!

Laat het nog wel weten of ik hem kan gaan begraven of dat hij er weer zo goed als nieuw uitziet.