cavallo rijlaarzen, wie heeft er ervaring mee???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dollie83

cavallo rijlaarzen, wie heeft er ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 18:26

Hallo,

graag hoor ik jullie ervaringen over de cavallo laarzen.
ik ben een beetje aan het uitzoeken wat ik wil maar daar heb ik jullie hulp bij nodig.

ik hoor het graag.........
groetjes

oosterhoff

Re: cavallo rijlaarzen, wie heeft er ervaring mee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:32

Super modelletje en prima kwaliteit. ik rijd er al twee jaar dagelijks mee en ze zijn nog prima in orde.

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 18:35

oosterhoff schreef:
Super modelletje en prima kwaliteit. ik rijd er al twee jaar dagelijks mee en ze zijn nog prima in orde.

welk model heb je??
ik vind die olymp kalfsleder wel erg mooi...... ping ping kassa....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:42

Ik heb er drie paar gehad, model weet ik niet, 600 Euro per paar ongeveer (misschien dat iemand dan weet om welk model het gaat?), en alledrie binnen een half jaar ingezakt tot regenlaarsje, ondanks spanners en netjes onderhouden. Voor mij nooit geen Cavallo meer.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:42

kees1983 schreef:
oosterhoff schreef:

welk model heb je??
ik vind die olymp kalfsleder wel erg mooi...... ping ping kassa....

Ik zou niet weten welk model het is. Ik dacht dat ze iets van 300 euro waren. Niets teveel ingezakt. Ik heb rundleren laarsen met kalfsleren binnenkant. Ik moet ze toch nog poetsen dus dan kan ik ze zo wel even op de foto zetten.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:45

Urielle schreef:
Ik heb er drie paar gehad, model weet ik niet, 600 Euro per paar ongeveer (misschien dat iemand dan weet om welk model het gaat?), en alledrie binnen een half jaar ingezakt tot regenlaarsje, ondanks spanners en netjes onderhouden. Voor mij nooit geen Cavallo meer.

Ik had ook cavallo's en voor mij ook nóóit geen cavallo laarzen meer.
Ook helemaal ingezakt, was net plastic zo slap, óók netjes onderhouden ( had ook laarzenspanners, nu gebruik ik handdoeken bij mijn petrie's. Lijkt me beter om uitrekken te voorkomen. Ik poetste ze met schoenpoets ( zie site anky).

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:47

CocoChanel schreef:
Urielle schreef:

Ik had ook cavallo's en voor mij ook nóóit geen cavallo laarzen meer.
Ook helemaal ingezakt, was net plastic zo slap, óók netjes onderhouden ( had ook laarzenspanners, nu gebruik ik handdoeken bij mijn petrie's. Lijkt me beter om uitrekken te voorkomen. Ik poetste ze met schoenpoets ( zie site anky).

Had je ook kalfjes? Misschien ligt het daar aan. Rundleer is natuurlijk een stuk stugger

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:09

Ik heb een paar Cavallo's waar ik heel blij mee ben. Ze zijn van binnen van dun leer en van buiten wat steviger (dus het stuk wat aan je zadel ligt, daar is het leer dun en soepel). Oorspronkelijk zit er een leren zool onder, maar daar heb ik rubber onder laten zetten ivm glibberen.
Geen idee wat ze nieuw gekost hebben, heb ze via Marktplaats van iemand overgenomen.
Ik heb ook een paar Petrie Perfects, die heb ik al een jaar of 6 en die bevallen ook redelijk goed, die zijn alleen aan het begin erg stug.

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 21:30

Urielle schreef:

welk ledersoort had je dan?
rund kalfs of dat kangaroo leer?
ik denk inderdaad dat kalfs dieper inzakt dan rund.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:33

ik heb de cavallo talent ( volgens mij Tong uitsteken), ben er echt super tevreden over,
super laarzen! Ja

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 21:37

Ik zou niet weten welk model het is. Ik dacht dat ze iets van 300 euro waren. Niets teveel ingezakt. Ik heb rundleren laarsen met kalfsleren binnenkant. Ik moet ze toch nog poetsen dus dan kan ik ze zo wel even op de foto zetten.
[/quote]

goeie actie!!!!
ben benieuwd!!
hoeveel zijn ze ingezakt?
een cm of 2 denk ik of nog meer?
heb een par van die stugge petries en die zakken maar weinig in.....
en omdat ze toch wat hoog blijven na 5 jaar te hebben kost het nog steeds moeite met op stappen.

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:40

Ik heb ook Cavallo laarzen ben echt super tevreden Haha! . Vind ze veel fijner dan de petrie's die ik hier voor heb gehad.

onderstaand model heb ik en ik rij er elke dag twee paarden mee.

MODELL "WINNER PLUS"
Ideale allroundlaars van sterk rundleer. Lange ritssluiting top op de zool. Bijzonder smal bij de enkel. Zachte, slijtvanste gelijmde zool. Supergrip en Shockabsorber zorgen voor Supergrip en ontlasting van de wervelkolom.

ze kosten volgens mij ongeveer € 350 ,=

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 22:06

Rieja schreef:
Ik heb een paar Cavallo's waar ik heel blij mee ben. Ze zijn van binnen van dun leer en van buiten wat steviger (dus het stuk wat aan je zadel ligt, daar is het leer dun en soepel). Oorspronkelijk zit er een leren zool onder, maar daar heb ik rubber onder laten zetten ivm glibberen.
Geen idee wat ze nieuw gekost hebben, heb ze via Marktplaats van iemand overgenomen.
Ik heb ook een paar Petrie Perfects, die heb ik al een jaar of 6 en die bevallen ook redelijk goed, die zijn alleen aan het begin erg stug.

ik heb daar vanmiddag op een site over gelezen maar kan niet meer vinden welk model het was.
welk model heb jij?

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:33

Geen idee, ook omdat ik ze heb overgenomen...laarzen zijn ook al een paar jaar oud.

Schiet me nog te binnen dat ik ook eens een paar kalfsleren heb gehad, met een rits. Maar die vond ik niet fijn, veel te slap idd!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:36

Ik heb bruine kalfsleren, model weltmeister
maar heb er nooit echt schik mee gehad, door het zachte leer zijn ze erg ingezakt en zitten daardoor niet fijn meer..

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:37

ik heb de cavallo junior. Ben er erg blij mee, ook omdat het de enige laarzen waren die mij goed paste (grote voet, hele smalle kuit en enkels..)
Dus ik ben tevreden Lachen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 02:32

Ook ik heb Cavallo rijlaarzen. Heb ze nu bijna 5 jaar. Zijn nog steeds netjes en in zeer goede staat. Welke type het is weet ik zo even niet meer... In ieder geval kalfsleren. Ik heb ze toen op maat laten maken.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 08:05

Ik had ook Cavallo's. Echt fijne laarzen, model weet ik zo niet, maar nieuw waren ze geloof ik rond de €300,- . Helaas heb ik ze vorig jaar weg gedaan omdat ik mijn paard verkocht en dacht te stoppen met rijden...
Ik had trouwens geen last van inzakken. Ik vond mijn laarzen eerder aan de stugge kant.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 08:11

Ik heb voor deze laarzen ook Cavallo's gehad, 2,5 jaar elke dag mee gereden en ze zijn nog steeds aardig. Die Cavallo's was het leder iets te soepel, waardoor hij iets te ver ingezakt was, maar ze zaten heerlijk!

Nu heb ik de Cavallo Olymp geloof ik, maar weet ik niet zeker. Met rits en veter, en helemaal gevoerd met kalfsleder. Super laarzen ze zitten echt heerlijk! Ze zijn trouwens op maat gemaakt omdat ik erg grote voeten heb vergeleken met m'n smalle kuitmaat Haha!

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 08:53

ik vind de olymp ook het mooiste en denk dat ik dan voor de rund ga.
want wil er natuurlijk wel een tijdje mee doen en wil inzakken voorkomen. dat vind ik zo lelijk van die slobbersokken om je benen. denk wel trouwens dat ik er een spoortje op laat zetten.
lijkt me wel zo makkelijk.
die ariat's lijken me trouwens ook mooi. maar die lijken me ook een beetje stug.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 09:50

kees1983 schreef:
Urielle schreef:

welk ledersoort had je dan?
rund kalfs of dat kangaroo leer?
ik denk inderdaad dat kalfs dieper inzakt dan rund.

Kalf of rund, dat weet ik eigenlijk niet meer. Maar zelfs voor kalfsleer, als dat het is, vind ik het een grof schandaal dat zulke dure rijlaarzen binnen het half jaar lelijk zijn en praktisch niet meer te gebruiken. Een misproductie kan voorkomen maar drie keer op rij, nee

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:18

kees1983 schreef:
denk wel trouwens dat ik er een spoortje op laat zetten.

Er een spoortje op laat zetten? Net als op rubberen laarzen altijd zit? Dat zou ik zeker niet laten doen, zit je spoor zo raar hoog als je hem daarboven doet...

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 11:23

PriscaZ schreef:
kees1983 schreef:
denk wel trouwens dat ik er een spoortje op laat zetten.

Er een spoortje op laat zetten? Net als op rubberen laarzen altijd zit? Dat zou ik zeker niet laten doen, zit je spoor zo raar hoog als je hem daarboven doet...

hahaha ja dat zit ook op rubbere laarzen ja, maar op de ariats en das toch geen banketstaaf type laars.
ik vind dat juist wel fijn en mooier dan die vieze rubbers erom heen.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 11:44

Urielle schreef:
dat kalfs dieper inzakt dan rund.

Kalf of rund, dat weet ik eigenlijk niet meer. Maar zelfs voor kalfsleer, als dat het is, vind ik het een grof schandaal dat zulke dure rijlaarzen binnen het half jaar lelijk zijn en praktisch niet meer te gebruiken. Een misproductie kan voorkomen maar drie keer op rij, nee
[/quote]

Mijn eerste paar had na drie kwart jaar wat scheurtjes achtig in het leer waar de laars inzakt. Ik heb ze toen opgestuurd en keurig nieuwe gekregen.
De set die ik nu heb gaat al twee jaar mee en begint nu in de neus (waarje tenen omklappen zegmaar) een klein beetje te scheuren maar dat vind ik ook niet zo vreemd omdat ik ze dus dagelijks gebruik.
Heb jij je laarzen ook terug gebracht?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 12:09

Ik wil graag de Cavallo Weltmeister, het liefst rundleer als ik sommige mensen zo hoor Tong uitsteken hoe zijn de ervaringen met dit model?