Derby rijlaarzen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Derby rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 10:37

Mijn eigen Petrie's zijn te krap geworden, dus ik moet nieuwe laarzen hebben. Ik rijd op dit moment met Derby's, en ik vond het leer wel erg soepel en fijn om mee te rijden.

Alleen zijn de laarzen aan de binnenkant versleten, de coating is op verschillende plaatsen losgelaten (de laarzen zijn al wat ouder). Dus ik was benieuwd naar de kwaliteit van de Derby laars. Ik heb met de zoekfunctie gezocht maar ik kwam niets tegen waar ik wijzer van werd.

Ik vroeg me af wie er op bokt Derby rijlaarzen hebben en wat jullie ervaringen hiermee zijn?

Alvast bedankt .

marsi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:46

Ja, ik heb Derby rijlaarzen en ben er erg over te spreken. Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit andere dan Derby's heb gehad, dus ik kan niets vergelijken.
Ik heb ze destijds gewoon bij de fabriek gekocht, aangezien ik uit Berghem kom lekker dichtbij... (is voor jou natuurlijk ook het gemakkelijkst, aangezien die in Schaijk zit )
Succes met je keuze

Unity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:49

De fabriek verkoopt niet meer aan particulieren. Tenminste, dat is wat ze zeggen tegen de ruitersportzaken in de omgeving.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Derby laarzen minder mooi vind. De modellen kloppen op de een of andere manier niet helemaal.
Maar ik ben dan ook helemaal in-to-de-Cavallo's. (nou ja, was dus....)

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 15:27

Ik vind de Petrie's in ieder geval een stuk eleganter tonen dan de Derby's, maar in de zadelkamer waar mijn laarzen staan worden die Petrie's meteen zo hard door de wat drogere lucht. Ik heb liever wat soepeler leer wat ook makkelijker in te lopen is. Hier had ik met de Derby's geen last van, deze zaten een stuk zachter om mijn kuit heen.

Ik vond namelijk ook dat die Derby's waarmee ik nu rijd vrij dikke enkels hebben, dat is ook weer een nadeel voor mij.

Unity, wat voor leer heeft Cavallo ongeveer?

Unity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:53

Verschillend! hangt er vanaf in welke prijscatogorie je zit.
Verder zou het best es kunnen dat je nu een duurder model derby aan het vergelijken bent met een goedkoper model van petri.

Ik vind de Derby's ook wat aan de lompe kant. Wat ik ook wel vond is dat ze hun prijzen iedere keer omhoog schroefde en er navanant geen vernieuwing in de modellen plaats vond.

ineke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:04

Ik heb ook derby's inderdaad erg soepel, ik heb de soft jumpers met hakbescherming en een dressuurboog. Is niks lomps aan zit juist mooi aangesloten omdat er ook nog een rits in zit. Voor mij geen rijlaarzen meer zonder rits. Ik vind dit model iig een aanrader !

marsi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:52

Tsja, zoals ik al zei heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Maar ik heb harstikke dunne benen, maar ik kan toch écht niet zeggen dat ik de Derby's zo lomp vind tonen! Het zal er inderdaad net aan liggen welk model je hebt.
(De fabrikant heeft me trouwens gezegd dat zij leer gebruiken dat soepeler aanvoelt, maar niet zo inzakt als de Petrie's.) Succes met je keuze iig! Laat je even weten wat je doet?

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 08:18

Is dat in de praktijk ook, dat de Derby's niet zo inzakken?

Hoelang had jij je laarzen elke keer, marsi?

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 13:22

ik heb ook derby's de topper om precies te zijn.
Ze zij nnog niet zo oud en het in zakken valt reuze mee.
Ook qwa nieuwprijs vallen ze erg mee, en blijven lang mooi vind ik :d

anjer

Re: Derby rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:14

ik heb ook derby's, sinds december, en ben er helemaal niet over te spreken!
begin januari begon de coating op verschillende plekken los te laten; bij de spoor en waar de laars tegen het zadel/paard aan ligt. ze zijn opgestuurd en ze hebben een laagje op de plekken gespoten maar dat hielp dus echt niet.
(ik rij er 4 tot 5 keer per week mee)
de plekken zijn nu al best groot en worden alleen maar groter, terwijl ze een half jaar oud zijn!
bij de ruitersportzaak zeggen ze dat ze niks meer kunnen doen en dat ze die klacht heel vaak krijgen bij derby's... Verward
maar zo te lezen ben ik zo'n beetje de enige met dit probleem?!

Anoniem

Re: Derby rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:21

Ik heb 2 paar derby's.
1 paar 2ehands gekocht, na 3 jaar bij mij nog steeds in superstaat, heeel weinig slijtage, inzakken minimaal!

Mijn nieuwe paar ook de softjumper: superfijn, geen inlooppijn. Sluit mooi aan, en zit gewoon lekker!

Een vriendin heeft ook de softjumper, en die heeft ze op moeten laten rekken. Bij haar vind ik ze hele rare kleine scheurtjes gaan vertonen, maar voor de rest zien ze er prima uit Ja