Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
splenius

Berichten: 1111
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 16:07

Vandaag weer een poging gedaan.
Gewoon met mijn Samsung A50.
Beeld goed ook gewoon paard goed gevolgd.
Alleen deed nu niet zelf inzoomen.
Wel met de pivo play app. Werk beter op een ouder model telefoon.

martinev

Berichten: 2592
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 21:54

Ik heb laatst met iemand via pb foto’s van mijn instellingen gedeeld, bij mij werkt hij op deze manier perfect, wellicht heeft iemand anders er ook wat aan?

Ik gebruik de Pivo Play app en heb een iPhone 13.

Afbeelding

Afbeelding

mandy23
Berichten: 18
Geregistreerd: 04-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 21:01

Na het lezen van de reviews, ben ik tot de conclusie gekomen dat als je meerdere paarden in de manege of in de paddock hebt, mijn robot bestuurbaar kan worden. De bedienbare afstand is ongeveer 20 meter en als ik buiten dit bereik kom, gaat hij rondzoeken om mij te vinden. Ik stap normaal gesproken op bij de stal en doe vrijwel nooit een filmopname. Hoewel het aanpassingsvermogen nog in ontwikkeling is, lijkt het me een goede investering voor deze prijs.

_bloempje01_

Berichten: 1409
Geregistreerd: 24-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 19:23

Nexus schreef:
Heeft iemand hier misschien ervaring met de Pivo voor instructie op afstand?


Hier was ik ook naar opzoek. Ik heb gehoord dat dit kan maar ik zou graag willen weten hoe dit precies werkt. Gaat het via een app die de lesgever ook moet downloaden?
Ik heb er geen verstand van .

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:58

Heeft iemand een idee aan wat dit kan liggen?

De laatste opnamen met mijn Pivo had ik een trillende opname. Zeer vervelend om naar te kijken, ik was verder zeer tevreden en dit probleem nooit eerder gehad

DuoPenotti

Berichten: 29904
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:02

Wind?
Dat die de camera (of ja gsm) deed schudden?

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:08

DuoPenotti schreef:
Wind?
Dat die de camera (of ja gsm) deed schudden?

neen, zeker geen wind, het leek op constant willen scherpstellen
https://youtu.be/y31zgcp9Mg4
Laatst bijgewerkt door mindful op 06-03-23 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29904
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:10

Een stofje op de lens en hij daarom niet goed kon scherpstellen?

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:19


DuoPenotti

Berichten: 29904
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:32

Oh dat ziet er raar uit. Opzich is het wel scherp.

JessicaD88
Berichten: 902
Geregistreerd: 12-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 14:23

Ik zit er aan te denken om een Pivo te kopen alleen word ik er niet wijs uit

Op de site van Pivo zie ik een equestrian edition, maar op bijv epplejack en agradi zie ik niet specifiek de equestrian edition staan.

En dan heb je op bijv mediamarkt nog de pivo pod die dan ineens veel goedkoper is, maar is die dan niet geschikt om paarden mee te filmen of

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:47

DuoPenotti schreef:
Oh dat ziet er raar uit. Opzich is het wel scherp.

vandaag deed die weer normaal *\o/*

DuoPenotti

Berichten: 29904
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 22:28

+:)+
Gelukkig

hesterve

Berichten: 1937
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 23:53

Zijn er hier mensen met een pivo red die ook de horse modus niet meer hebben? Het rondje met het paardenhoofd is er niet . Alleen een rondje met alleen een hoofd en een rondje met een heel lijf. De pivo play app( nieuwste versie ) wordt gebruikt. Als die telefoon met een pivo zilver connect komt dat paardenhoofd er wel bij te staan. Maar de pivo red is al heel ruime tijd in gebruik geweest met paardrijden naar alle tevredenheid, tijdje niet gebruikt ivm blessure paard en nu werkt het niet. Wie weet wat er aan de hand is of weet een oplossing?

martinev

Berichten: 2592
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:16

hesterve schreef:
Zijn er hier mensen met een pivo red die ook de horse modus niet meer hebben? Het rondje met het paardenhoofd is er niet . Alleen een rondje met alleen een hoofd en een rondje met een heel lijf. De pivo play app( nieuwste versie ) wordt gebruikt. Als die telefoon met een pivo zilver connect komt dat paardenhoofd er wel bij te staan. Maar de pivo red is al heel ruime tijd in gebruik geweest met paardrijden naar alle tevredenheid, tijdje niet gebruikt ivm blessure paard en nu werkt het niet. Wie weet wat er aan de hand is of weet een oplossing?


Wat gek! Ik kan je niet helpen denk ik, heb een pivo silver en heb het probleem (nog) niet, maar zou het kunnen zijn dat je nu dan dus inderdaad een abonnement moet nemen voor de horsemodus? Ik las daar een tijdje terug iets over in dit topic. Helpt het ook niet om een andere app te gebruiken? Voor zover ik weet zijn er in ieder geval twee die je kunt gebruiken.

Ik heb vanmorgen mijn 'dressuurpaard' maar weer eens een springzadel opgedaan en een rondje gesprongen. Natuurlijk met de pivo erbij, was heel benieuwd hoe hij dit zou volgen, nou, helemaal prima dus! Het filmpje is in het echt een stuk scherper, YouTube laat de kwaliteit flink achteruit gaan.


Fangio

Berichten: 2567
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 17:14

hesterve schreef:
Zijn er hier mensen met een pivo red die ook de horse modus niet meer hebben? Het rondje met het paardenhoofd is er niet . Alleen een rondje met alleen een hoofd en een rondje met een heel lijf. De pivo play app( nieuwste versie ) wordt gebruikt. Als die telefoon met een pivo zilver connect komt dat paardenhoofd er wel bij te staan. Maar de pivo red is al heel ruime tijd in gebruik geweest met paardrijden naar alle tevredenheid, tijdje niet gebruikt ivm blessure paard en nu werkt het niet. Wie weet wat er aan de hand is of weet een oplossing?


Op de facebookpagina komt dit probleem vaker naar voren, maar als je al een ouder pivo account hebt zou je ook met de pod red nog gewoon horse tracking moeten hebben dacht ik?

DuoPenotti

Berichten: 29904
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 17:21

Dat ziet er echt goed uit

Ik heb mijzelf vanmorgen gefilmd
Maar hij is zelfs aan het nee schudden met mij vol in beeld.
Draait weg en filmt meer de wei of het huis.
Dan rij ik in beeld pakt hij me mee, weer veel nee geschud ondanks dat ik in beeld ben en hup er weer uit...

Ik rij alleen, geen paarden in de wei.
Bak is 20x 60 maar ik reed op een 20x40 stuk en had pivo daar 5 meter buiten staan in het midden

Fangio

Berichten: 2567
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 17:52

DuoPenotti schreef:
Dat ziet er echt goed uit

Ik heb mijzelf vanmorgen gefilmd
Maar hij is zelfs aan het nee schudden met mij vol in beeld.
Draait weg en filmt meer de wei of het huis.
Dan rij ik in beeld pakt hij me mee, weer veel nee geschud ondanks dat ik in beeld ben en hup er weer uit...

Ik rij alleen, geen paarden in de wei.
Bak is 20x 60 maar ik reed op een 20x40 stuk en had pivo daar 5 meter buiten staan in het midden


Even spelen met predictive follow aan of juist uit zetten en de snelheid. Voor normale dressuur is frenzy echt teveel en geeft een heel onrustig beeld in mijn ervaring. 1 of zelfs 2 tikjes langzamer zetten dan.
Hopelijk heb je hier iets aan

DuoPenotti

Berichten: 29904
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:00

dank je wel, ga ik doen.

martinev

Berichten: 2592
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:16

Ja inderdaad, toen ik predictive follow aan had gebeurde precies wat jij omschrijft DuoPenotti!

hesterve

Berichten: 1937
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 19:06

martinev schreef:
hesterve schreef:
Zijn er hier mensen met een pivo red die ook de horse modus niet meer hebben? Het rondje met het paardenhoofd is er niet . Alleen een rondje met alleen een hoofd en een rondje met een heel lijf. De pivo play app( nieuwste versie ) wordt gebruikt. Als die telefoon met een pivo zilver connect komt dat paardenhoofd er wel bij te staan. Maar de pivo red is al heel ruime tijd in gebruik geweest met paardrijden naar alle tevredenheid, tijdje niet gebruikt ivm blessure paard en nu werkt het niet. Wie weet wat er aan de hand is of weet een oplossing?


Wat gek! Ik kan je niet helpen denk ik, heb een pivo silver en heb het probleem (nog) niet, maar zou het kunnen zijn dat je nu dan dus inderdaad een abonnement moet nemen voor de horsemodus? Ik las daar een tijdje terug iets over in dit topic. Helpt het ook niet om een andere app te gebruiken? Voor zover ik weet zijn er in ieder geval twee die je kunt gebruiken.

Ik heb vanmorgen mijn 'dressuurpaard' maar weer eens een springzadel opgedaan en een rondje gesprongen. Natuurlijk met de pivo erbij, was heel benieuwd hoe hij dit zou volgen, nou, helemaal prima dus! Het filmpje is in het echt een stuk scherper, YouTube laat de kwaliteit flink achteruit gaan.

[ Video ]


Wat een leuk paard heb je!! Leuk dat je ook springt met je dressuur paard.
Met springen werkt de pivo dus ook heel netjes!
Heb zelf ook de silver versie van de pivo. Maar de voorzitter van onze club heeft een red. Ze had me gevraagd even mee te kijken wat ze fout doet waardoor de hare geen paardje meer laat zien. Kon het zelf niet vinden en heb haar telefoon even gekoppeld met mijn silver pivo en toen kwam het paardje wel gelijk in beeld. Zou het wel raar vinden als de red, die wel heel lang goed gefunctioneerd heeft , nu niet meer paard ondersteund. Eens kijken of ze contact kan krijgen met een klantenservice of iets dergelijks ( pivo community?)

Qimm

Berichten: 15187
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:03

Pivo reageert in mijn ervaring snel en behulpzaam

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:24

martinev schreef:
Ik heb vanmorgen mijn 'dressuurpaard' maar weer eens een springzadel opgedaan en een rondje gesprongen. Natuurlijk met de pivo erbij, was heel benieuwd hoe hij dit zou volgen, nou, helemaal prima dus! Het filmpje is in het echt een stuk scherper, YouTube laat de kwaliteit flink achteruit gaan.

[ Video ]



Waar heb je de pivo staan, mij raakte die laatst kwijt in een parcours. -O-

Ik vroeg ook laatst over een abbonement, een clubgenootje van de vereniging had het daar over, maar vgm is dat er nog niet

martinev

Berichten: 2592
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:52

Ik heb hem in de hoek van mijn bak staan, heb wel maar een 20x40 bak, dat scheelt misschien.

Afbeelding

nuevo_mien

Berichten: 146
Geregistreerd: 29-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 15:22

Dit is wat Pivo zelf op FB heeft gezet!
Dus zoals ik lees geen abonnement.


Dear Pivo Equestrians,
As the leading horse tracking brand, we're more committed than ever to enhancing your riding experience. Thanks to your unwavering support and valuable feedback, we are thrilled to announce some fantastic initiatives:
Horse Tracking will be free on Pivo Pod (Silver) and above, without any additional subscription in the future. Make the most of Pivo's tracking features during your training sessions, without any extra costs.
We're also introducing a new Portrait Mode for Horse Tracking. Perfect for capturing social media content. This exciting feature will be available in May, so stay tuned!
We'll soon be relaunching Pivo Circle, our platform that makes it easier for you to connect with great coaches and other riders around the world. We understand that horse riding is a community-driven sport, and we want to facilitate connections between riders and coaches to help you improve your skills.
We're truly grateful for your continued support and loyalty, and we look forward to helping you on your equestrian journey.
Thank you once again for being a part of the Pivo community!


Best regards,
The Pivo Team