Donadeo laarzen 's Winters andere kuitmaat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Donadeo laarzen 's Winters andere kuitmaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-17 15:47

Goedemorgen,

Ik heb een probleem. Ik heb 's Winters kuit 33 en 's Zomers kuit 36. Momenteel heb ik twee paar Donadeo brushed laarzen, een zwarte en donkerblauwe variant. Ik doe de opleiding paardenhouderij en momenteel passen ze perfect. Helaas is dit wel anders als ik in de winter moet rijden. Is hier een oplossing voor?
Hoge veters in laarzen laten zetten bij schoenmaker, dikke sokken of iets anders? Ik wil die Donadeo liever niet weg doen, zitten veel te lekker, zijn veel te mooi en veel te duur als ik ze opnieuw moet kopen.


MarijeHoofie
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-07-17

Re: Donadeo laarzen 's Winters andere kuitmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:41

Hoe komt het dat je twee verschillende kuitmaten hebt in een ander seizoen?

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Donadeo laarzen 's Winters andere kuitmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:52

Vocht vasthouden hebben veel mensen last van bij warmer weer.

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:53

Ik zou me eerder zorgen maken dan je in de zomer zoveel vocht vasthoudt dat je kuit 3 cm groeit. Dat is namelijk wel veel. Ik heb ook dat mijn laarzen in de winter losser zitten dan in de winter. Maar dat is echt minimaal. 3 cm is namelijk echt veel.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:53

Ik ken wel meer mensen die in de zomer bredere kuiten hebben, door de hitte. Die doen in de zomer van die strakke compressiekousen aan zodat de kuitmaat redelijk gelijk wordt. Je zou dus als jouw laarzen het beste passen als je kuiten wat breder zijn in de winter best dikkere sokken kunnen proberen. Misschien dat je ook een stuk leer kan vervangen voor elastiek? Zodat het meerekt als je kuiten breder ziin en ze weer smaller worden Als je kuiten smaller worden?

MarijeHoofie
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:54

ierusju schreef:
Ik zou me eerder zorgen maken dan je in de zomer zoveel vocht vasthoudt dat je kuit 3 cm groeit. Dat is namelijk wel veel. Ik heb ook dat mijn laarzen in de winter losser zitten dan in de winter. Maar dat is echt minimaal. 3 cm is namelijk echt veel.

Precies! Ik dacht msischien ligt het aan mij, want 3 cm is super veel! IS gewoon een heel adnere maat

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-17 11:41

Wesco schreef:
Vocht vasthouden hebben veel mensen last van bij warmer weer.


Klopt, maar ook omdat ik Hypermobiel ben en in de winter minder loop dan in de zomer. Zomers werk ik als strandwacht, 's Winters als ijs schepper en bediening dus dat is nogal een verschil. Maar dat vocht klopt ook in de winter weeg ik minder dan 's Zomers.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mdr en 62 bezoekers