Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 01:24

huppelz schreef:
Dat mag als je ze niet gedragen hebt meen ik mij te herinneren.
De klachten ontstonden bij ons vrij snel na het dragen.
De schoenmakers verklaarden dat dat wrs komt door de warmte van de voet.
Dus in jouw geval kun je ook mazzel hebben.
Wij hadden in elk geval 2x pech achter elkaar. We hebben nu een paar Cavallo rijlaarzen en een paar DeNero bij een andere winkel gekocht en daar zijn geen problemen mee.
Het allereerste paar van Mondoni leefde dan wel niet lang en gelukkig maar deze rare fouten zaten er niet in.

Ik moet ze sowieso eerst passen en ga ze even goed bekijken ;)
Ben in ieder geval gewaarschuwd

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 11:02

Dat goed bekijken hebben wij ook gedaan. De tweede keer natuurlijk nog beter dan de eerste keer. In totaal kost zoiets ook bijna 4 uur tijd ivm de reistijd alleen al.
In de winkel zie je er niks van. Voelen kun je het ook niet.

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:26

Begrijp het.
Eerst maar eens zien morgen of ze passen ;)

KatooG
Berichten: 169
Geregistreerd: 18-09-16
Woonplaats: Vlaams-Brabant, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:12

Ts; ben je er nog een beetje uitgekomen?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:28

Jeetje wat slecht van zo een grote zaak. En het is ook niet dat ze geen concurrentie hebben en iets beter hun best moeten doen juist........

Ik vind wel dat je veel teveel geduld hebt. Je kan ze een kans geven, maar het moet wel opgelost. Daarvoor zijn rechtswinkels bijv uitermate geschikt. Maar dit had ik echt niet gepikt.

Ik had laatst zo een grapje met IKEA. Al jaren tevreden klant, maar ook waardeloze klantenservice en garantie, terwijl ze reclame maken met hun goede en lange garanties.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:57

Ik heb al zoooo vaak dit soort onzin gehad bij Divoza dat het niet meer op 1 hand te tellen is. Ik koop er nooit meer iets en ga nu altijd naar Epplejeck.

Heb ze zelfs een keer een dagvaarding gestuurd en gedreigd deze aan te brengen bij de rechtbank. (ben zelf jurist dus kost me alleen deurwaarderskosten en een klein beetje tijd). Na heel veel bellen, langsgaan en dus de dreiging heb ik eindelijk mijn geld teruggekregen. Heeft uiteindelijk bijna 5 maanden geduurd. Het ging ook om een paar laarzen in het laatste geval. Niet met dezelfde klachten als jij, maar omdat de hele neus telkens na 2 dagen losliet (stiksels, zool, zeg maar gewoon alles liet los). Ik kreeg steeds nieuwe laarzen, maar telkens hetzelfde probleem. Dus ook een productiefout. Na 4 x nieuwe laarzen wilde ik mijn geld terug, maar dat wilden ze niet geven. Uiteindelijk gelukkig wel gelukt, maar hoe..

Ik kan je helaas geen andere tip geven dan volhouden en je poot stijf houden. Telkens wijzen op waar jij recht op hebt en desnoods maar aangeven dat je Kassa of Tros Radar inschakelt. Daar zijn ze ook wel gevoelig voor. :) Kun je trouwens ook gewoon gerust doen, zo een programma inschakelen.

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 18:09

Dank jullie voor jullie reacties! Denk er idd over te dagvaarden. Laat het er zeker niet bij zitten.
Heb een Facebook groep die lotgenoten Divoza heet aangemaakt.
Lijkt nu een heel saaie groep, maar een advocate heeft mij aan geraden niks over geplande acties te vertellen....
Zodra er meer bekend word gaan we ook meer openheid geven.
Maar we vinden het wel fijn om gesteund te worden, juist ook omdat we het op een hoger plan willen trekken en dit iedereen kan overkomen.

germie

Berichten: 26001
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:30

Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn laarzen. Ook Mondoni. Het komt door de lijmlagen tussen leer en de neus. Ik had het eerste paar, dat is zeker al 8-9 jaar terug waarbij ik nieuwe kreeg omdat het leer afbladderde. Het tweede paar had dit. Ben er toen niet meer mee teruggegaan, want het stoorde mij niet. Maar het is niet netjes natuurlijk. Ik liep er ook mee door nat gras, dus dacht dat het gewoon kwam door de combi van goedkope laarzen en vocht.
De laarzen vielen me in het geheel enorm tegen, bij de hak zakten ze heel raar in. Ik heb er nog geen jaar mee gedaan en ze waren gewoon af. Ben er niet mee teruggegaan. Had dat misshcien wel moeten doen, want ook voor 100 euro horen ze langer mee te gaan vind ik.
Ik heb verder wel eens wat moeten terugbrengen bij Divoza, maar eigenlijk nooit problemen gehad.

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 22:53

Dank je Germie. Ja dat zeiden de schoenmakers ook en je ging het pas zien na contact met de voet.
Vond de uitleg heel nuttig.
We zijn ook van plan de verhalen te vertalen in het Duits.
Dat het gebeurt is niet erg, maar dat je ermee opgezadeld word wel.
In Duitsland word uiterlijk streng beoordeeld, als wedstrijdlaars is de laars op deze manier totaal ongeschikt.
Dus het probleem is wel bekend bij Divoza. Zoiets vermoedde ik al. Heel erg bedankt voor de bevestiging waar ik al een tijd naar op zoek ben.
Het zou ook fantastisch zijn als meer mensen het kunnen bevestigen.

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 21:57

Heb zelf ook weer een klacht. Rijbroek terug gebracht (Montar Lily). Ze nemen die uit de Handel omdat die broeken zo slecht zijn en konden ons dus geen andere geven.
Geld terug geven??? Neeee natuurlijk niet!! Nou zit ik weer met een tegoedbon van een winkel waar ik nooit meer heen wil.