Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 12:16

Halli Hallo,

omdat wij helaas kennelijk een unieke ervaring op gedaan hebben, zou ik toch graag willen weten of het echt zo uniek is.

Mijn dochter kocht ca 1,5 jaar terug Mondoni Kendall laarzen en was daarmee goed tevreden. Omdat zij niet het eeuwig leven hebben, besloten we een nieuw paar aan te schaffen.
Ondanks dat zij er zuinig op was ontstonden er heel rare relief vlekken na 3 dagen.
Er ontstaat zeg maar op de neus een plek omringd door leer dat omhoog komt.
Ben met de laars naar 2 verschillende schoenmakers gegaan die concludeerden dat het leer op de neus verkeerd geplakt is.
Bij Divoza het paar omgeruild voor een ander paar dat precies dezelfde relief vlekken heeft na een aantal keren gedragen te zijn.
Mijn vraag is: is dit echt uniek of zijn er meer mensen die dit hebben.

P.s. In de winkel zelf zie of voel je er niks van

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70543
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:32

Ik verplaats dot topic naar Ruiter.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:39

Ik heb de mijne al 3 jaar en ik heb nergens last van. Maar je zegt dat je ze al eerdsd gehad hebt en je er toen ook geen last van had. Dus wellicht hebben ze in de tussentijd iets aan hun productie gedaan? Is erg vreemd in elk geval.

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 20:10

Dank je voor je reactie. Dat vermoeden wij dus ook.....dat er bij het produceren iets veranderd is.
Kan mij niet voorstellen dat wij de enigen zijn die dan precies deze 2 paren eruit gehaald hebben.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:15

Heb je er een foto van?

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 16:25

Moet even uitzoeken hoe dat werkt. Ben een niet-hippe oudere vrouw ofzo :p

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 16:27

Afbeelding

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 16:30

Afbeelding

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:46

Ja dat ziet er vreemd uit inderdaad...

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:55

Mee terug gaan, dit zal ongetwijfeld een productiefout zijn. Juist omdat je ze zeer waarschijnlijk uit dezelfde serie hebt gekregen komt het nu twee keer voor, vraag ook na bij de winkel of ze al meer klachten hebben gehad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:06

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met gewone leren schoenen. Dat bleek idd een productiefout te zijn.

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 22:34

Bedankt voor jullie reactie. Divoza claimt dat alleen wij dit probleem hebben en dat zij dat eerste paar uit coulance geruild hebben.
Het tweede paar nemen zij niet terug.

Anoniem

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:42

Dat vind ik wel heel slecht van Divoza. :(
Winkels kunnen uit coulance producten terugnemen als die niet onder de garantie vallen maar ze toch met het probleem van de klant mee willen denken. Dit is echter gewoon een fout die onder de garantie hoort te vallen; als je een rijlaars koopt dan mag je ervan uitgaan dat hij langer dan 3 dagen goed blijft (zelfveroorzaakte/slijtage schade uitgesloten). Als jij een kapot product terugbrengt dan hoor je een nieuw product te krijgen. Als dat product weer kapot blijkt dan hoor je ook dat weer in te mogen ruilen. Ik zou even hun garantiebedingingen doorlezen en die ook naar ze doorsturen.
Verder zou je ook contact met Mondoni zelf op kunnen nemen, want dit lijkt me een probleem waar zij wel graag van op de hoogte zouden willen zijn.

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 23:12

Dank je voor je reactie. Volgens mij hebben zij een regel dat zij alleen nieuwe, ongebruikte spullen terug nemen binnen 30 dagen.
1 van hun argumenten is dat de laarzen gedragen zijn. Daarnaast zouden wij de laarzen niet goed behandelen, etc.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 07:17

Dat is een kul argument wanneer het gaat om een productiefout. Een productiefout openbaart zich over het algemeen pas na gebruik. De argumenten "ongebruikt" en "30 dagen" vervallen daarmee. Ik meen dat er zelfs wettelijk iets geregeld is op dit gebied, maar kan dat niet zo 1,2,3 met artikelnummers onderbouwen.

Ik lees de tip om bij mondoni zelf aan te kloppen. Maar is mondoni niet het huismerk van divoza? Als dit hun beleid is dan vraag ik me af wat je dat gaat opleveren. Ik zou eens contact opnemen met het juridisch loket om informatie in te winnen.

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 10:30

Denk dat jij gelijk hebt ook Dorus. Denk ook dat ik deze week maar eens een jurist op zoek.De antwoorden die ik van de klantenservice van Divoza krijg raken kant noch wal.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:33

In principe heb je gewoon garantie op een product, het is echter niet zo dat een bedrijf verplicht is om het om te ruilen. Je hebt recht op herstelling van het defect. In dit geval lijkt er een productiefout in te zitten, weet niet wat je zelf verkeerd zou kunnen doen in 3 dagen gebruik? Ik neem aan dat je ze gewoon na het rijden weg zet met laarzenspanners in de laarzen?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:34

Toch maar weer even bellen, de leidinggevende aan de telefoon vragen, melden dat je het vermoeden hebt te maken te hebben met een productiefout, melden dat je ze graag de kans geeft dit netjes met je op te lossen. Melden dat, wanneer zij hier hun verantwoordelijkheid niet nemen, jij toch je jurist gaat vragen hier naar te kijken/ dit op te pakken ( suggereer dat die jurist er al is... als of het voor jou de gewoonste zaak van de wereld is om een jurist te hebben)

Tien tegen één dat er dan ineens wél gehandeld kan worden....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:40

Heb je al iets op de FB pagina van Divoza geplaatst? Een negatieve review wil ook nog weleens helpen.

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 10:52

Volgens mij kun je helemaal niks doen om dit relief er in te krijgen. Met haar eerste paar deed ze alles. Sneeuw, regen, zon,zand....Alles hebben die laarzen mee gemaakt en er was niks aan de hand.
Nu 2x in zeer korte tijd deze rare neuzen.
Heb het advies gekregen mijn laarzen op te sturen, maar mijn dochter heeft maar 1 paar laarzen. Dat kon al niet waar zijn volgens Divoza.
En als het dan toch waar zou zijn, dan moest zij maar met kaplaarzen verder of gymschoenen.
Dat Divoza een fb heeft wist ik niet, goede tip thnx!
Zelf vind ik dat zij mij een tegoedbon horen te geven ter waarde van de helft van de aankoopsom van de laarzen.
Hoe zouden jullie dit oplossen?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:20

Nee joh: je hebt gewoon recht op nieuwe laarzen. Ze hebben je gewoon een ondeugdelijk product verkocht. Niets waardebon voor de helft van de waarde. Gewoon nieuwe laarzen!

Myou
Berichten: 921
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:24

Tussen de regels door lees ik nu dat je ze niet wil opsturen. Zolang je dat niet doet gaat divoza je ook geen nieuwe laarzen geven of herstellen. Dat je dochter maar 1 paar laarzen heeft kan divoza natuurlijk ook niks aan doen...

En anders is langs de winkel gaan een optie, dan kan het meteen opgelost worden als ze ingeruild kunnen worden voor nieuwe... Maar dan kunnen ze alsnog de optie van het herstellen willen gebruiken en dan ben je ze alsnog kwijt.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:43

Divoza wil ze dus wel opsturen begrijp ik nu?
Die kans moet ze je wel geven.
Dat is de wettelijke manier van hoe het opgelost kan worden, de winkel de tijd geven het te herstellen.

Anoniem

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:24

Toch lees je overal de tip om producten waar al duidelijk op de foto een productiefout in zit nooit terug te sturen naar de winkel omdat die dan 'kwijt' kunnen raken en je vervolgens geen poot hebt om op te staan.
Ik zou ze dus ook eerder langsbrengen of een fotobombardement sturen van de laars van alle kanten.

Ik zou ook zeker geen genoegen nemen met een waardebon van de helft van de aankoopprijs; je hebt recht op of een vervangende laars of het volledige aankoopbedrag terug bij een fabrieksfout. Wel kan het zo zijn dat Divoza besluit om jullie niet nog een keer deze Mondoni laars te verkopen omdat ze er teveel negatieve ervaringen mee hebben. Maar ik zou inderdaad contact opnemen met een jurist/wetswinkel en dat ook duidelijk aangeven tegenover Divoza, want Divoza staat bij een hoop klanten qua klantenservice al bekend als een prutwinkel maar als ze je ook nog eens op zo'n manier proberen te belazeren... :n

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:26

Ik zeg misschien iets doms, maar stel een soort contract op dat je de laarzen hebt afgegeven en laat hen dat tekenen? Dan heb je misschien nog iets om op terug te vallen?

Zeker niet voor de helft voor de prijs gaan. Productiefout dus gewoon volle pot!