Hoe berg jij je leren laarzen op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Hoe berg jij je leren laarzen op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:24

Ik lees dat heel veel mensen hun laarzen in een tas hebben zitten. Doen jullie ze er dan gelijk na het rijden in? Mij is ooit verteld dat dat slecht is voor het leer omdat de warmte/nattigheid dan niet weg kan.

Ik heb mijne in een geventileerde kast staan met opblaas laarzenspanners er in.

Marit_P
Berichten: 428
Geregistreerd: 08-03-16

Re: Hoe berg jij je leren laarzen op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:25

Nee bij mij gaan ze niet meteen de tas in. Al blijven ze er ook niet heel lang uit.
Bij mij is de volgorde: paard afzadelen, laarzen omwisselen voor gympen oid, zadel enzo opruimen, paard borstel geven en dan pas eigen spullen opruimen en dan dus laarzen in de tas

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Hoe berg jij je leren laarzen op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:27

Staand, met spanner erin. Je kunt ze beter niet direct in een tas doen, het vocht kan er dan niet goed uit. Het is trouwens wel een beetje afhankelijk van het soort laars mbt omklappen, als je een hele zachte laars hebt die sowieso niet vanzelf blijft staan is het anders dan harde dressuurlaarzen zegmaar.

Quickstar1
Berichten: 24
Geregistreerd: 23-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:31

Zoals vele hier heb ik ze ook staand met laarzenspanners erin in huis. Die van mij hebben welliswaar geen rits. Ik heb ze nu een half jaar ongeveer en ik merk wel dat ze iets inzakken, maar dat komt door het gebruik, niet de manier waarop ik ze opberg.

Marit_P
Berichten: 428
Geregistreerd: 08-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:32

Klopt inderdaad wat Lollieloes zegt wbt omklappen, ik heb jaren lang derby's gehad, geen hele geweldige laarzen maar die waren vrij stijf en klapten dan ook niet om. Kantelden enkel wat naar voor. Nu ik minder rijd en toch nieuwe laarzen nodig had ben ik voor de Mondoni Kingston gegaan en jeetjemineetje wat een slappe hap is dat zeg! Prima laarzen verder om zo nu en dan mee te rijden, zitten hartstikke prima en ik vind het uiterlijk mooi :) maar daar heb ik de laarzenspanner wel echt voor nodig.

Overigens heb ik ook ooit eens gehoord dat je met laarzenspanners kan voorkomen dat je laarzen niet al te veel inzakken? Ja inzakken doen ze sowieso wel, maar weet iemand of dat verschil maakt?

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Re: Hoe berg jij je leren laarzen op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:15

Met laarzenspanners erin en recht overeind

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe berg jij je leren laarzen op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:18

in een laarzentas, ik doe vaak wel de rits half dicht voor de ventilatie

Ir111

Berichten: 11970
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:33

De mijn hangen onder mijn zadel, aan zo'n haak:

Afbeelding

dieseltje09

Berichten: 1860
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:19

Dat is bij mij een beetje afhankelijk welke laars :+ , mijn petrie coventry's staan gewoon in de kast met pijp erin tegen het omkiepen. Mijn Petrie Dublin's die staan gewoon te staan zonder iets, daar doe ik helemaal niets aan maar die zijn hard genoeg dat ze wel op hun plek blijven staan :')
Mijn kalfsleren Derby's worden het beste behandeld, in een tas(puur vanwege het snelle beschadigen omdat het kalfsleer is natuurlijk) en of liggend of onderste boven, voeten op mn zadel en dan de schacht hangend naar beneden :+

pol013

Berichten: 9010
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Hoe berg jij je leren laarzen op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:04

bij mij staan ze allemaal gewoon los. probeer ze wel ongeveer rechtop te houden maar dat is het dan ook wel.

Nog niet het idee dat ik nou snel een rits kapot heb.

Amyyy

Berichten: 3500
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hoe berg jij je leren laarzen op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:08

Ik bewaar die van mij liggend in een laarzentas, met spanners erin. Ik merkte dat ze van het staan ingezakt waren, daarom bewaar ik ze nu liggend

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:26

Ik heb ze altijd op laarzenspanners en in een laarzen tas gehouden, ging altijd prima naar mijn idee.

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:34

Trainlaarzen (zacht kalfsleer): Liggend in een kastje met mijn cap erboven gepropt.
Concourslaarzen (erg hard leer+verharde schacht): Staand, laarzenspanners erin, in laarzenzakken, in een laarzentas.

Ze worden beiden binnenshuis bewaard, heb het gevoel dat dat goed is voor het leer qua luchtvochtigheid en constante temperatuur. Wat daar van klopt? Ik zou het niet weten.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hoe berg jij je leren laarzen op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:08

Met laarzenspanners in een laarzentas. Gewoon rechtop.