Cap stinkt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Cap stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 14:21

Heyy

Ik heb een BR Zenith cap die best wel stinkt (naar zweet, katten etc :'))
Zou je die kunnen wassen?
Ik heb wel een nieuwe cap, maar zou deze graag blijven gebruiken..

Dus heeft iemand tips? Zou je de cap kunnen wassen? Vaatwasser? In een emmer? :')

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Cap stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:25

Bij mijn cap (Uvex) kan de binnenkant, dus het 'stoffen' gedeelte, er uit worden gehaald en apart gewassen.. Misschien kan dat ook bij die van jou?

Anders zou ik idd zeggen doe hem in een emmer met iets van groene zeep oid, en dan heel goed laten drogen..

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 14:39

x_ankieee schreef:
Bij mijn cap (Uvex) kan de binnenkant, dus het 'stoffen' gedeelte, er uit worden gehaald en apart gewassen.. Misschien kan dat ook bij die van jou?

Anders zou ik idd zeggen doe hem in een emmer met iets van groene zeep oid, en dan heel goed laten drogen..


Bij de Zenith kan dat jammergenoeg niet. Bij m'n nieuwe cap wel, haha!

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Cap stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:43

Proberen te wassen kan. Misschien overleeft ie het, misschien niet.
Je kunt ook altijd proberen de binnenkant goed te wassen en in te spuiten met een textielverfrisser dat luchtjes wegneemt.

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:29

Ik zou hem niet in de wasmachine doen, lijkt mij niet dat hij daarna nog veilig is.

Je hebt schoonmaakproducten voor helmen, zo ver ik weet zijn die universeel. Ik heb er momenteel eentje bij de Epplejeck vandaan (helm fresh heet hij geloof ik uit mijn hoofd), deze gebruik ik bij al mijn helmen en alle nare luchtjes krijg je er wel mee weg.

Geloof mij... mijn motorhelm ruikt soms naar natte hond. Maar ik heb helemaal geen hond...! met helm fresh ruikt hij weer als nieuw :D

Tip: helm niet nat opbergen, niet je handschoenen er in opbergen, en zéker geen natte handschoenen er in opbergen als je vieze luchtjes wilt voorkomen :D

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:53

Telpeva schreef:
Ik zou hem niet in de wasmachine doen, lijkt mij niet dat hij daarna nog veilig is.


Ik zou niet weten waarom de helm daarna niet meer veilig zou zijn, het gaat toch om de schaal?

Helmfresh is een goed idee. Ik zat ook nog te dijken, waar zou je zoiets nou nog meer voor nodig hebben.

KatooG
Berichten: 169
Geregistreerd: 18-09-16
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:54

Ik had exact hetzelfde probleem. Je moet er gewoon mee gaan douchen als hij te erg begint te stinken. Gaat eigenlijk alleen bij caps met zo een stoffen overtrek maar dat is denk ik zo bij de br zenith (?)

Wat ik doe: je stapt in de douche. Cap goed nat maken. Dan shampoo op de bovenkant wrijven en in de binnenkant (water kan een vies kleurtje hebben, dan was het waarschijnlijk hoognodig). Als het al heel lang geleden is doe ik twee keer shampoo aan de binnenkant. Daarna gewoon goed uitspoelen. Als je over de binnenvoering wrijft mag er geen zeep meer uitkomen.
Ik haal al een deel van het water eruit met een handdoek maar verder gewoon lang laten drogen, hangt en beetje van de cap af hoe lang. Je moet rekenen op toch een paar dagen.

Op deze manier krijgt je Cap geen schokken gelijk in de wasmachine.

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Cap stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:02

Een vriendin van mij gooit haar caps gewoon in de machine. Kort programma 30 graden en ze doen het nog steeds.. Ik heb zelf 1 waar je de binnen voering uit kan halen, dus die gaat regelmatig in de machine..

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Cap stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:09


Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Cap stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:01

Ik nam mijn cap ook vaak mee onder de douche

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 19:07

@Babootje
Ja, maar ik vind het zonde als ie wel kapot gaat. Hij is helemaal goed verder, nooit (mee) gevallen en het is een fijne cap. De nieuwe hebben we gekocht als reserve en ook voor op concour etc, haha :o. Dus die wil ik eigenlijk niet gewoon gaan gebruiken.

@Telpeva
Ik durf hem inderdaad ook niet in de wasmachine te doen.. Veel te bang dat die wel kapot gaat
Ik kan inderdaad wel eens kijken naar zo'n spuitbus! Dat ik 'm eerst helemaal was en dan elke week(?) met zo'n spuitbus weer lekker laat ruiken, haha :')
Mijn handschoenen stop ik ook in 1 van mijn laatjes in de zadelkamer. Ik heb ze er denk ik 3x in gehad, en die meuren ook helemaal.. Die gooi ik soms in een emmer met wasverzachter, alleen helpt dat niet echt :'). Maar ik wou sowieso nog een keer nieuwe. Dus die komen niet in de buurt van mijn cap, haha. Verder hang ik mijn cap gewoon aan een haakje. Niet in een afgesloten kast ofzo, maar gewoon in de grote zadelkamer. Ook niet in een tasje of iets

@KatooG
Het is deze cap (foto is niet van mij), dus inderdaad met stof;
Afbeelding
Dat onder de douche is inderdaad een idee! Dan weet ik ook zeker dat ie écht schoon word! Dat ie heel lang zou moeten drogen vind ik ook niet erg. Aangezien ik die andere cap wel eventjes kan gebruiken.

Wasmachine vind ik gewoon erg lastig, door al die stoten die die in de wasmachine krijgt. Ook met een sloop er omheen. Dus ik denk dat ik die oversla haha :')

Dankje voor de link Laurie! Zal eens gaan lezen!

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:13

Ik volg ook,

Ik heb zeg maar zn hard soort piepschuim ofzo in mijn cap.. Hoe gaat dat dan in de wasmachien?

Kan de binnenkant er ook uithalen en dat was ik wel, ook de hoes waar die inzit.. Maar dat helpt nog niet veel tegen de rest van de geur..

DaniqueM
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-05-15

Re: Cap stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:25

Je zou kunnen proberen om hem in de wasmachine te doen. En anders misschien met de hand wassen.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Re: Cap stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:35

In een tupperware emmer wassen. Geen gestommel in de trommel, want dat lijkt mij toch echt niet goed.

Anoniem

Re: Cap stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:45

Ik deed hem altijd in de wasmachine, wel een volle wasmachine uiteraard, zodat hij niet heen en weer gegooid zou worden. Kwam er altijd keurig schoon weer uit, nooit problemen mee gehad! :D

Nu ik dit topic lees, ik moet ook maar weer eens mn cap een wasbeurtje gaan geven! :+

DemiHendriks

Berichten: 573
Geregistreerd: 30-11-14

Re: Cap stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:28

Ik zou hem niet in de wasmachine doen, eerder met de hand. Ik had ook heb ook zo'n cap maar dat stof liet helemaal los aan de voorkant. Hij is wel schoon geworden en stonk niet meer :D :')

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 21:05

Nou. Ik ga zo eens kijken of mijn cap schoon word onder de douche! :')

EDIT
Waar kan ik eigenlijk heb beste mijn cap laten drogen? Gewoon op de verwarming, op de grond?

KatooG
Berichten: 169
Geregistreerd: 18-09-16
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Cap stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 02:28

Zorg gewoon dat hij in een relatief droge ruimte blijft tijdens het drogen. In de buurt van de verwarming (er op durf ik niet) helpt wel maar hij geraakt ook wel droog bij gemiddelde temperatuur binnen. Als je hem in een zeer vochtige kamer laat drogen riskeer je uiteraard schimmel maar zo ver is het met mijn cap nog nooit gekomen.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Cap stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 07:17

Ik deed hem in de wasmachine.. in een net met allemaal kussenslopen. En dan gewoon bij het wasgoed. Zodat hij niet heen en weer bonst..

Vriendin van mij deed hem ik de vaatwasser..

Polle_x

Berichten: 19
Geregistreerd: 05-01-17

Re: Cap stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:21

Normaal kan je het stoffen gedeelte binnenin de cap er uit halen om te wassen. Vaak hangt die er met een klittenband er aan.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 18:24

Polle_x schreef:
Normaal kan je het stoffen gedeelte binnenin de cap er uit halen om te wassen. Vaak hangt die er met een klittenband er aan.


Bij deze was dat dus niet het geval. Bij mijn nieuwe is dat wel zo :).



Nou, de cap is weer schoon en droog! :D.
Wel liet een zwart randje onder de binnenvoering van mijn cap los door het water. Die heb ik dus even vastgemaakt met 2secondenlijm :')

_Daniella

Berichten: 8005
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Friesland

Re: Cap stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:25

Neem je Cap mee onder de douche! Heb ik ook regelmatig gedaan. Werkt top!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:25

Nooit aangedacht mijn cap in wasmachine of vaatwasser te doen :-)
Ik maak de binnenkant van mijn kap regelmatig schoon met azijn, het neutraliseert de luchtjes en is niet agressief.

isabelle99

Berichten: 16
Geregistreerd: 22-08-12

Re: Cap stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:51

Ik heb weleens gehoord dat je je cap in een kussensloop in de wasmachine kunt doen. Nooit uitgeprobeerd, dus geen idee of het werkt :')

Peetje99

Berichten: 93
Geregistreerd: 24-12-16

Re: Cap stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:58