De ultieme winterjas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

De ultieme winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 11:13

Dag bokkers,

Mijn oude winter paardrijjas heeft helaas echt zn beste tijd gehad, dus mijn zoektocht naar een nieuwe is gestart. Dit blijkt echter behoorlijk tegen te vallen, dus ik dacht misschien heeft bokt nog een paar goede ideeen. Mijn wensenlijstje:

- warm
- winddicht
- waterafstotend (waterdicht is geen must)
- model: liefst redelijk getailleerd
- liefst zonder cappuchon
- in de kleur zwart of (cognac achtig) bruin, blauw bv past echt niet bij de rest van mn garderobe.
- maat S
- budget tot ongeveer €175

Wat ik mooi vind is zoiets http://www.spooks.de/justin-jacket-9493 ... _unisex=XS
Maar ik heb een beetje twijfels of dit nou echt de geschikte jas is voor iemand die het hele jaar door buiten rijdt.

Dus mocht iemand goede ideeen hebben hoor ik het graag :D

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: De ultieme winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:38

Gewoon naar de Decathlon gaan. Een wereld van keuze.

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 12:51

Een motorjas :)
Hartstikke stevig, vaak met binnenvoering dus het hele jaar door te gebruiken.
Wind en waterdicht
Getailleerd en gemaakt om mee te zitten dus ideaal voor paardrijden met reflectie voor veiligheid.
Mijn jassen gaan meestal zo'n 8 jaar mee, dagelijks gebruik zomer en winter

Ik heb een Reusch, Revlon gehad en nu een Spidi (die vindt in het fijnst van allemaal)
Een (zwarte) jas die uit de mode was en afgeprijsd naar € 179 dus alles check op je lijstje :)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 12:54

Gersemi <3
Eenmaal zo-n jas en je wilt niet anders meer.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 12:54

Ik heb nu al 3 jaar iets vreselijk lelijks van Mexx (met dons). De jas heeft geen capucon maar wel zo'n lekker dikke kraag waar ook wol inzit.

Ik zal nu binnenkort echt eens een vervanger moeten zoeken, dus ik volg.
Vind het ook wel de moeite om een investering te doen aangezien ik er enkele jaren mee doe en een enorme koukleum ben.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: De ultieme winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 14:13

Ik heb die Spooks uit jou voorbeeld Hij is iig heerlijk warm Helaas niet wind en waterdicht

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: De ultieme winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 14:16

Ik ben heel blij met mijn Anky die ik dit jaar heb gekocht. Ik draag hem voor 'gewoon'. Model ATC162003.

bbeens

Berichten: 66
Geregistreerd: 26-03-16
Woonplaats: Hasselt(Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:25

Ik ben fan van Kramer! Goedkoper dan Divoza of EJ en goede kwaliteit. Helaas zit hij niet in Nederland..

MaupieJ

Berichten: 9
Geregistreerd: 04-12-16

Re: De ultieme winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:31

Ik heb mijn jas in een outdoorwinkel gekocht, ben echt een koukleum maar deze is goed wind- en waterdicht en toch ademt ie wel goed.

Farjen

Berichten: 7987
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: De ultieme winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:57

Ik heb een ski-jas om te paardrijden. Hij is lekker warm en ademt toch. De kap kan er met een rits af :)

kevinclp
Berichten: 85
Geregistreerd: 23-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:15

thermo ondergoed, trui, bodywarmer, rijbroekin combinatie met normale broek en een dikke jas en je heb het lekker warm

KatooG
Berichten: 169
Geregistreerd: 18-09-16
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: De ultieme winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 02:57

North Face in de sale. Ik heb er een voor in mijn dagelijks leven maar is ook perfect voor bij de paarden, in de bergen en eigenlijk overal. Ik weet het model niet en heb hem in de USA in de sale gekocht dus echt geen idee van prijs meer maar het is echt de beste winterjas die ik al ooit heb gehad! Hij heeft al vaker stortbuien overleefd met de fiets dus zeer weerbestendig en aangezien het eigenlijk een skijas is kan je er goed in bewegen. Hij heeft ook een mooi model (vertoon er mij dagelijks mee op de universiteit), getailleerd (redelijk dun maar warm dus geen ballonjas) en zeer neutrale look; gewoon neutraal mat zwart.

viphorse

Berichten: 1507
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: De ultieme winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 07:29

Ik heb al jaren wellensteyn jassen. Echt mooie modellen , makkelijke stof die niet al het vuil aantrekt en wind en waterdicht. Ik heb het nooit koud met deze jassen.
Drunens ruiterhuis verkoopt ze of kan eventueel het model bestellen

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: De ultieme winterjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 08:53

Ga naar de intersport oid en kijk voor een ski-jas, voldoet aan al je eisen. De capuchon is vaak afritsbaar, wind- en waterdicht (en sluit ook goed aan bij de nek en armen bv. waardoor er geen tocht langs komt). En alle mogelijke kleuren!