Decathlon Rijspullen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxbaukje
Berichten: 36
Geregistreerd: 28-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:15

Ik had er een rijbroek gekocht maar vond hem erg glad in het zadel. Rij er dus niet meer mee! Heb wel jodphurs er vandaan! Die bevallen goed!

Emaychoja
Berichten: 174
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:33

Ik ga altijd naar die in Rotterdam, die heeft 2 van die lange gangpaden met paardenspullen en meestal is nog niet alles op.

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:44

Let wel op met de caps van Decathlon. Caps moeten beschikken over een en1384 of een VG1 keurmerk. Deze heeft de Decathlon niet en zijn dus niet toegestaan bij de KNHS. Verzekeringen kunnen er evt ook vervelend over gaan doen.

Emaychoja
Berichten: 174
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:48

Die hebben ze wel. Ze hebben Richtlijn 89/686/EG en is dat hetzelfde als VG1 en dat ze ook gewoon aan EN1384 voldoen.

germie

Berichten: 26017
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:12

Emaychoja schreef:
Die hebben ze wel. Ze hebben Richtlijn 89/686/EG en is dat hetzelfde als VG1 en dat ze ook gewoon aan EN1384 voldoen.

Precies, ze mogen wel degelijk.

xLiez

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:18

Emaychoja schreef:
Ik ga altijd naar die in Rotterdam, die heeft 2 van die lange gangpaden met paardenspullen en meestal is nog niet alles op.


Oeh mocht ik ooit daar eens in de buurt zijn moet ik daar maar eens langs!

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:25

Binnenkort gaat alkmaar open, ze zeide op fb dar ze ook ruiter artikelen hebben.
Dus ik ga zeker kijken

ellis2912

Berichten: 15
Geregistreerd: 07-06-15
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:29

Een body protector zou ik ergens anders halen als ik jou was. Ik had er vorig jaar eentje bij de decathlon gekocht en na een week was de rits kapot :(
Ik heb toen ook een halster gekocht, wel de goedkoopste variant maar die was na een half jaar ookal stuk. (Dit zou ook aan mij kunnen liggen hoor hahahaha, ik ga niet heel voorzichtig met mijn spullen om :D )

Verder heb ik wel een rijbroek, longeerspullen, handschoenen etc en die zijn prima!

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:39

ellis2912 schreef:
Een body protector zou ik ergens anders halen als ik jou was. Ik had er vorig jaar eentje bij de decathlon gekocht en na een week was de rits kapot :(
Ik heb toen ook een halster gekocht, wel de goedkoopste variant maar die was na een half jaar ookal stuk. (Dit zou ook aan mij kunnen liggen hoor hahahaha, ik ga niet heel voorzichtig met mijn spullen om :D )

Verder heb ik wel een rijbroek, longeerspullen, handschoenen etc en die zijn prima!


Ben je met die bodyprotector wel terug gegaan dan?

Anchee

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-01-16

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 02:03

Wij hebben Decathlon laatst gevraagd welke locatie de grootste ruitersport afdeling heeft en zij zeggen dat dat die in Best is.
Verder heb ik eigenlijk alleen nog handschoenen en sokken gehad, maar die bevielen super. Hoor over alle andere spullen ook bijna alleen maar goede dingen eigenlijk :)

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:29

Emaychoja schreef:
Die hebben ze wel. Ze hebben Richtlijn 89/686/EG en is dat hetzelfde als VG1 en dat ze ook gewoon aan EN1384 voldoen.


Maar bij ons in de regio is het zo dat verschillende mensen bij ons in de winkel komen om een cap te kopen nadat ze erachter gekomen zijn dat de helm van Decathlon niet voldoet, en daardoor niet in gebruik mag worden genomen op de maneges. In de EU is vastgesteld dat een cap of over een CE 1384 logo of over een VG1 logo moet beschikken. Dit is niet wat in de cap van Decathlon staat. Nu zal het ongetwijfeld een goede helm zijn, maar het juiste logo ontbreekt, en lijkt me daardoor niet toegestaan.

ellis2912

Berichten: 15
Geregistreerd: 07-06-15
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:31

MarianneW schreef:
ellis2912 schreef:
Een body protector zou ik ergens anders halen als ik jou was. Ik had er vorig jaar eentje bij de decathlon gekocht en na een week was de rits kapot :(
Ik heb toen ook een halster gekocht, wel de goedkoopste variant maar die was na een half jaar ookal stuk. (Dit zou ook aan mij kunnen liggen hoor hahahaha, ik ga niet heel voorzichtig met mijn spullen om :D )

Verder heb ik wel een rijbroek, longeerspullen, handschoenen etc en die zijn prima!


Ben je met die bodyprotector wel terug gegaan dan?


nee, mijn vader heeft m gerepareerd en nu doet ie het wel weer, ook al zit ie nog wel losjes. Gewoon voorzichtig open en dichtmaken :)

IwanLuver
Berichten: 1883
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:52

Ik was vorige week in Valencia (Spanje) en daar ook ff naar de Decathlon geweest. Man, man wat een enorme winkel, alle, maar dan ook alle sporten waar daar aanwezig met een heel groot assortiment. Ik heb mijn ogen uitgekeken :wow:
Ook veel ruiterspul!

germie

Berichten: 26017
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:25

mimp3 schreef:
Emaychoja schreef:
Die hebben ze wel. Ze hebben Richtlijn 89/686/EG en is dat hetzelfde als VG1 en dat ze ook gewoon aan EN1384 voldoen.


Maar bij ons in de regio is het zo dat verschillende mensen bij ons in de winkel komen om een cap te kopen nadat ze erachter gekomen zijn dat de helm van Decathlon niet voldoet, en daardoor niet in gebruik mag worden genomen op de maneges. In de EU is vastgesteld dat een cap of over een CE 1384 logo of over een VG1 logo moet beschikken. Dit is niet wat in de cap van Decathlon staat. Nu zal het ongetwijfeld een goede helm zijn, maar het juiste logo ontbreekt, en lijkt me daardoor niet toegestaan.

Klopt niet. Ze voldoen aan en1384 logo, en omdat er een tijd een tussenweg was is het dat andere label geworden wat gewoon en 1384 is. Nu heb je vg1.
Alles is veilig en toegestaan. Overigensstaat er in mijn decathloncaps en1384. En er zijn geen betere caps voor mij, 20 euro en zitten lekker. Bij andere merken reed ik meer zonder dan met cap wegens pasvorm.

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:07

Ik heb zojuist de rugberschermer gekocht, ik ben benieuwd. :)

xLiez

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:20

IwanLuver schreef:
Ik was vorige week in Valencia (Spanje) en daar ook ff naar de Decathlon geweest. Man, man wat een enorme winkel, alle, maar dan ook alle sporten waar daar aanwezig met een heel groot assortiment. Ik heb mijn ogen uitgekeken :wow:
Ook veel ruiterspul!


Ik ben wel eens in Frankrijk in de Decathlon geweest en die waren ook echt mega groot!

x_Jeanine_x

Berichten: 9091
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:26

Ik heb vorig jaar een half jaar bij de Decathlon gewerkt. Op de afdeling watersport en Natuur, dus daar viel paard ook onder. Ik heb veel getest thuis met spullen van de Decathlon, maar ook de merken van divoza en daarin vind ik veel producten van de Decathlon fijner en goedkoper :D

Caps mogen zeker wel. Ik heb dat vorig jaar allemaal uitgezocht omdat er mensen van verschillende manege's terug kwamen omdat de instructie ze verbood. heb toen een documentje gemaakt en meegegeven.

verder is het zo van de decathlon dat een product niet bevalt, niet past of iets anders dat je hiermee terug mag komen. En dan je geld terug krijg of een ander product mag uitzoeken.

Zo heb ik zelf een easybreath (snorkelmasker) en in de winkel zat deze goed, getest in het zwembad en er liep water in. Dus ik terug en netjes opgelost.

silkeshorses
Berichten: 199
Geregistreerd: 23-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:53

Ik had vroeger veel van decathlon paardrijspullen gehad en
niets om over te klagen :P

silkeshorses
Berichten: 199
Geregistreerd: 23-03-17

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:54

hebt ook leren laarzen daar die echt wel goedkoop zijn en van goede kwaliteit

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:45

3 van mijn rijbroeken, mijn chaos en mijn handschoentjes komen allemaal van de Decathlon. Ik ben heel tevreden :)

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:01

Ik heb nu een paar jodphurs van de Decathlon. Moest voor mijn enkelbrace jodphurs hebben met elastiek aan de zijkant. Tot nu toe zitten ze prima :)

KatooG
Berichten: 169
Geregistreerd: 18-09-16
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:47

Mijn korte botjes van decathlon zijn echt top! Ik heb ze 9maanden en gebruik ze wel maar een keer per week maar als je ziet wat ik daar soms mee uitspook is het echt een wonder dat ze met een beetje zadelzeep zo terug in de winkelrekken zouden kunnen. Halsters, touwen, borstels enz zijn even goed als elk ander merk. Soms hebben ze ook toffe dekjes en heb er ook al eens een echt bontje gevonden. Nu hebben ze ook shirts in speciaal anti zweetstof, echt een geweldig ding. Zit zo goed en ik voel mij niet plakkerig als ik na het rijden nog een uur tussen de paarden hang.

Ik zou er wel geen leren tuig kopen, dat soort dingen lijkt mij iets minder van kwaliteit. Ik ben ook niet wild van de rijbroeken, zitten mij niet fijn en rekken vreemd maar dat is ieder zijn voorkeur natuurlijk.

Skogan

Berichten: 792
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:49

De laatste modellen van rijbroeken lijken wel fijn, met siliconen puntjes. Echt zomerrijbroek, lekker licht en ademend.
Ik had in Januari een dikke winter deken gekocht, wij zijn niet gewend om -9°C 's nachts te hebben. Maar de pasvorm was heel slecht op mijn paard en zijn schouders gingen schuren. 2maanden later, gewoon deken terug gegeven zonder meer problemen.

Hoezoo
Berichten: 98
Geregistreerd: 10-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:55

Ik heb er meerdere spullen gekocht. Na verschillende pogingen heb ik het toch wel gehad met Decatlon...

Als eerste is de verzending en klantenservice niet top. Kreeg tot 2 x toe de verkeerde spullen opgestuurd, had ik uiteindelijk het goede was het nog een andere maat dan ik had besteld.
Kwaliteit vind ik dan ook niet super. Mijn rijlaarzen zitten echt heel lekker! -O-

Maar dat is natuurlijk mijn mening en wie weet heb ik gewoon altijd pech met hun :Y) :+

mavantos

Berichten: 3613
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:10

Ik heb vroeger op vakantie in Frankrijk een rijbroek gekregen van de Decathlon, toen ik een jaar of 9-11 was. Inmiddels ben ik 20 en de rijbroek lijkt wel mee te groeien, want ik pas 'm nog steeds en ook is die nog heel terwijl die echt intensief gebruikt is.