Vanwaar de rode klipjes aan de caps?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Vanwaar de rode klipjes aan de caps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 19:13

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe cap en nu viel me op dat veel caps tegenwoordig een rood klipje hebben. Nu zie je het tijdens het rijden niet, maar erg mooi vind ik het niet.

Dus ik vroeg me af, wat is hier de functie van?

Afbeelding

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Vanwaar de rode klipjes aan de caps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:22

Veiligheid; in geval van nood snel los kunnen krijgen/vinoen van het gespje

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:23

Ik dénk dat dat is zodat je van afstand kan zien of hij goed dicht zit? Maar dat is maar een idee hoor. Ik weet bijvoorbeeld dat ze bij triathlons heel veel checken of de fietshelm goed dicht zit, dus kan me voorstellen dat dat bij officiele wedstrijden ook gecheckt wordt?

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vanwaar de rode klipjes aan de caps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 16:11

Ik zat zelf ook aan veiligheid te denken. Zelf zie je het niet, dus zodat een derde (ambulancebroeder??) de cap af kan doen? Heel erg logisch vind ik het nog niet, en vooral niet veel mooier.. :=

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Vanwaar de rode klipjes aan de caps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:20

Nouja. Als je je nek gebroken heb en de ambulance moet de cap afdoen en denkt klipje gevonden te hebben, maar niet zo is en daardoor bepaalde druk op je nek komt, dat je voor altijd verlamd bent.. Dan is een rode kleur in dit geval wel handig.

Of het ook daadwerkelijk om die reden zo is gedaan, geen idee. Zou niet zo snel wat anders kunnen bedenken. :+

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:26

puppy1128 schreef:
Nouja. Als je je nek gebroken heb en de ambulance moet de cap afdoen en denkt klipje gevonden te hebben, maar niet zo is en daardoor bepaalde druk op je nek komt, dat je voor altijd verlamd bent.. Dan is een rode kleur in dit geval wel handig.

Of het ook daadwerkelijk om die reden zo is gedaan, geen idee. Zou niet zo snel wat anders kunnen bedenken. :+


Lijkt me dat ze op zo'n moment gewoon het bandje doorknippen om de cap af te doen? :+

Ik zou het trouwens ook niet weten, het is me ook nooit opgevallen! Mijn cap heeft geen rood klipje, maar ik heb sowieso een vreemde sluiting. Zo'n haakje met een drukknoopje.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:18

Ghostattack schreef:
puppy1128 schreef:
Nouja. Als je je nek gebroken heb en de ambulance moet de cap afdoen en denkt klipje gevonden te hebben, maar niet zo is en daardoor bepaalde druk op je nek komt, dat je voor altijd verlamd bent.. Dan is een rode kleur in dit geval wel handig.

Of het ook daadwerkelijk om die reden zo is gedaan, geen idee. Zou niet zo snel wat anders kunnen bedenken. :+


Lijkt me dat ze op zo'n moment gewoon het bandje doorknippen om de cap af te doen? :+

Ik zou het trouwens ook niet weten, het is me ook nooit opgevallen! Mijn cap heeft geen rood klipje, maar ik heb sowieso een vreemde sluiting. Zo'n haakje met een drukknoopje.


Levensreddend ding om je hoofd stuk maken? Nee man, echt zonde. :+

Moet toch iets bedenken? :')

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Vanwaar de rode klipjes aan de caps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:26

Mijn scooterhelm heeft het ook. Ik denk dat het inderdaad iets met hulpdiensten te maken heeft, en met de nieuwe veiligheidsnormen. Mooi is het niet maar er zal ongetwijfeld een hele goede reden voor zijn.

Scamander

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-05-16
Woonplaats: Inside my suitcase

Re: Vanwaar de rode klipjes aan de caps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:03

Ik denk gewoon zodat je snel ziet waar hij open kan

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:19

Ik geloof dat ik het zwart zou kleuren met een stift..

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:43

Ghostattack schreef:
puppy1128 schreef:
Nouja. Als je je nek gebroken heb en de ambulance moet de cap afdoen en denkt klipje gevonden te hebben, maar niet zo is en daardoor bepaalde druk op je nek komt, dat je voor altijd verlamd bent.. Dan is een rode kleur in dit geval wel handig.

Of het ook daadwerkelijk om die reden zo is gedaan, geen idee. Zou niet zo snel wat anders kunnen bedenken. :+


Lijkt me dat ze op zo'n moment gewoon het bandje doorknippen om de cap af te doen? :+

Ik zou het trouwens ook niet weten, het is me ook nooit opgevallen! Mijn cap heeft geen rood klipje, maar ik heb sowieso een vreemde sluiting. Zo'n haakje met een drukknoopje.

Dat lijkt mij ook. Dat is wel wat met mijn (dure Marlies Dekkers-)BH is gebeurd toen ik buiten bewustzijn was en door de ambulance werd opgehaald.

(en ja, de dure Marlies Dekkers-toevoeging was satirisch. :+)

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Vanwaar de rode klipjes aan de caps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:55

Klopt inderdaad! Toen ik na mijn ongeval werd opgehaald hebben ze al mijn kledij kapot geknipt. Rijbroek, shirt en trui, en ook het bandje van mijn cap.

Ze wilden mijn rijlaarzen ook kapot knippen, maar op dat moment heb ik toch ingegrepen :+ Ik zag scheel van de morfine in mijn lijf, maar no way dat ik dure laarzen laat vernielen als er gewoon een rits aan zit :=

CharlotteST
Berichten: 40
Geregistreerd: 07-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:47

Eline91 schreef:
Klopt inderdaad! Toen ik na mijn ongeval werd opgehaald hebben ze al mijn kledij kapot geknipt. Rijbroek, shirt en trui, en ook het bandje van mijn cap.

Ze wilden mijn rijlaarzen ook kapot knippen, maar op dat moment heb ik toch ingegrepen :+ Ik zag scheel van de morfine in mijn lijf, maar no way dat ik dure laarzen laat vernielen als er gewoon een rits aan zit :=


Jeetje inderdaad, waarom zouden ze het dan kapot willen knippen!!!

_Charlot
Berichten: 1266
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:58

CharlotteST schreef:
Eline91 schreef:
Klopt inderdaad! Toen ik na mijn ongeval werd opgehaald hebben ze al mijn kledij kapot geknipt. Rijbroek, shirt en trui, en ook het bandje van mijn cap.

Ze wilden mijn rijlaarzen ook kapot knippen, maar op dat moment heb ik toch ingegrepen :+ Ik zag scheel van de morfine in mijn lijf, maar no way dat ik dure laarzen laat vernielen als er gewoon een rits aan zit :=


Jeetje inderdaad, waarom zouden ze het dan kapot willen knippen!!!


Vaak zodat ze je stil kunnen laten liggen en zo min mogelijk hoeven te verplaatsen!

Als ze nou kleding kapot knippen etc, kun je dat gewoon verhalen op de verzekering.
Dit heb ik ook gedaan met mijn nieuwe dure rijbroek des tijds.


Ontopic,
Ik heb ergens een keer gehoord dat het te maken heeft met veiligheid.
Maar aan de andere kant zie je het voornamelijk bij de "goedkopere" caps/cappen (wat is het eigenlijk?)
Niet bij kep, samshield etc.

Dus toch blijf ik het apart vinden, maar ook vooral niet mooi!