[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ketly

Berichten: 5937
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:04

Oh wat gaaf Veertje! En de twee splitten in plaats van één is een goeie :D Zijn er meer die dit hebben gedaan en foto’s hebben?

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 15:30

Ik heb dit gedaan! :D Is een heel tof project om iets eigens te hebben voor op wedstrijd. :))
Ik heb toen een extra knoop toegevoegd bovenaan en op de achterkant een taille-bandje en een split toegevoegd, zodat het er sportiever uit zou zien.
Ik ben nog steeds superblij met mijn jas en krijg mega veel positieve reacties. Waar hij vandaan komt e.d., dat ze hem echt tof vinden.

Zal van de week even een foto maken/opzoeken. :D

Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 17:22

Ik heb er ook nog een in mijn kast, was ook een gewone blazer. Had er zelf elleboog pads op gemaakt, extra knoop en een randje Bling steentjes erop gezet (foto’s zijn zeker 10 jaar oud)

Afbeelding


Afbeelding

Gianti

Berichten: 10947
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 23:52

Nu ik toch stiekem nadenk over nieuw jasje…
Zijn er mensen met rose gouden details in jullie jasje? Hoe hebben jullie dat met rest gecombineerd?

afkepieteke

Berichten: 241
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:24

Afbeelding


Afbeelding

Hier draag ik een donkerblauw Juuls jasje met rosegouden details, donkerblauwe samshield met rosegouden trim (?), rosegouden sporen, en ik heb ook nog rosegouden stijgbeugels, en zelfgemaakte plastron met donkerblauw en rosegoud. Ik draag deze set niet meer, dus is eventueel te koop :')
Juuls jasje maat 40, maar valt klein dus kan ook met maat 38.

Dark7
Berichten: 189
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:53

Mocht iemand nog iets aparts zoeken ik kwam deze net tegen
Afbeelding

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:32

Paar weken geleden een foto beloofd.. Dit is mijn (zelfgemaakte) jasje! :D

Afbeelding

Knoopjes heb ik vervangen en bovenste knoopje heb ik zelf toegevoegd. (Niet met een gaatje, maar als drukknoopje! :)*)
Jasje getailleerd en verder hoefde ik eigenlijk niet veel te doen. :o

Ik ben nu nog aan het zoeken naar een nieuw bijpassend dekje.. Zouden jullie eens willen meedenken?
Wat denken jullie van deze combi? :o

Afbeelding

Deze heb ik ook op het oog, maar die is weer veel meer basic..

Afbeelding

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 16:29

Niemand die er iets van vindt of mee wil kijken? O:)

Naborah

Berichten: 3552
Geregistreerd: 30-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 17:17

Canon schreef:
Niemand die er iets van vindt of mee wil kijken? O:)

Wat is de rest van je outfit? En je paard en harnachement?

Capriootje

Berichten: 6788
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:56

Heel tof je jasje!

Welke discipline rijd je? Vind dat ook nog wel een verschil qua kleuren combinaties. En je paard inderdaad :D

Lukasje
Berichten: 11384
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 20:05

Heel leuk jasje!

Maar om eerlijk te zijn vind ik geen van beide dekjes echt mooi passen. Ook het bloesje niet.
Met wat wil je verder combineren? Welke kleur heeft je zadel, hoofdstel, laarzen?

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:05

Dankjewel voor de reacties! Lief ook de complimenten. Het is fijn als mensen even meekijken. Dan krijg je toch altijd andere inzichten. :) Door alle vragen merk ik dat het lastig helpen is al je niet alles ziet, misschien is het wat beter als ik een betere foto plaats ipv losse delen.

@Naborah, Mijn paard is volledig zwart, op vier witte voeten na. :o Ons tuig is zwart en mijn laarzen zijn dat ook. Vijf jaar geleden reden wij zo, maar ik wil nu eea vernieuwen zoals bijvoorbeeld het dek. Dat het iets meer power heeft ipv "vrij basis met een knaljasje." Maar als dat wel is wat het beste past, dan kan ik mij daar ook bij neerleggen.

Afbeelding

@Lukasje, Ik snap wat je bedoelt.. Ik ben alleen maar blij om je eerlijkheid! Het is de laatste tijd zo'n zoektocht. En ik wil wel wat proberen, maar niet de verkeerde kant op vallen. O:) Dus het helpt alleen maar. :D Over het shirt draag ik meestal een witte plastron. Het is meer dat ik het niet mooi vindt om met inrijden of rondwandelen zonder jas een compleet wit pak aan te hebben. Ik voel me daar zwaar ongemakkelijk in heb ik mogen merken. :') (De foto die ik eerder plaatste miste die zag ik, stom. Dan krijg je ook wel een heel ander beeld indd. Sorry) :o

@Capriootje, Wij rijden dressuur, maar ik zoek iets dat minder aan het klassieke hangt, en meer aan het sportieve / moderne toe.. Opvallen vind ik niet erg. Maar dus niet de verkeerde kant op. := Aan de feedback hier merk ik dat ik er nog even goed naar kan kijken en heroverwegen. :D

De rijbroek die ik er nu nieuw bij heb (ook op de vorige post aanheb) is deze:
Die geeft al wel een meer sportief gevoel ervaar ik. Maar bij het dek loop ik klem.

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11384
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:12

Oh maar wat je hierboven aanhebt, is toch perfect ? Wanneer je toch per se een ander dekje wil, zou ik het houden op een “mat” (in de zin van niet-glossy) dekje met een bies(je) in de kleur van je jasje, en niet in navy/donkerblauw.

Naborah

Berichten: 3552
Geregistreerd: 30-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:26

Canon schreef:
Vijf jaar geleden reden wij zo, maar ik wil nu eea vernieuwen zoals bijvoorbeeld het dek. Dat het iets meer power heeft ipv "vrij basis met een knaljasje."

Canon schreef:
Wij rijden dressuur, maar ik zoek iets dat minder aan het klassieke hangt, en meer aan het sportieve / moderne toe.. Opvallen vind ik niet erg.


Nou Canon, mijn suggesties voor "meer sportief":

Dekje van Equito: blauw van het jasje met zwart (tuig etc.) en zilveren (beugels, shirt) details. Imo een betere keus dan een wit dekje met een blauwe bies, hiermee ga je er écht voor.
Afbeelding

Een plastron is imo erg traditioneel/klassiek, dus laat die achterwege. Ik zou dit wel wit houden (broek, handschoenen) maar met zilveren details. Zwart zou eventueel ook kunnen.
Shirtje van Equitheme: wit met zilver/glitter details (bies dekje, beugels)
Afbeelding

Voor je beugels zou ik kijken naar het vervangen van je zwarte elastiekjes door blauwe elastiekjes of blauwe beugels
Afbeelding
Afbeelding

Edit: Oh, en een frontriem is ook een 'makkelijke' manier om je outfit compleet te maken. Je lijkt op de foto al een bijpassende frontriem te hebben?

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:57

@Lukasje, mischien is dat al een goeie stap om mee te beginnen indd. Dank! :D

@Naborah, dankjewel voor je input! ik ga er eens naar kijken. :o

linda7888
Berichten: 1
Geregistreerd: 31-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:57

Hii allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuw wedstrijdjasje, en zou er graag ergens een op maat laten maken.

Heeft iemand misschien een lijstje van bedrijven of coupeuses waarbij ik terecht zou kunnen?

Mijn laatste jasje in het staalblauw heb ik laten maken bij LOUKS in etten leur.
Heel tevreden over hoor, maar ik wil graag mn horizon wat verbreden, dus als jullie tips hebben hoor ik het heel erg graag.

Afbeelding


Afbeelding

annikavolder

Berichten: 755
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 16:03

Ik heb er eentje op maat gemaakt van Lotus Romeo . Heel tevreden ( heb helaas geen foto voor je)

Flevolander

Berichten: 3858
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 19:30

volgens mij kan je ook Evanel rijjassen hiervoor benaderen (https://evanel.nl ) houdt er echter wel rekening mee dat geen 3 tientjes kost.. ik had een prijsopgave van 650 euro liggen toen voor een petrolkleurig jasje

linda7888
Berichten: 1
Geregistreerd: 31-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 02:53

Hii dankje voor jullie reacties!

Het LOUKS jasje heeft me op maat incl alle add ons, bandje achterzijde, contrastkraag, knopen, etc 380 euro gekost.
Evanel is dus ook wel dubbel zo duur, plus veel levertijd.

Helaas zit lotus romeo aan de andere kant van het land.

Heeft er nog iemand een suggestie?
Of ervaring met een bedrijf voor reguliere maatpakken zoals SuitSupply? En waar op te letten? bijvoorbeeld de mouwaanzet zodat je je armen goed voor je kan houden in je jasje?

LaDonna75

Berichten: 2207
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:26

En een “gewone” coupeuse of kleermaker ergens in de buurt? Via Google bijvoorbeeld? Ik denk dat met kleine aanpassingen van een standaard colbertmodel je een prima rijas hebt.

Flevolander

Berichten: 3858
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:43

jeetje, het topic is zo ver weg gezakt dat hij zelfs een waarschuwing geeft dat het een oud topic is als je wil posten.. :+

linda7888
Berichten: 1
Geregistreerd: 31-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:00

Zonde!

Heb uiteindelijk een mooi licht staalblauw jasje laten maken voor de zomer bij LOUKS, erg tevreden over.

Afbeelding


Maar omdat ik vond dat ik na een super tof zomerseizoen ook wel een mooi jasje voor de winter had verdiend, laat ik er nu nog 1 maken bij Evanel !
Wat een boel keuze zeg! En wat een vakwerk!
Volgende week doorpassen en al binnen 3 weken klaar. Fantastisch.

Dit wordt het nieuwe jasje qua kleur.


Afbeelding

Flevolander

Berichten: 3858
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:12

Leuk zeg! mooie keuze, dat staalblauw in combi met je tuig en paard.. Evanel is ook wel erg gaaf!

Ik ben bezig met de aanschaf van een nieuw paard, dus dan kan ik straks helemaal los over wat voor kleur wedstrijdjasje daar bij moet..

linda7888
Berichten: 1
Geregistreerd: 31-03-22

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:24

Wat leuk!
Spannend hoor die paardenzoektocht

Flevolander

Berichten: 3858
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:38

ja, ook wel wat teleurstellingen gehad helaas..