Bodyprotector SirLancelot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bodyprotector SirLancelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:26

Nadat ik mijn rug heb gebroken door val van mijn liefste paardje, en daarvoor een flinke hernia heb gehad, ben ik op zoek naar een goede bp.
Mijn oog is gevallen op een sirlancelot, wat zijn de ervaringen met deze bp?
Ergens ooit ook bepaalde waardes gelezen vwb bp's,de SR heeft waarde 3, kan een bokker mij vertellen wat dat inhoudt?
En, waar het beste te bestellen?

Gr Marjolein

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:34

Marjolein158

Re: Bodyprotector SirLancelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:42

Goh, toevallig. Hier ook een Marjolein die geïnteresseerd is in die SirLancelot :')

Marjolein158

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:51

Ja, ik ook. :D
En hier (ook) een stevige Marjolein :P dus ben eik benieuwd of een ronde dame+winterjas het gaan passen. Zal over een wedstrijdjasje prima gaan passen, ga te paard naar wedstrijd,maar wil ook wel(weer) eens naar buiten met trainingsjasje+fleecejack+bodywarmer naar buiten, en dan moet hij in de zomer ook oké zitten, alleen een polo...
Dus, voor de gebruikers, hoe is de pasvorm, en redelijk verstelbaar?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:52

Ik heb hem nu 4 jaar. Gebruik hem alleen met springen en crossen. Is erg fijn. Merk hem niet met rijden.

xxxhildexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:13

Ik heb een Sir Lancelot, kan hem aan met een hempje in de zomer en over mn dikke winterjas in de winter. Echt fijn verstelbaar dus! Ik heb geen idee tot welke maat het gaat (heb zelf de XS namelijk) maar hij is in ieder geval ook te bestellen via hun eigen site en daar staat ook meer info over de maten en pasvorm volgens mij. Ik heb hem zelf bij Bos Ruitersport in Scherpenzeel gekocht.

Ik ben zeer tevreden over deze bp. Een aanrader dus.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:17

waarde 3 betekend waarschijnlijk niveau 3. dat is het hoogste niveau van bescherming van een bodyprotector. niveau 2 is minder beschermend en niveau 1 is het laagst beschermt. (die zie je ook niet zo vaak in een ruitersportwinkel hangen.)

ik raad die van sir lancelot af. ik vind ze minder fijn dragen. zelf heb ik die van hows racesafe. hij lijkt er heel erg op. wel wat duurder, maar op e-bay heb je voor 125 euro een nieuwe bp. het fijne van hows racesafe is dat je alle maten aan kan passen. je hebt gewoon xs, s, l enz. maar je kan ook nog kiesen voor bijvoorbeeld. een xs met extra korte rug, of een L met extra lengte bij je ribben ect.

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:52

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:49

Ik heb ook die van USG, prima pasvorm. Ik draag in de winter een thermoshirt, dan de bodyprotector (moet nl zo dicht mogelijk op t lichaam) en dan m'n jas. Je krijgt het vanzelf warm :j

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:55

Ik heb zelf ook de Sir lancelot :)
Echt een heerlijke bodyprotector, totaal geen last van met rijden en vormt mooi rond je lichaam.
Ik heb hem zelf via paardengruiter.nl besteld omdat ze daar toen een zeer goede actie hadden.
Ook hebben ze via de klantenservice me goed geholpen met de maat gezien hij wat groot uitvalt.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:57

Ik heb ook een Sir lancelot.

Fijne bodyprotector waar ik met rijden geen last van heb. in de zomer is het ook niet warm!
Ik heb hem ook via paardengruiter.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:15

Ik heb ook een Sir Lancelot (hihi 2 eigenlijk oranje en donkerblauw)
Ik vind ze ook erg fijn zitten en inderdaad goed verstelbaar. Zomers met Tshirt en swinters over mijn winterjas. Heb er veel mee gereden toen ik mijn paard net nieuw had. Dus naast springen ook in het bos en dressuurmatig.

Ik heb hem ook via de Paardengruiter. Ze zitten hier ook op bokt (PaardenG), dus kan je eventueel een PB sturen. Ze helpen erg fijn met het zoeken naar de juiste maat en mocht het toch niet passen kan je ruilen. Ook kan je bij op afspraak langskomen om te passen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:30

Hier ook een tevreden gebruiker van de Sir Lancelot. Had ervoor de How's Racesafe, ook heel fijn, maar een fikse prijsklasse hoger. Deze heb ik verkocht omdat die voor het huidige dressuurzadel waar ik mee rijd te lang was (toen ik hem kocht reed ik nog op een VZ zadel met vrij vlakke zit). Moet zeggen dat ik qua pasvorm de een of ander niet beter of slechter vind, en ook qua gewicht weinig verschil.
Ook fijne service, heb wat heen en weer gemaild ivm de maten, ik moet door de nieuwe maatvoering een maat 14jr hebben (ben 29 :') ) en kreeg snelle reactie en goed advies via de mail. Terugsturen bij niet passen was ook geen probleem.
Wat betreft het level: level 2 voldoet nog wel voor gewoon in de manegelessen. Een level 3 is de hoogste norm, welke ook is toegestaan voor springen/cross wedstrijden. Er zit een hogere kwaliteit schuim in en biedt dus een betere bescherming.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:02

Ik heb ook naar volle tevredenheid een Sir Lancelot. Je moet hem wel echt passen, want de maten zijn een beetje gek. Ik heb een S, maar in het dagelijks leven heb ik zeker geen S. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:00

Thx voor de reacties!

Die racesafe had ik ook al op het oog, maar ik moet eerlijk bekennen, de kleur bronce van SL is ook wel een beetje waarvoor ik viel, past perfect bij mijn wedstrijdpak... (Oog wil ook wat ;-) )

Ik spring niet, ben bakhobbelaar,of rondje buiten, en de aanschaf hiervan is ook deels om mijn wederhelft gerust te stellen... :P

Avriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:35

Ik rij al een lange tijd met een bodyprotector van Sir Lancelot. Hij zit echt super flexibel en zo licht als een veertje ! :) Zit perfect om mijn middel en borst en is gewoon echt topkwaliteit.

Deze bodyprotector is genomineerd voor Best Horse Product 2014 Award zag ik op hun website:
http://www.sir-lancelot.nl/Bodyprotectors.html

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:48

Hier nog een tevreden gebruiker van de lancelot bodyprotector . Heb hem via de website besteld. Uitstekende en zeer snelle service. Ook met terug sturen na het passen.