Wie is hier nu asociaal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lady62
Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:42

Het is makkelijk praten en mijn eerste reactie zou ook zijn geef hem een lel.
Maar als je zo bedreigt word met zo veel mensen om je heen dan is dat een hele traumatische ervaring.
Het is vreselijk en ook laf hoe mensen tegenwoordig kunnen reageren.
Ik vind het heel erg voor ts dat ze dit heeft mee moeten maken en ik kan me voorstellen dat het er goed inhakt.
heel veel sterkte en ik hoop dat je het snel van je af kunt zetten.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:44

Jemig TS dat is schrikken! Inderdaad je kunt heus wel op een normale manier melden dat iemand er niet mag komen. Daarvoor hoef je geen paard te slaan of de ruiter het zadel uit proberen te trekken :(

Goed van je dat je nog redelijk rustig bleef en juist NIET bent gaan terugmeppen. Dat maakt zo'n probleem alleen maar erger.

FriesWytske
Berichten: 9907
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Wie is hier nu asociaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:48

We horen hier maar 1 kant van het verhaal. Dus ga hier geen mening over neerzetten. Maar zeg wel dat iedereen er weer heel goedgelovig is, dat ts de waarheid spreekt. Wie weet heeft ze zelf ook wel een grote bek gehad. Terwijl ze dat hier zegt niet te hebben gedaan.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:52

FriesWytske schreef:
We horen hier maar 1 kant van het verhaal. Dus ga hier geen mening over neerzetten. Maar zeg wel dat iedereen er weer heel goedgelovig is, dat ts de waarheid spreekt. Wie weet heeft ze zelf ook wel een grote bek gehad. Terwijl ze dat hier zegt niet te hebben gedaan.


Grote bek of niet, paard slaan en uit het zadel trekken is uit den boze.

Daarbij denk ik dat TS zich heel bedreigd heeft gevoeld, en als ze echt zo'n groot aandeel had gehad in het gebeuren had het haar niet meer zo dwars gezeten.

xTammyy

Berichten: 4409
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:53

Eng hoor TS! En vind het nog knap dat je 112 hebt gebeld.
De meesten zeggen hier wel "ik zou... Doen" maar als je in zo'n situatie zit heb je geen idee wat er gebeurd en wat je nog wel of niet kan.

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:57

FriesWytske schreef:
We horen hier maar 1 kant van het verhaal. Dus ga hier geen mening over neerzetten. Maar zeg wel dat iedereen er weer heel goedgelovig is, dat ts de waarheid spreekt. Wie weet heeft ze zelf ook wel een grote bek gehad. Terwijl ze dat hier zegt niet te hebben gedaan.

Dan maar goedgelovig, ik zie graag de betere kant van mensen :j

Ts wat ontzettend naar en vervelend dat er op deze manier gehandeld is!
Fijn dat de politie wel snel kwam toen jij belde :j

Ik heb ook ooit een soortgelijk iets meegemaakt met een aantal wielrenners in het bos... alleen was ik gewoon op een ruiterpad aan het rijden en kwam die hele groep wielrenners langs ons pad (daar lag een fietspad), was zeker niet tof toen ze ineens vanuit het niets (ZONDER ENIGE REDEN) besloten mij en paard in te sluiten en mij te bedreigen en mijn paard te schoppen. Ze zeiden meerdere keren dat ze helemaal gek werden "van al die k*t knollen" in het bos -O- Gelukkig kwam er een ander groepje ruiters aan, toen zijn ze met zijn allen weggefietst. Ik was helemaal overstuur. Sindsdien heb ik inderdaad ook altijd een mooie lange zweep mee. Niet voor mijn paard, maar voor de eventuele lastige situaties.

Edit ik heb toen ook aangifte gedaan, maar nooit iemand gevonden...

hannatjuh
Berichten: 832
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:01

FriesWytske schreef:
We horen hier maar 1 kant van het verhaal. Dus ga hier geen mening over neerzetten. Maar zeg wel dat iedereen er weer heel goedgelovig is, dat ts de waarheid spreekt. Wie weet heeft ze zelf ook wel een grote bek gehad. Terwijl ze dat hier zegt niet te hebben gedaan.


ts zet haar verhaal hier toch neer om het even kwijt te kunnen, uiteindelijk maakt het helemaal niet uit wie er wel of niet gelijk had en wat er precies is gebeurd. dit is zoals ts het ervaren heeft en daardoor slecht slaapt. als je haar niet gelooft of niet wilt steunen ga dan lekker ergens anders zeuren.

_Chendo_
Berichten: 1698
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:03

Nou vind dat je heel netjes bent gebleven!
En wat een aso's zeg!
Wat bezielt die man om aan jou en je paard te zitten?

Wat zijn er toch rare mensen op de wereld. -O-

saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:10

Heel veel mensen zeggen hier zweep meenemen, maar dat is dus echt niet slim he. Ten eerste is het vrij lastig om in zo'n situatie helder Te denken. Ten tweede, is het vrij lastig om vanaf je paard, snel genoeg een goede pets uit Te delen aan iemand op de grond. Ten derde, doet een klap van de zweep maar heel kort pijn en niet eens zoveel, dus daar zullen ze niet zo van onder de indruk zijn. En ten vierde, als jij geweld terug gaat gebruiken, loopt het alleen maar uit de hand. Je zit op een dier dat sowieso sneller is, dus je uit de voeten maken of rustig blijven zoals topicstarter deed is veiliger, en daarom beter. Daarbij stond de politie nu aan haar Kant, was dat net zo geweest als ze met de zweep had lopen meppen? Wss niet. Trouwens, for all you know heeft meneer of mevrouw een mes op zak. Agressie wekt agressie op bij veel mensen, en dat wil je neem ik aan niet

onkeltje

Berichten: 433
Geregistreerd: 14-11-11
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:12

Jeetje zeg... wat zijn er tegenwoordig toch rare mensen.
Wat een probleem, om een paard tegen te komen, om dan meteen zo op te vliegen.
Maar vind dat je het super netjes gedaan hebt, ik had zo niet gereageerd en zeker niet als ze aan mij en aan me paard hadden gekomen. Had er toch lichtelijk bovenop getikt. }:)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wie is hier nu asociaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:20

Echt heel aso wat die mensen deden.Moeten wij dan hetzelfde toen tegen mensen die met hun honden lopen over de ruiterpaden? Zelfs zulke mensen die op de ruiterpaden hun hond los laten lopen gaan soms tekeer,als je daar rijd! Altijd ben ik netjes in stap erlangs gegaan,maar ik ben het beu en ga echt niet meer stoppen als ik in galop over het ruiterpad ga en er mensen met honden lopen.Ze gaan vanzelf aan de kant.
Wok ruiters worden verrot gescholden en zoals het bij de TS ging zowat uit het zadel getrokken,en wij moeten maar tolereren dat mensen hun hond uitlaten op de ruiterpaden!

Knap hoor TS dat je zo gehandeld hebt,ik had het anders gedaan,dan ben ik maar aso.

Reeltje_5

Berichten: 2648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:20

saddledancer schreef:
Heel veel mensen zeggen hier zweep meenemen, maar dat is dus echt niet slim he. Ten eerste is het vrij lastig om in zo'n situatie helder Te denken. Ten tweede, is het vrij lastig om vanaf je paard, snel genoeg een goede pets uit Te delen aan iemand op de grond. Ten derde, doet een klap van de zweep maar heel kort pijn en niet eens zoveel, dus daar zullen ze niet zo van onder de indruk zijn. En ten vierde, als jij geweld terug gaat gebruiken, loopt het alleen maar uit de hand. Je zit op een dier dat sowieso sneller is, dus je uit de voeten maken of rustig blijven zoals topicstarter deed is veiliger, en daarom beter. Daarbij stond de politie nu aan haar Kant, was dat net zo geweest als ze met de zweep had lopen meppen? Wss niet. Trouwens, for all you know heeft meneer of mevrouw een mes op zak. Agressie wekt agressie op bij veel mensen, en dat wil je neem ik aan niet


Helemaal mee eens.

Nezzie

Berichten: 476
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:32

FriesWytske schreef:
We horen hier maar 1 kant van het verhaal. Dus ga hier geen mening over neerzetten. Maar zeg wel dat iedereen er weer heel goedgelovig is, dat ts de waarheid spreekt. Wie weet heeft ze zelf ook wel een grote bek gehad. Terwijl ze dat hier zegt niet te hebben gedaan.


Weet je. Ik lees dit soort reacties tegenwoordig vaker op Bokt en ik word er moe van. In geen enkel topic weet je of het waar is wat er geschreven wordt. Bij medische topics ga je toch ook niet zeggen dat mensen beter geen tips kunnen geven, want misschien liegt TS wel dat paard iets mankeert? In ieder topic moet je het doen met de info die je krijgt en vandaar uit reageer je. Anders kan het hele forum wel opgeheven worden. Natuurlijk moet je een beetje kritisch blijven met wat je op Internet leest, maar je kan ook overdrijven.

Sorry TS dat ik dit in jouw topic plaats. Sterkte met de situatie.

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:49

saddledancer schreef:
Heel veel mensen zeggen hier zweep meenemen, maar dat is dus echt niet slim he. Ten eerste is het vrij lastig om in zo'n situatie helder Te denken. Ten tweede, is het vrij lastig om vanaf je paard, snel genoeg een goede pets uit Te delen aan iemand op de grond. Ten derde, doet een klap van de zweep maar heel kort pijn en niet eens zoveel, dus daar zullen ze niet zo van onder de indruk zijn. En ten vierde, als jij geweld terug gaat gebruiken, loopt het alleen maar uit de hand. Je zit op een dier dat sowieso sneller is, dus je uit de voeten maken of rustig blijven zoals topicstarter deed is veiliger, en daarom beter. Daarbij stond de politie nu aan haar Kant, was dat net zo geweest als ze met de zweep had lopen meppen? Wss niet. Trouwens, for all you know heeft meneer of mevrouw een mes op zak. Agressie wekt agressie op bij veel mensen, en dat wil je neem ik aan niet

Misschien wel, maar zonder zweep ga ik de deur niet meer uit :n
en bij mij stond er zo'n grote groep om mij heen dat ik echt geen kant op kon zonder iemand ernstig te verwonden... met een zweep kun je toch enige ruimte creëren.

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:53

Pff heftig zeg, wat een verhaal.
Ik vind het ook heel erg dat wij zoveel regeltje hebben en dat mensen niet gewoon samen gebruik kunnen maken van het bos. Fatsoen lijkt er niet meer te zijn.
Jij bent hier zeer zeker niet de aso.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:09

FriesWytske schreef:
We horen hier maar 1 kant van het verhaal. Dus ga hier geen mening over neerzetten. Maar zeg wel dat iedereen er weer heel goedgelovig is, dat ts de waarheid spreekt. Wie weet heeft ze zelf ook wel een grote bek gehad. Terwijl ze dat hier zegt niet te hebben gedaan.

En wat kan dat paard daar dan aan doen?

Voor het zelfde geld is het hele gebeuren verzonnen. Kan ook zomaar. :j

saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:15

Robynn schreef:
saddledancer schreef:
Heel veel mensen zeggen hier zweep meenemen, maar dat is dus echt niet slim he. Ten eerste is het vrij lastig om in zo'n situatie helder Te denken. Ten tweede, is het vrij lastig om vanaf je paard, snel genoeg een goede pets uit Te delen aan iemand op de grond. Ten derde, doet een klap van de zweep maar heel kort pijn en niet eens zoveel, dus daar zullen ze niet zo van onder de indruk zijn. En ten vierde, als jij geweld terug gaat gebruiken, loopt het alleen maar uit de hand. Je zit op een dier dat sowieso sneller is, dus je uit de voeten maken of rustig blijven zoals topicstarter deed is veiliger, en daarom beter. Daarbij stond de politie nu aan haar Kant, was dat net zo geweest als ze met de zweep had lopen meppen? Wss niet. Trouwens, for all you know heeft meneer of mevrouw een mes op zak. Agressie wekt agressie op bij veel mensen, en dat wil je neem ik aan niet

Misschien wel, maar zonder zweep ga ik de deur niet meer uit :n
en bij mij stond er zo'n grote groep om mij heen dat ik echt geen kant op kon zonder iemand ernstig te verwonden... met een zweep kun je toch enige ruimte creëren.


Dan nog lijkt het mij persoonlijk beter Om Te waarschuwen dat je NU weg gaat rijden, dus aan de Kant. Doen ze dat niet, laat je t paard gewoon naar voren stappen, Dan gaan mensen vaak echt wel aan de Kant, er is een reden dat politie Te paard zo goed werkt, als zo'n Groot beest op je afstapt/draaft/galopeert is het instinctief Om weg Te stappen. Ik zeg niet dat je vol op ze in moet rijden, maar gewoon stappen of een sukkeldrafje. En Dan nog vind ik je zweep gebruiken Om ruimte Te creëren wat Anders Dan iemand een pets verkopen omdat ie aan je paard zit ;)

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:29

Uiteraard heb ik dat ook gezegd en gedaan ;)
en toen begonnen ze met zijn allen te lachen en hield 1 zo'n gek de teugels vast en begonnen ze mijn paard te schoppen! Toen probeerde ik erdoorheen te rijden, maar dat ging niet. Zo makkelijk gaat het niet op zo'n moment.

Edit: Ik rij nu nog steeds hard de andere kant op in het bos als ik zo'n grote groep tegenkom...
Zoiets wil ik NOOOOIT meer meemaken :n

Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:32

Rowenah schreef:
Ik denk ook dat ik de druppel was voor ze. Maar ze hadden echt niet zo hoeven doen inderdaad. De politie bellen was ook niet nodig geweest als ze het me gewoon hadden gezegd. Vind dat ook een beetje zonde van de tijd van de politie daarom besloot ik ook maar even te wachten want anders komen ze dadelijk voor niks dacht ik zo... Maar toen werden ze geweldadig.


Ahhh, wat ontzettend lief. <3

Jeetje Robynn, wat een verhaal! :oo Kan me voorstellen dat je daar goed van getraumatiseerd raakt. :(:) Wat bezielt dat soort mensen toch, ik word daar echt verdrietig van dat dit soort dingen gebeuren. :\

W.b.t. FriesWytske eens met Nezzie en anderen, ik denk dat ik er niet meer over hoef te zeggen.

Brilletje
Berichten: 609
Geregistreerd: 17-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:36

Nou wat zal jij geschrokken zijn. Vind het ontsettend naar voor je, kan me ook voorstellen dat je daarna verschikkelijk boos wordt door zoveel onredelijke agressie en dan ook nog tegen je paard!
Sterkte!

Brilletje
Berichten: 609
Geregistreerd: 17-08-09

Re: Wie is hier nu asociaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:40

Kun je niet aangifte doen? Want eigenlijk hebben ze jou gewoon bedreigd en je paard mishandeld.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Wie is hier nu asociaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:50


Rowenah
Berichten: 169
Geregistreerd: 13-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 14:19

Brilletje schreef:
Kun je niet aangifte doen? Want eigenlijk hebben ze jou gewoon bedreigd en je paard mishandeld.



Ben nog wel in twijfel daarover idd...

Rowenah
Berichten: 169
Geregistreerd: 13-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 14:21

Amaris schreef:
Ook als teugels vastgepakt is wel een foefje voor, google eens op self defense horse

Oa vind je dan dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=Ij5XlNKt1Zo



Ze hebben er zelfs filmpjes voor! Moet je nagaan hoe zeer het een probleem blijkbaar is en dat het vaker voorkomt..... Dank je! Ik ga hem zeker kijken!

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Wie is hier nu asociaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:57

filmpje wordt na 9 min ofzo pas echt interessant