Wie is hier nu asociaal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rowenah
Berichten: 169
Geregistreerd: 13-11-14

Wie is hier nu asociaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 22:18

Hoi mensen,
Ik moet dit echt even kwijt hoor!
Ik was laatst aan het paardrijden (lange buitenrit) toen ik in een gebied kwam waar je blijkbaar niet met een paard mocht komen. Ik kon dat echter niet weten want ik was er nog nooit eerder geweest en de borden waarop stond dat ik er niet mocht komen waren weggehaald door vandalen. Een grote groep mensen met honden kwam op me af gingen gelijk heel erg tegen me te keer. Ik heb gevraagd of ze normaal wilde praten maar ze werden alleen maar kwader en belden gelijk de politie. Omdat ik de situatie niet helemaal meer begreep besloot ik op de politie te wachten. Terwijl ik rustig op mijn paard wacht op de politie komen die mensen weer op me af en beginnen WEER op me te schelden, foto's van me te maken en uiteindelijk gaf een man mijn paard een klap en probeerde hij me uit het zadel te trekken. Ik heb toen 112 gebeld. Ik was vreselijk in paniek. Gelukkig kwam de politie toen snel! De politie gaf mij gelijk. Ik kon het niet weten helaas waren de meeste van de groep er al vandoor gegaan ( dapper hoor, eerst zelf de politie bellen en dan weg gaan). Gelukkig waren er nog een paar van de groep die de politie te woord wilde staan.
Ik had er niet mogen komen dat weet ik nu, maar dit had op een veel vriendelijkere manier en veel rustiger kunnen gaan. Ik denk aan: mevrouw, wist u dat dit een wandelgebied was? U mag hier niet met een paard komen? - dan had ik gezegd:o excuses dan ga ik weer weg! Probleem opgelost!
Ik was natuurlijk net de druppel die de emmer deed overlopen maar daar kon ik echt niks aan doen! Slaap er al nachten slecht van.... Zeker omdat ze mij en mijn paardje fysiek aanvielen. Dat heten dus dierenvrienden... Sowieso vind ik dat veel mensen een erg kort lontje hebben tegenwoordig. Niemand kan meer iets op een normale toon zeggen lijkt het.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:23

Ow jeetje wat schrikken zeg :(:)
Kan me voorstellen dat het je blijft achtervolgen.
Goh als de bordjes er toch niet staan weet je het toch ook niet?
Vind het wel erg knap dat je bent blijven wachten, ik was wrsch gewoon Door gereden of omgedraaid :+
Ben niet zo'n held maar met 450 kilo onder me :=
En nee jij bent niet asociaal !

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:25

Heel netjes dat je bent blijven staan.
Was die zadel-trekker er ook nog bij?

In die situatie was ik zelf ook aso geworden vrees ik, en had ze laten stof happen.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:25

wow dat is wel heel erg zeg..wat een asocialen zeg. Wat je zegt (aangezien bordjes verdwenen waren), ze hadden het ook op een normale toon kunnen brengen.
En je paard een klap geven en je zelfs uit het zadel proberen te trekken; omg wat een stelletje tokkies zeg.
En dan snel er vandoor gaan als ze door krijgen dat er idd politie komt :n Toon dan een beetje ruggengraat en blijf wachten.


En wat je zegt; mensen hebben zo'n kort lontje tegenwoordig. Niet normaal meer.

Hoop dat je snel weer op je gemak voelt en er gewoon lekker op uit blijft gaan met je paard. Laat je niet klein krijgen door een stel idioten die nog niet weten wat normen en waarden zijn.. en mensen met respect behandelen for that matter...als er een vuurpeleton tegen over hun staat.

:(:) een knuffel voor jou :)

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:27

Had je een zweep mee? Zo niet, wel doen. Als ze aan jou of je paard zitten en niet ophouden een beste mep verkopen hoor! Dat vind ik in zo'n situatie rechtvaardig (normaal ben ik niet zo aggresief hoor). Ik ben bang dat mensen alleen maar erger worden.

Wel heel netjes (misschien te netjes) gehandeld! Erg aso inderdaad.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:29

Jeetje! Wat zei de politie verder dan, over het geweld wat zij gebruikten? Sterkte!

kesha1
Berichten: 744
Geregistreerd: 04-11-13
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:29

je hebt juist gehandeld! weet niet of ik zo goed zou kunnen handelen. maar ik hen geen kort lontje ik ben alleen Heel duidelijk Nee is Nee Ja is Ja.

Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Re: Wie is hier nu asociaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:34

Ik vind het verhaal lezend dat je het goed hebt gedaan,
Het enigste wat je nog kan doen en om iets te doen voor een volgende keer is leren om je paard zijwaarts te gaan en om de voorhand te draaien, tegen een duwende kont doen weinig mensen iets.

Het is gewoon balen als mensen zich op jou afreageren, wat op anderen bedoeld is.

Pluisje8

Berichten: 169
Geregistreerd: 30-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:39

Vind ik echt aso van ze. Ze hadden het idd ook vriendelijk kunnen aan geven dat je hier niet mag rijden.
Hier waar ik buiten rij met me paard is het omgedraaide wereld mensen met hun honden op het ruiterpad heb al een keer gehad dat ik een bocht door kwam in galop en daar mensen in ene keer met hun hondjes liepen. Kon me paard net op tijd vaart laten minderen zodat hun met hondjes op zij konden gaan. Maar als je er wat van zegt krijg je nog een groten bek ook.

Equilibria
Berichten: 292
Geregistreerd: 18-10-14

Re: Wie is hier nu asociaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:42

Jammer dat het zo is gelopen en je er ook nog slecht van slaapt. Kon echt niet wat ze deden. Ik hoop dat je hier snel weer van bijkomt. Sterkte!

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:48

Pluisje8 schreef:
Vind ik echt aso van ze. Ze hadden het idd ook vriendelijk kunnen aan geven dat je hier niet mag rijden.
Hier waar ik buiten rij met me paard is het omgedraaide wereld mensen met hun honden op het ruiterpad heb al een keer gehad dat ik een bocht door kwam in galop en daar mensen in ene keer met hun hondjes liepen. Kon me paard net op tijd vaart laten minderen zodat hun met hondjes op zij konden gaan. Maar als je er wat van zegt krijg je nog een groten bek ook.


Het ruiterpad is over het algemeen ook gewoon toegankelijk voor wandelaars (met aangelijnde honden) er bovendien kan er natuurlijk ook gewoon een ander paard na die bocht staan en is het dus ook gewoon raar om zo'n bocht heel hard te nemen als hij niet te overzien is?

Op zich snap ik dat mensen een beetje geïrriteerd raken bij het zoveelste paard op het verkeerde pad en de politie bellen maar schelden en aan jouw of je paard zitten omdat je dan maar netjes wacht op de door hen geroepen politie is natuurlijk gewoon debiel, goed dat je zelf nogmaals de politie hebt gebeld.

Rowenah
Berichten: 169
Geregistreerd: 13-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 22:48

Heel erg bedankt voor de lieve reacties!
De man die mijn paardje sloeg en mij aanviel was weg toen de politie kwam. Er stonden nog twee dames en een man die wel wachtte. Maar ze bleven ook bij de politie heel lang aan hun eigen gelijk volhouden. Gelukkig snapten de agenten wel hoe ik me voelde.

Rowenah
Berichten: 169
Geregistreerd: 13-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 22:58

Op zich snap ik dat mensen een beetje geïrriteerd raken bij het zoveelste paard op het verkeerde pad en de politie bellen maar schelden en aan jouw of je paard zitten omdat je dan maar netjes wacht op de door hen geroepen politie is natuurlijk gewoon debiel, goed dat je zelf nogmaals de politie hebt gebeld.[/quote]


Ik denk ook dat ik de druppel was voor ze. Maar ze hadden echt niet zo hoeven doen inderdaad. De politie bellen was ook niet nodig geweest als ze het me gewoon hadden gezegd. Vind dat ook een beetje zonde van de tijd van de politie daarom besloot ik ook maar even te wachten want anders komen ze dadelijk voor niks dacht ik zo... Maar toen werden ze geweldadig.

saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Re: Wie is hier nu asociaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:04

Wow dat is echt wel goed ziek!! Jij hebt top gehandeld, en ik hoop dat je het snel een beetje van je af kan zetten :(:)

Solmyrkvi

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:08

Heel netjes dat je bent blijven wachten. Ik denk dat ik hem er tussenuit gepeerd was op het moment dat ze boos op me af kwamen :')

En tja, je zal inderdaad niet de eerste zijn die daar kennelijk illegaal kwam. Ik hoop dat er snel opnieuw borden geplaatst worden, voor de ruiters, en de gefrustreerde mensen:P

En misschien toch een zweepje meenemen. Als er iemand aan je paard zit, en dat kan gevaarlijk worden, kan je maar beter een waarschuwende tik uitdelen.

hannatjuh
Berichten: 832
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:09

Jeetje. Wat een idioten. Eerst de politie bellen en dan nog steeds jou lastig blijven vallen terwijl je gewoon aan het wachten bent. Echt belachelijk! Sterkte ermee ik snap dat je daar goed de schrik van te pakken hebt. En idd zoals de rest zegt gewoon een zweepje mee nemen als is het maar voor je eigen vertrouwen

Rowenah
Berichten: 169
Geregistreerd: 13-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 23:11

Ja denk alleen niet dat ik een tik had durven uitdelen, ze waren met een stuk of acht. Voelde me ondanks mijn flinke rijdier toch wel klein hoor...

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:16

Pluisje8 schreef:
Vind ik echt aso van ze. Ze hadden het idd ook vriendelijk kunnen aan geven dat je hier niet mag rijden.
Hier waar ik buiten rij met me paard is het omgedraaide wereld mensen met hun honden op het ruiterpad heb al een keer gehad dat ik een bocht door kwam in galop en daar mensen in ene keer met hun hondjes liepen. Kon me paard net op tijd vaart laten minderen zodat hun met hondjes op zij konden gaan. Maar als je er wat van zegt krijg je nog een groten bek ook.


Je moet ook niet in een galop over een ruiterpad gaan, zeker als je niet kunt zien wat er aan de andere kant van een bocht zit. Daar had ook iemand met een paard kunnen lopen namelijk. Maar gaandeweg leert men! hopelijk ben je nu wat voorzichtiger :)

En netjes gedaan TS, ik zou niet weten wat ik had gedaan als iemand me zo behandelde.. of mijn paard. Elkaar normaal te woord staan is tegenwoordig bijna onmogelijk. Dus bravo :) Nu alleen nog even de rust in jezelf weer vinden zodat je lekker kunt slapen.

Rowenah
Berichten: 169
Geregistreerd: 13-11-14

Re: Wie is hier nu asociaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 23:18

Ik ben blij met jullie steun het zal me vast wel heel goed helpen. Het zat me zo hoog... Moest gewoon mijn verhaal echt kwijt.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:51

TS, netjes gehandeld hoor. +:)+
Als er inderdaad nergens borden staan en je komt er niet alle dagen kun je ook niet beter weten. Heb het ook weleens gehad dat ik op een gegeven moment maar de hoefsporen ging volgen omdat ik geen flauw idee had waar ik wel of niet mocht. En dan aan het eind van het pad zien dat je daar niet hoorde te rijden. Mja...oeps en maar onthouden voor de volgende keer.
Dat die mensen gelijk begonnen te schelden gaat al nergens over, maar dan je paard slaan :n . Daarnaast, laatste druppel of niet, als iemand een klein beetje beschaafd is begin je niet direct te blèren. Het is misschien voor zo iemand nummertje 101 maar dat weet het 'slachtoffer' waarschijnlijk niet. Daar mag je best rekening mee houden, hoe moeilijk het ook is. (heb het wel eens gehad met een hele kolonie ponymeisjes die allemaal een verzorgpony zochten, na nummertje 10 op één dag wilde ik het liefst iets heel lelijks zeggen, maar ja, weet zo'n kind veel dat ze de zoveelste al is, dus maar diep adem gehaald, tot 10 geteld en maar weer vriendelijk gebleven)
Nee hoor, jij bent netjes gebleven, genoeg ruiters die daar nog een voorbeeld aan zouden kunnen nemen, die mensen waren asociaal. Logisch maar toch fijn dat de politie jou ook gelijk gaf. En nou gewoon maar weer lekker slapen en van buitenritten genieten, hoor. :(:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Wie is hier nu asociaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:48

Fout of niet fout, zo snel ze fysiek zouden worden had ik een galop in gezet. :n al was het het 500e paard, dan nog moet he er met je tengels van af blijven. Paard een klap geven is genoeg dat ie TS uit get zadel werpt en er alleen van door gaat, wie weet welke schade hij dan aan richt.

SanneJas
Berichten: 345
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:00

eens met heidy_wilco.

De enige reden waarom ik altijd een zweep bij me heb.
Niet voor mijn paard maar voor de omgeving. (gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken hoor!) :)

Maar als ze mijn paard een klap hadden verkocht, hadden ze toch echt een flinke klap met de zweep gekregen.

Misschien je paard leren schoppen op commando? :o

Maar heel naar wat jij en je paardje hebben meegemaakt.
Sterkte! :(:)

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Wie is hier nu asociaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:12

Jeeetje wat aso zeg..
Je hebt echt netjes gehandeld ze. Dat ze met hun tengels van jou en je paard af blijven...
Ik zou denk ik er ook vandoor gaan in zo'n geval, brrr. Mijn vzpaard kan steigeren op commando ohz dus dat zou ik misschien ook kunnen gebruiken.

Hopelijk kun je het gauw weer van je afzetten en weer lekker slapen.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Wie is hier nu asociaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:30

Zou je die meneer kunnen herkennen?
Dan zou je de confrontatie nog eens na kunnen gaan, maar dan zonder paard en iemand met je mee
Gewoon om jou gevoel te uitte en je verhaal te kunnen doen.

Pempy
Berichten: 523
Geregistreerd: 15-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:38

Belachelijk. Iemand aanspreken omdat hij iets doet wat niet mag is prima, maar meteen zo tekeer gaan... Wat een gekken.
En dan liepen ze inderdaad zelfs nog met een hele groep honden zoals je zei!
Ik hoop dat ze die wel goed behandelen dan! Het lijkt mij dat je als je van dieren houdt, je van alle dieren houdt.