bodyprotector

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

rijd je met bodyprotector

ja
40 (26%)
nee
64 (41%)
soms
49 (32%)

Totaal aantal stemmen: 153


Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 10:47

Hoeveel ruiters rijden hier met een bodyprotector

en waarom rijd jij er mee als je er mee rijd?

Meggie_x
Berichten: 81
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Noord-Scharwoude

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:05

Ik reed onder body protector omdat ik niet op hete paarden ree, dus vond ik het niet nodig. Though, heb ik ook een keer gehoord dat iemand met een bodyprotector aan een hindernis bleef steken en daar verwondingen aan overhield. :/

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:07

Ik rij met een backprotector(dus alleen voor op je rug) en alleen als ik buiten rij. Omdat mijn paard soms nog wel eens ineens door het lint kan gaan en dan als een malle gaat rennen en bokken.
In de bak gewoon zonder, ook al kan hij daar ook gemeen doen maar dat is controleerbaar(ook al kan ik er in de bak net zo goed af vallen haha)

Maureenppc
Berichten: 59
Geregistreerd: 29-07-12
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:11

Ik rij zonder. Mijn paardje is goed te vertrouwen en doen geen vlieg kwaad . Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar een bodyprotector kan niet alles beschermen. Lichter er ook aan of je veel ervaring hebt of weinig.

Manon_vdv

Berichten: 3170
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Amstelveen - Maastricht

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:54

Ik rijd met een bodyprotector. Op mijn oude manege was het op een gegeven moment verplicht om met en bodyprotector te rijden, ik ben daar nu al een aantal jaar weg, maar nogsteeds willen mijn ouders dat ik met rijd. Ik rijd nu op een behoorlijk lastige pony die in het verleden flinke bokkensprongen heeft gemaakt onder het zadel, en daarom willen mijn ouders ook dat ik met rijd.
Maar mijn oude verzorgpony was een enorm brave, goed te vertrouwen pony. Als ik op haar ging rijden liet ik mijn bodyprotector vaak in de kast liggen.

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:58

gebruik het vooral met het zadelmak maken

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:00

Nooit met eentje gereden. Nu doe ik m wel om als ik ga crossen in Merendree :)

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:42

Ik rijd er nu een week of zo mee, paard en ik zitten in een pittige periode. Ben er niet afgevallen, maar mocht dat gebeuren heb je toch wat extra bescherming.

Merel__

Berichten: 644
Geregistreerd: 28-06-09

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:44

Ik heb sinds juli een 4 jarige ruin, en deze is niet altijd even lief geweest. Dus rij altijd met bp.
Ik voel me prettiger bij het idee dat ik er een aan heb, en zit mij niet in de weg.

Dus hou hem eerst zeker nog om, tot het vertrouwt voelt zonder.

lauralarissa

Berichten: 1094
Geregistreerd: 02-06-07

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:47

De eerste 2 jaar heb ik mijn jonkie met bodyprotector gereden. Hij kon behoorlijk rare sprongen maken en liet zichzelf soms ook vallen. Nu rijd ik sinds een jaar zonder. Het rijden gaat super goed, vertrouw hem volledig en hij heeft in anderhalf jaar tijd niet meer raar gedaan.
Ik ga volgende maand voor het eerst met hem naar het bos. Is voor hem ook meteen de eerste keer op vreemd terrein. Dan doe ik mijn bodyprotector weer om, ook al verwacht ik geen gekkigheid. Veiligheid voor alles!

lissssan

Berichten: 23
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:48

Ik rijd met, maar alleen op m'n eigen pony omdat zij af en toe echt gevaarlijk kan zijn met rijden en ik me nu toch iets veiliger voel! :o

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:59

Ik rijd met sinds eind september.
Heb altijd op (rustige) manege paarden gereden en was nog nooit gevallen.
Sinds september rij ik op bijrijdpaarden. In september m'n eerste val gehad waarbij ik meteen knock-out lag. Ben daardoor erg bang geworden en rij ik dus sindsdien met bodyprotector. Voel ik me wat beter en is natuurlijk veiliger (als ie goed past). En hij heeft zich al bewezen! Ben maand geleden in m'n rug getrapt. Toen was m'n rug gekneusd. Zonder BP waarschijnlijk gebroken...

Ik heb een bodyprotector van Sir Lancelot

Lucy_121
Berichten: 648
Geregistreerd: 24-09-13

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:01

ik gebruik met springen en soms op buitenritten een bodyprotector, niet heel vaak dus

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:03

Vooral op buitenrit en op nieuw terrein rijd ik met bodyprotector, toch een beetje extra veiligheid. IK vroeg me nog af of je ook dressuurwedstrijden mag rijden met bodyprotector? :o

xLillith

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:03

Ik gebruik mijn bodyprotector bij het springen/crossen. En af en toe op buitenrit, als we ver gaan of mn pony onrustig is.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:33

Eerder reed ik er bijna dagelijks mee op m'n jonge merrie. Niet omdat zij zo raar deed maar meer voor het geval dat. Ben namelijk al 2x aan mijn rug geopereerd, en zitten wat plaatjes en schroefjes in.
Nu eigenlijk alleen met springen/oefenparcours

xDaphnexx
Berichten: 1072
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Dordrecht

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:35

Ik rijd er alleen mee in de manege lessen op mijn verzorgpony rijd ik zonder want het ding zit niet zo lekker op mijn verzorgpony's zadel :o

Simone1993
Berichten: 94
Geregistreerd: 15-09-13

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:00

in de winter rij ik regelmatig met bodyprotector. Mede omdat mijn paard dan dan gewoon heel druk is en soms uit het niets flink kan bokken. In de zomer heeft ze hier bijna geen last van :p Dus dan rij ik bijna niet met bodyprotector.

DaisyRenee
Berichten: 7
Geregistreerd: 28-03-14

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:04

Ik rijd niet met een bodyprotector, en nog nooit geprobeerd :') hoeft ook niet, heb gehoord dat het een zeer irritant ding is :p

Yentlx
Berichten: 18
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:06

Ik rijd ook niet met bodyprotector, ook nog nooit gedaan lijkt me ook echt niet lekker zitten. :)

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:09

ik rij met bodyprotector. Na een ernstige val 3 jaar geleden was dat de voorwaarde die mijn familie stelde voor ik er weer op mocht.
En die val was gewoon in de binnenbak, tijdens het dressuurrijden.
Mijn nier lag in 3-en, dus de bodyprotector geeft wel extra bescherming aan mijn interne organen.
Ik heb wel een goede aangeschaft, een Airowear Outlyne, en die zit best comfortabel

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:25

Yentlx schreef:
Ik rijd ook niet met bodyprotector, ook nog nooit gedaan lijkt me ook echt niet lekker zitten. :)
DaisyRenee schreef:
Ik rijd niet met een bodyprotector, en nog nooit geprobeerd :') hoeft ook niet, heb gehoord dat het een zeer irritant ding is :p

Idd wanneer een BP niet goed past zijn het irritante dingen, maar ligt het dan een de bp?
En goed passende bp met flexiblocks voel je amper en zit je ook echt niet in de weg.

PaardjesFan1
Berichten: 679
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Amstelveen

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:26

ik heb er nog nooit mee gereden
niemand heeft me te weten overtuigen waarom ik er wel mee moet gaan rijden ;)

max66
Berichten: 3581
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:27

ik niet, mijn dochtertje wel, maar alleen met springen en buitenrijden. Ik ben altijd bang dat ALS ze valt, ze op een hindernisbalk of boom valt...

Anoniem

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:31

Ik rijd er altijd mee. Mijn lijf is al aardig brak en ik wil gewoon het risico niet nemen dat ik er afval en dan later denk 'wat als...'. Bovendien zit mijn BP (racesafe) echt heel fijn. T is voor mij net zoiets geworden als je cap opzetten, je moet er even aan denken maar eenmaal aan merk je niet eens dat je hem draagt :)

Ben overigens nog nooit gevallen met BP (rijd er alweer 4 jaar mee) maar ik blijf m toch aandoen :j Ongeluk zit in een klein hoekje :)