Nadelen.
- Chaps passen niet standaard.
- Rubberen laarzen pas ik al jaren niet meer doordat ze maar halverwege mijn onderbeen komen. En dat terwijl ik ook een grote schoenmaat heb.
- Altijd lengtemaat nodig in rijbroeken, maar zijn vaak toch nog net niet lang genoeg. (En doordat ze dat niet zijn kruipen ze ook weer eerder wat omhoog.. ) Doe er altijd mijn sokken overheen, maar ideaal is het niet.
- Het zit onhandig in zadels. Qua inchmaat past het dan wel, maar mijn been komt over de kussens heen waar je been normaal zou liggen. Ik kan niet verder naar achter gaan zitten, want dan zit ik achter het zwaartepunt en kom ik ook gelijk in een soort stoelzit terecht. Heb nu zelf ook nog steeds geen passend zadel voor mezelf.
Knieën komen vaak op de rand en dat is onstabiel en soms ook pijnlijk.
. Vooral met broeken heb ik idd problemen. Ik probeer vaak voor lengtematen te shoppen en anders koop ik broeken met een omslag en die haal ik er dan uit
Ik ben enerzijds heel erg trots op mijn lange benen, maar mijn ene paard van 1.64m is onder mij net een pony en mijn andere van 1.68m zag er met haar vorige ruiter ook wel wat groter uit

ik heb wel zweetblad wat verder naar voren staat als gemiddeld. Heb in een ander model gezeten en daar kon ik mijn benen ook niet in kwijt. Mijn dressuur zadel is een kn allegro daar kan ik prima in zitten

Springen houd ik mijn veelzijdigheidszadel wel gewoon voor aan.
Maar is ook al weer een tijdje geleden inmiddels.