gevallen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandra694

Berichten: 449
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Overberg

gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 11:54

hallo allemaal

ik zit nog niet zo heel lang op dit forum dus ik wist niet waar ik dit bericht moest plaatsen (mischien kan iemand dit bericht in het juiste topic plaatsen voor mij)

vorige week maandag was ik bij mijn verzorgpaard otto ik had al heel lang niet meer gereden dus alles moet weer opgepakt worden aangezien ik heel veel verleerd ben...het was de 2e keer weer sinds lange tijd dat ik ging rijden (helaas wel buiten)
ik zat op otto (3 jarige hengst in april word hij 4) en we reden buiten maar mijn voet zat niet goed in de beugel dus ik wil mijn voet beter in de beugel doen maar otto schrok vaan een auto die achter ons was en nam een speurt naar links en gaf een kleine bok waardoor ik op het asfvalt terrecht kwam een kleine 2 meter door geschoven ben gelijk me cap afgedaan en bijna 10 minuten op de grond gelegen van de pijn.....om weer op te staan heb ik een kwartier over gedaan het dee heel veel pijn.....maar nu is het een week geleden en heb ik nog steeds elke dag hoofdpijn en soms duizelig....
\mijn voet doet ook nog steeds pijn maar gaat wel weer lopen/zitten gaat redelijk maar de pijn in mijn rug word steeds erger en is bijna niet te houden als ik in me bed lig en me om wil draaien verga ik soms van de pijn....wie weet wat er met mijn rug aan de hand kan zijn (woensdag a.s. om 09:00 uur moet ik bij de ha zijn) en hoelang zouden jullie wachten met weer te gaan paardrijden??
ik hoop op veel reacties waar ik iets aan heb

groetjes
sandts

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:57

Ik zou niet wachten tot woensdag maar echt ff naar het ziekenhuis gaan om fotos te laten maken.. beterschap..

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:59

Indd, ff naar de huisarts/ziekenhuis! Beterschap :)

Klodder

Berichten: 420
Geregistreerd: 13-02-11

Re: gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:00

Bel je huisarts dat je echt heel veel pijn hebt anders? Anders inderdaad naar het ziekenhuis?

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:01

Waarom ga je in godsnaam op een 3 jarige hengst naar buiten als je al heel lang niet meer gereden hebt en veel verleerd bent. Onverantwoord, maar dat terzijde...
En verder direct naar de dokter gaan.

sandra694

Berichten: 449
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Overberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 12:02

hoi hoi

bedankt voor de snelle reacties....
ik heb de huisarts net gebeld....ik ben een harde tante en ga niet snel of graag naar een huisarts toe laat staan een ziekenhuis mr de pijn in me rug is soms niet te houden dus daarom heb ikd e dokter gebeld en vandaag zat helaas al helemaal vol dinsdag is de praktijk gesloten dus daarom woensdag om 09:10 uur....heeft er verder nog iemand tips over hoelang ik het beste kan wachgten om weer te rijden en wat er eventueel met mijn rug aan de hand kan zijn

sandra694

Berichten: 449
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Overberg

Re: gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 12:03

@babootje is het mogelijk als ik je daar een pm over stuur...

natuurlijk ik weet dat het onverantwoord is om op een 3 jarige hengst te stappen en om dan al gelijk naar buiten te gaan maar daar ben ik pas achter gekomen na de 1e keer rijden toen we terug kwamen bij stal de reden hiervan vertel ik liever niet openbaar op het forum dus vragen daarover graag via pm

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:06

Ik wil je niet te veel laten schrikken hoor maar ik ben een tijdje terug ook flink van een paard geklapt. Had ook enorme pijn in mijn rug maar hield mezelf voor dat het spierpijn was. Na een week toch maar naar het ziekenhuis gegaan. Daar bleek mijn rug op twee plaatsen gebroken en had ik een gekneusd ruggenmerg. Ik zou dus heel snel naar de huisarts gaan om het na te laten kijken. Ik heb geluk gehad dat mijn instabiele breuken netjes op elkaar is blijven staan. Het had ook heel anders af kunnen lopen. Heel veel beterschap voor je en hopelijk is het bij jou wel gewoon spierpijn.
Hoe snel je weer kunt rijden hangt helemaal af van wat er met je rug aan de hand is...
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 21-02-11 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:07

ahh! jij bent zeker een harde tante zeg 8)7 :oo
jammer dat je niet sneller terecht kon bij de ha!
Beterschap

sandra694

Berichten: 449
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Overberg

Re: gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 12:09

@aukelizzy

oejj das niet al te best zeg jeetje...hoe gaat het nu met je??
ik ben best wel bang dat er mischien toch iets ernstigs aan de hand is vandaar mijn afspraak bij de ha...woensdag hoop ik meer te weten

@01san
ja ik ben een harde tante mr het negint nu toch wel steeds meer last te doen (elke dag een beetje meer) ik baal ervan dat ik niet eerder terrecht kon maarja ik zla helaas toch moeten wachten

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:11

Ja.. doe maar rustig aan alsjeblieft!

sandra694

Berichten: 449
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Overberg

Re: gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 12:12

ja dat ga ik ook zeker doen ik wilde afgelopen vrijdag gaan rijden....maar de wei was heel drassig waar de paarden in staan en ik haalde otto uit de wei en me voet zakte weg in de modder en zelfs daar had ik veel pijn van ken je na gaan...heo graag ik het ook wil met rijden wacht ik liever nog even

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:30

Ik raad je echt aan om als de donder naar het ziekenhuis te gaan hoor! Echt waar, wacht niet te lang. Stel dat je je rug wel gebroken hebt, 1 verkeerde beweging en je zit misschien levenslang in een rolstoel. Met mij gaat het stilletjes aan wat beter, maar doordat ik zo eigenwijs en dom was om er een week mee te blijven lopen heb ik wel de rest van mijn leven rugpijn. Als ik meteen naar het ziekenhuis was geweest hadden ze mij geopereerd en was ik er met een paar weken weer bovenop geweest. Ik ben ook een harde tante, maar wat ik gedaan heb is gewoon oerstom geweets. Dus ga alsjeblieft naar het ziekenhuis, en neem dit echt heel serieus. Mocht je namelijk wat gebroken hebben dan hoor je de eerste 10 dagen alleen maar plat op je rug op bed te liggen en mag je er absoluut niet uit. Ik heb ongeloofelijk op mijn donder gehad in het ziekenhuis omdat ik er mee door gelopen heb. En geloof me, als me zoiets nog een keer gebeurt ga ik wel meteen naar het ziekenhuis. Liever een keer te snel dan dat je het dadelijk vanuit je rolstoel vertellen kan... Wees zuinig op je zelf!! Ik zou dus echt niet tot woensdag wachten...

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:41

Zoieso als je na een val zware hoofdpijn en duizeligheid hebt, moet je daar niet mee blijven rondlopen, maar gewoon meteen naar ha/ziekenhuis gaan. Kans dat je een hersenschudding hebt is behoorlijk reeel. Harde tante of niet, je moet rationeel blijven en beseffen dat het geen zin heeft op de 'harde' uit te hangen als er echt iets mis kan zijn. Ik ben ook een 'harde tante' in de zin dat ik om een verkoudheid en wat keelpijn niet naar een dokter loop, maar als op de moment dat ik vermoed dat er echt iets mis kan zijn (bv paard op voet gesprongen vanop een hoogte van 1meter, waarbij voet meteen dubbel zo dik werd en er niet meer op te gaan was), dan sta ik binnen het uur bij de dokter voor de deur.

Vraag aan jezelf is natuurlijk gewoon of je de harde tante wil blijven en kans loopt op levenslange klachten, of dat je eventjes rationeel nadenkt en maakt dat je in het ziekenhuis staat :) (of een beetje aandringt bij de dokter voor een veel snellere consultatie..... Ik schrik er altijd van als ik zie hoe het bij jullie in Nederland bij de ha gaat, serieus ziek zijn en dan maar een afspraak voor de volgende week krijgen... Als het dringend is, is het dringend, punt.)

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:05

sandra694 schreef:
@babootje is het mogelijk als ik je daar een pm over stuur...

natuurlijk ik weet dat het onverantwoord is om op een 3 jarige hengst te stappen en om dan al gelijk naar buiten te gaan maar daar ben ik pas achter gekomen na de 1e keer rijden toen we terug kwamen bij stal de reden hiervan vertel ik liever niet openbaar op het forum dus vragen daarover graag via pm


Is goed

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:27

Vorige week zondag ben ik ook van het paard gevallen, heel hard op mijn hoofd. Ik heb dus ook een nieuwe cap nodig de ander is stuk.


Nu stond de eigenaar van het paard erop dat ik naar het ziekenhuis ging. Ik woon in Duitsland dus dat gaat allemaal iets anders als in NL.
Wij eerst naar de Notartz daar een verwijzing gehad. Op naar de volgende arts om vervolgens foto's te laten maken en weer terug te gaan voor de uitslag.
Zelf wilde ik gewoon even gaan liggen met een paar pijnstillers om daarna aan het werk te gaan.
Ik ben nu een week verder en heb nog steeds hoofdpijn (hardnekkige hersenschudding).

Het rijden stel ik nog maar een extra week uit.


Jammer dat je nog zo lang moet wachten op je afspraak.

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:59

Is er geen vervangende huisarts? Of een spoedpost?
Hier hebben we een speciale spoedpost waar verschillende huisartsen zitten waar je zo terecht kan als je eigen huisarts dicht zit bv. Zo ben ik ook eens gevallen 's avonds, en kon ik die avond nog terecht. Of dat ik 's avonds met werk m'n hand klem kwam te zitten diezelfde avond zat ik nog bij die spoedpost om te laten controleren of het niet gebroken is ofzo. Lijkt mij dat dat overal toch wel mogelijk is? Schandalig dat je zolang moet wachten op hulp. :oo

In elk geval heel en heel veel sterkte! Ik hoop niet voor je dat het iets ernstigs is, ik zou proberen niks te forceren maar vooral te luisteren naar wat kan ik? Het rijden zou ik ook mee wachten tot het echt beter gaat, goed luisteren ook naar wat de arts adviseert. ;)

Plus dat het goed mogelijk is dat je iets van een hersenschudding hebt en het is moeilijk te zeggen in hoeverre er ook binnen in schade is, dit kan zelfs een arts niet zomaar vaststellen maar zou je echt onderzoek voor moeten doen. Die adviseren dan ook altijd veel rust te nemen, kans dat je blijvende schade hebt of krijgt is ook aanwezig. In elk geval ik zou niet langer wachten met een bezoekje aan een arts v.a. de pc kan zelfs een arts niet nagaan wat je hebt. Succes!

sandra694

Berichten: 449
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Overberg

Re: gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 08:57

hallo

bedankt voor uw reacties allemaal....
vandaag is het inmiddels 8 dagen geleden maar de pijn word steeds heftiger en pijnlijker vanmorgen gewoon lopen janken vd pijn de pijn word alleen maar erger dus ik op aanraden van andere mensen op dit forum (bedankt) de net toch het ziekenhuis gebeld...en ja hoor wat denk je ik kan er niet terrecht zonder verwijzing en mijn huisarts is gesloten vandaag (ik bel zometeen de spoedlijn) er moet echt naar gekeken worden want de pijn word alleen maar erger....zitten gaat wel maar zodra ik opsta of op bed lig en me eigen omdraai verga ik van de pijn....uit bed komen is ook heel pijnlijk....jeetje wat is er toch aan de hand??? ik begin me best zorgen te maken...
hersenschudding zou zowiezo goed mogelijk kunnen zijn want ik heb nog steeds last van duizelingen die soms door me hoofd heen gaan....dit is niet heel de dag door het geval maar zeker een paar keer per dag en dat ik dan ook ineens bleek word...bah ik vind het maar niks:(

sandra694

Berichten: 449
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Overberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 09:03

Babootje schreef:
sandra694 schreef:
@babootje is het mogelijk als ik je daar een pm over stuur...

natuurlijk ik weet dat het onverantwoord is om op een 3 jarige hengst te stappen en om dan al gelijk naar buiten te gaan maar daar ben ik pas achter gekomen na de 1e keer rijden toen we terug kwamen bij stal de reden hiervan vertel ik liever niet openbaar op het forum dus vragen daarover graag via pm


Is goed


ik heb je een pm gestuurd

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:04

Veel succes in het ziekenhuis vandaag! Zo'n klap van ene paard is niet nix! Doe rustig aan en laat ons weten wat het ziekenhuis zei!

sandra694

Berichten: 449
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Overberg

Re: gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 09:05

nou ikw eet dus niet of de dokter me doorstuurd naar het ziekenhuis maar daar ga ik wel opstaan ik eis een verwijzing want dit is echt helemaal niks

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:10

Succes vandaag!

sandra694

Berichten: 449
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Overberg

Re: gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 09:11

ja ik ben nu ook druk aan het bellen maar niemand neemt op ik blijf bellen net zolang ik iemand te pakken heb want dit is niet leuk meer pijn word steeds erger

sandra694

Berichten: 449
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Overberg

Re: gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 09:25

nou ik heb de spoedlijn gebeld van de huisarts....ik heb toch nog een plekje tussendoor gekregen 10 voor half 11 moet ike r zijn en msichien word ik dan gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:26

Rui -Vvdd