Niet met chaps jodphurs kunnen rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Niet met chaps jodphurs kunnen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 21:54

Wat ik vandaag toch had.
Mijn laarzen stonden nog op stal. Dus ik dacht trek maar weer eens mijn leren jodhpurs met leren chaps aan.
Wat een drama zeg :o
Mijn voeten/benen wiebelde heel erg. Waardoor ik steeds uit balans raakte en voorover ging zitten. Ik snapte er niks van normaal nooit last van. Zaterdag ging het zo goed. Dus ik maar vriendlief gevraagd of hij mijn laarzen wilde halen.
Ben verder gereden met mijn laarzen. En ik kon weer zitten, mijn benen lagen weer stil. En door dat ik veel beter kon zitten liep mijn paard weer als een trein.

Maar zit dit tussen mijn oren of hebben meer mensen daar last van?

shanalover

Re: Niet met chaps jodphurs kunnen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:56

Hmm, ik heb net het omgekeerde probleem: ik kan niet rijden met laarzen. Dan kan ik mijn benen niet genoeg rond het paard leggen, ik heb het gevoel dat mijn benen te vast zitten.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 22:09

Ook grappig.
Ik kreeg met chaps mijn benen niet fijn aan mijn paard. Ik rij op mijn zit en been. En dat werd wel heel lastig ook omdat ik steeds uit balans raakte. Paard keek ook heel chagerijnig en liep maar met der hoofd te zwaaien. Niks geen fijn ontspannen paard meer.
Heb me chaps maar weggegeven. Voor mij alleen nog maar laarzen.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:12

Ja ik rij normaal ook met (leren) laarzen, maar ik dacht laat ik weer eens met chaps een lesje..
Nou dan zwabberen je benen weer wat meer ja, moet ik opletten dat ik mijn kuiten eraan houd en mijn hakken uitgedrukt heb.. poehpoeh :P maarja na 2/3 keer ermee gereden te hebben gaat dat ook weer best hoor :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:12

Hoi
Grappig is dat hè. Als je nou een week zou rijden met chaps, en daarna je laarzen aan zou doen, dan heb je het omgekeerde. Dan denk je, wat heb ik toch weinig bewegingsvrijheid met mijn laarzen aan :D

Ik vind het wel nuttig om af en toe ander schoeisel aan te doen. Goed voor de oefening.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 22:21

Ik vond het echt dramatisch. Ik zat mijn paard gewoon gigantisch in de weg. Dat ze gewoon niet meer fijn ontspannen kon bewegen. Dat ik echt afgestapt ben om mijn laarzen aan te doen. Het reed echt niet fijn.

En dan had ik nog wel leren jodphurs met leren chaps aan. Maar ben dus niet de enige die last heeft van de omschakeling.

ulo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 00:41

ik heb juist dat als ik met laarzen rijdt mijn benen helemaal vast liggen... dat zit niet heel lekker :) ik rijdt veel liever met chaps

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 00:45

Mijn voeten staan al naar binnen gedraait doordat de buitenste enkelbanden volledig uitgerekt zijn, dus als ik ook eens zonder laarzen rij sta ik er ook wel even van te kijken :P Bij mij is het dan weer geen ramp, maar ik merk wel het verschil. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 07:54

Ik denk dat dit ook een kwestie van wennen is, het is zo dat je met laarzen een stillere beenligging hebt, maar ik heb er persoonlijk geen last van met mijn chaps. Ik heb dan wel leren Petrie chaps, stel dat je suede hebt kan je denk ik het verschil wel merken.

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:56

ik rij met chaps (en in de winter laarzen), en ik kan nu veel beter mijn hakken uitdrukken, en ik geloof dat ik mn benen ook iets stiller houd, maar dat weet ik niet zeker :P

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:46

Ik kan ook niet zonder laarzen rijden :o Buiten doe ik wel vaak chaps aan, maar kan er echt niet mee trainen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:34

bij mij is het andersom (A)
ik gebruik standaard chaps, en op wedstrijden laarzen, maar dat vind ik voor geen f*ck zitten, haha.
Denk dat iedereen dat wel heeft als ie weer van schoeisel moet wisselen

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:42

Ik train altijd met chaps. Alleen op wedstrijden heb ik me laarzen aan.

Moet ze eigenlijk ook een keer tijdens de training aan doen maar dat vind ik zonde :=

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:57

Ik doe altijd mn chaps aan als ik een buitenritje maak, zo zonde van mn leren laarzen als je langs prikkelbosjes gaat enzo. En inderdaad ook ineens wiebelbenen, laarzen maken je benen lang, je word gedwongen je been zo te houden, waardoor die dus in de meeste gevallen stiller ligt. Met chaps kun je alle kanten op omdat die geen steun bieden.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:50

Ik rijd altijd met leren chaps en ik heb dit als ik met stoffen chaps ga rijden of helemaal zonder chaps, heb vorige keer maar even m'n moeder lief aangekeken of ze m'n leren chaps even wilde halen van thuis, want het reed echt voor geen meter :P

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:02

ik rijd op wedstrijd met leren, maar thuis met suede chaps, vind het zonde als mijn chaps naar zijn grootje gaat :oo
Ik ben wel van plan om leren chaps gewoon standaart te doen, zodat ik het niet vind dat ik niet lekker zit (heb ik op wedstrijd nu wel..)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:07

Ik reed altijd met laarzen. Op een gegeven moment paste ik niet meer in mijn leren laarzen. Ik kon van iemand anders jodphurs lenen, maar wat een hel. Net wat je zegt... Ik kon mijn benen niet stil houden!

Ik rij ook nooit met chaps, dan zonder. Vind het niet lekker zitten. Geef mij maar laarzen :=

Aminola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:17

Ik kan juist goed met chaps rijden, maar ben eigenlijk niet anders gewend. Ik rij pas sinds kort met leren laarzen, omdat ik stoffen chaps heb en je alleen met leren chaps of laarzen mag rijden op wedstrijd... Maar tot nu toe vind ik chaps nog fijner, maar ik denk dat het is wat je gewend bent... ;)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:32

ik heb ook problemen als ik met jodphurs rijd.

dan kan ik ook me benen niet stil houden.

rijdt veel liever met lederen rijlaarzen :)

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:34

Als ik met chaps rijd heb ik geen 'steun' genoeg denk ik .. het voelt alleszins niet aangenaam!
Rijd veel liever met m'n leren laarzen :)

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:31

Het ligt er maar net aan met wat voor soort chaps/laarzen je rijd.
Ik had eerst gladleren chaps, nou mijn benen zwabbere alle kanten op.
Toen heb ik leren chaps van kieffer gekocht, die zijn niet helemaal glas en daarmee lagen mijn benen veel stiller.
Ik heb ooit een keer met leren laarzen gereden en daarmee leken mijn benen wel vastgeplakt te zitten.

Kasjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:58

Wat grappig, ik heb er eigenlijk nooit last van.. Bij beide niet; ik rijd met laarzen en met chaps en jodhpurs.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:02

ik merkte wel dat toen ik net leren laarzen kocht nadat ik jaren met chaps had gereden ik iets had van wat is dit dan, bijna geen contact met paard en moeite met m'n benen om het paard krijgen, maar nu chaps / jodphurs en laarzen goed ingereden / gelopen zijn ik met beiden zo kan opstappen en wegrijden, rij met beiden gewoon lekker :) maar ik wissel erg vaak af :)

miriammiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 23:39

Ik vind chaps juist veel lekkerder zitten.
Je kan je hak etc, veel meer uitdrukken.
en het zit gewoon veel fijner.

Laarzen kan ik ook wel mee rijden,
alleen ik het niet zulke goede laarzen,
dus daar rijd ik ook nooit mee xD

AgataLIndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 23:56

Ja !!
Precies de zelfde probleem had ik.
ik had mijn laarzen buiten staan(dom)en het ging regenen...de volgende dag wou ik naar mijn verzorgpony gaan en mijn sok was verdacht nat geworden..ik trok dus mijn jodphurs aan...het reed voor geen meter..ik zat niet lekker en zo...