Zelf een rij jasje naaien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:10

Nee heb het eraan laten naaien door een 'beroeps' zeg maar..

Eerst stoffen gekocht en een mooi lint, misschien is het handig om een kingsland op te zoeken in een ruiter sport zaak en dan kijken hoe het idee eruit ziet? dat heb ik namelijk wel gedaan :Y)

Kleuren zijn er zat, wat voor type/soort vind je mooi? en knopen kun je ook na keuze aanpassen!

CAS_3

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:15

DDW1190 schreef:
Nee heb het eraan laten naaien door een 'beroeps' zeg maar..

Eerst stoffen gekocht en een mooi lint, misschien is het handig om een kingsland op te zoeken in een ruiter sport zaak en dan kijken hoe het idee eruit ziet? dat heb ik namelijk wel gedaan :Y)

Kleuren zijn er zat, wat voor type/soort vind je mooi? en knopen kun je ook na keuze aanpassen!


Of ik wil een beige kol eraan zoals de GPA jasjes of zoals jou met rood/wit.
Het liefst zou ik ook 2 splitten achteraan willen maar dat zal niet mogelijk zijn! :)

DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:23

In overleg misschien wel!

Ik zou het eens overleggen met degene die het jasje gaat naaien..

Ik heb ook eerst rood daarna met een wit lint en dan nog een randje zwart overgelaten!

Je kan heel veel veranderen hoor!

Au3

Berichten: 584
Geregistreerd: 24-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:16

flugeltje schreef:
Paars _/-\o_ Helemaal mijn kleur :D De paarse van mij is ook in de maak. Mijn vorige jasje was helemaal paars, iedereen wist wie ik was door dat jasje..
Ik ben heel benieuwd naar je resultaat, plaats even een fotootje <3

Ik heb nogal lastig stof gekozen, waarbij je elke verplaatsing van stof of trek ziet. De kraag zit er met veel gepiel op, de knoopjes eraan. En toen heb ik besloten dat het nog niet genoeg paars was, dus nu moet ik de klepjes nog, zal ook nog wel een avondje hobby-en worden.
Maar zaterdag 18.00u moet ik de ring in ( en ik heb geen ander jasje) dus die moet dan echt klaar zijn.
Mijn hoedje is ook matchend, nu alleen nog een shabrak halen en aanpassen, echter weet niet of ik dat ook nog haal voor zaterdag.
Dus dit weekend kunnen jullie foto's verwachten !

Ps ik vind je rij foto's nog mooier, het is toch heel subtiel !

@ DDW1190; ik zou ook graag een beter foto willen zien ! het ziet er erg luxe uit !

DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 00:00

Ik zal morgen even kijken anders maak ik er nog even een foto van! ga nu lekker slapen! :)

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 00:22

welke mat hebben jullie normaal en welke hebben jullie bij het jean hardy model?
Ik heb normaal maat 38, met meten kwam ik op maat 14 uit.
Nu heb ik mijn proefstof helemaal uitgeknipt, en lijken de mouwen veel te smal :s hoop dat de rest meevalt, maar ben bang dat hij veel te klein wordt :(

Thirza

Berichten: 9263
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:37

In het patroon staat dat ie twee maten kleiner uitvalt. Wij hadden hem groter uitgeknipt maar omdat de naad in het patroon zit en wij dat verkeerd gedaan hebben is ie echt te groot geworden :o
ik heb foto's op m'n laptop waarbij m'n moeder hem aan heeft omdat ie mij te groot is. Vanaaf kan ik die plaatsen.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:00

ben benieuwd naar de foto's!

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:03

ma_rie_tje schreef:
wat gaaf om al die jasjes te zien!
Denk dat ik daar ook maar aan moet beginnen binnekort := alleen jammer dat ik zelf geen wedstrijden rij :P

Ik hou het nu nog even bij roesplastrons, die heb ik zo in elkaar _O-
maar ik kan vast wel een slachtoffer vinden waar ik een jasje voor inelkaar mag zetten.

Op basis waarvan bepalen jullie welk patroon/model jasje je neemt? en zit er een duidelijke "werkbeschrijving" bij de patronen?


Gevonden!

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:08

Die had ik al gevonden kleinvosje ;)
Ik ga proberen een jasje te maken voor een vriendinnetje, Sansje@ bokt :)

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:09

Hmmm, jammer hoor ;-)

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:49

het was al laat gister := ineens zag ik het licht met upper en under sleeve XD proefjasje is zo goed als af (muv de mouwen en nette afwerking) gelijk maar beginnen aan mijn echte jasje :D heb alleen dus een lastige ruit, dus ga de patronen stuk voor stuk uittekenen en knippen, zodat de lijnen mooi vallen. foto's van proefjasje volgen ^^

Thirza

Berichten: 9263
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:20

hierbij de foto's van mijn proefjasje de foto's zijn alleen echt heel lelijk geworden door het verkleinen en uploaden Het echte jasje wordt ook paars maar wel wat donkerder.
omdat hij mij te groot is heeft mijn moeder hem aan. Ze heeft hem over een dikke kol trui en valt daardoor niet heel mooi.


Afbeelding

De splitten zijn nog niet af hier, bij het echte jasje ga ik de kraag goed verstevigen en komt er 1 split in. Ik ga toch alleen dressuur starten en dan vind ik 1 split leuker.
Afbeelding

ik ben nu wel al klaar met de splitten, zakken zitten erop en de voering zit erin. die moet alleen nog vast bij de mouwen en de knopen. Daar ga ik gewone zwarte knopen op zetten. Het is een proef jasje maar wel netjes dus ga hem denk ik maar te koop zetten als ie af is.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:26

Dit is ook wel een gaaf kleurtje Thirza, gewoon wat vermaken en dan heb je er een leuke zomerjas aan!

Denk dat de kleur wel wat lastig op de foto zetten is met flits, en daardoor voor ons ook erg vertekent.

Heb je al een foto van het stofje dat je gaat gebruiken?

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:51

Mooi jasje hoor voor n proefjasje. Zit mooi in elkaar!

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:13

Morgen ga ik op naailesen ga ik aan mijn volgende jasje beginnen :D . Dan kan ik net even de handigheidjes leren.
Ik heb een antracietgrijsgemeleerde stof waar een beetje een bruine gloed over zit, ik wilde die met paars doen (hij zag er echt antraciet uit, maar in daglicht zie je die bruine gloed), maar nu twijfel ik. Ik heb De niro laarzen in de kleur redwood, ik denk nu dat ik de kraag in die kleur ga doen, ik denk dat dat ook heel mooi is.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:07

wauw thirza! die ziet er echt mooi uit. Ben benieuwd naar je "echte" jasje straks.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:01

ik ga ook aan de slag met mijn miniprojectje :)) heb een rood jasje gekocht en ga deze nu oppimpen. het is een normaal colbert dus ik moet er splitten in maken en ik ga de kraag en de zakjes in het bruin opnieuw erop zetten. Knopen worden koper :)) Misschien met een champagne biesje, maar dat lijkt me iets to much worden. Als ie af is komt er zeker een foto!

Touscha

Berichten: 497
Geregistreerd: 02-09-06
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:21

Ik kom mezelf hier ook melden. Ik ga ook proberen om zelf een jasje in elkaar te zetten. Ben benieuwd of het project ook ooit echt afkomt, want heb altijd tijdgebrek. En als het een lelijk ding wordt het ie zo de prullenbak in. Het begin is er. De stoffen zijn gekocht en het patroon is er. Nu nog echt beginnen. Heb geen naaiervaring. Alleen ooit een knikkerzak in elkaar gezet :+ . Maar moeders heeft het wel vaker gedaan, dus die gaat helpen.

horsiegek

Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:26


XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:55

Wow, dat is heel mooi gedaan! Mooie kleurcombi zo.

XMaaiike

Berichten: 1470
Geregistreerd: 11-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:58

Afbeelding

jasje niet zelf gemaakt, gewoon een blazertje maar voor de grap es aangetrokken met wedstrijdoutfit,
jammer dat ie zo kort is want anders had ik hem miss. nog wel aangedaan haha

_Jeann

Berichten: 1007
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:42

Ik ga zelf beginnen met een jasje, of nouja, mijn moeder eigenlijk. We hebben stof gekocht, een beetje bruin/grijsachtig met een ruitje. Patroon van een bokker overgekocht. Ik hoop dat het laat lukken!

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:11

Zijn er toevallig bokkers die het patroon van Jean Hardy - 870 hebben en deze willen verkopen aan mij?
Levertijd is 4 weken en dat vind ik eigenlijk een beetje lang :o

dus mocht er iemand zijn die em heeft liggen en niet meer gebruikt, zou ik em dan morgen overnemen?

Touscha

Berichten: 497
Geregistreerd: 02-09-06
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:58

Bij mij gaven ze ook aan dat de levertijd 4 weken was, maar had 'm al na 1 week. :)