Kunstlederen Saxon Laarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kunstlederen Saxon Laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:59

Hallo allemaal

Als 1e weet ik dat er meerdere topics zijn over deze laarzen , die heb ik ook bekeken maar kon er toch niet voldoende info uithalen vandaar dit topic.

Ik ben opzoek naar een paar rijlaarzen voor 'erbij' , ik heb op dit moment rectiligne leren laarzen die ontzettend fijn zijn en er ook heel mooi uitzien. Maar wil ik ze ook graag mooi houden en aangezien ik meerdere paarden rijd heb ik ze dus heel veel aan. Nu zoek ik dus een paar laarzen erbij zodat ik af en toe ook een wat anders aan kan trekken wat ook wel erg handig is als ik ze wil poetsen voor wedstrijden etc en ik nog een paard moet rijden.
Dat hoeven van mij absoluut geen dure te zijn, nu weet ik wel dat er vaak gezegd wordt 'spaar dan even door en koop een paar goede' maar die heb ik dus al dus dat hoeft niet.

Nu was mijn oog gevallen op de kunstlederen Saxon laars, maar hier lees ik hele wisselende verhalen over. Van mijn vriendinnen hoor ik juist hele positieve verhalen die vinden ze super en daar blijven ze ook mooi bij ondanks veelvuldig gebruik. Op bokt lees ik ook veel verhalen ook afbladderen, uitscheuren etc.

De bedoeling is dat ik de laarzen dan 4/5 x per week gebruik voor één paard, ze zullen netje in een laarzentas met spanners komen te staan en ik trek ze alleen aan als ik er op stap en uit als ik eraf stap , daarna doekje erover en weer in de tas. (dit doe ik met mijn leren laarzen ook)

Mijn vraag ik nu dus wat zijn jullie ervaringen , zouden je jullie ze juist aan of afraden of heb je eventueel andere opties van een goedkope laars (onder de €100 ,- ) ?
De mondoni laarzen heb ik ook gezien , maar die zijn niet in mijn kuitmaat en dat is bij veel laarzen ook het probleem , ik heb smalle kuiten (33,5) normale lengte maat en voetmaat 39

rickx96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:48

Ik heb Saxon's gehad en ik ben er zéér ontevreden over!!! Ik had ze een half jaar er deed ze voor het rijden aan en na het rijden uit. Het begon met de rits, toen begong het leer los te laten en vervolgens liet de zool los... Ik heb zelf Cavallo's en ze bevallen super!

Misschien is dit een betere laars dat de Saxon:

http://www.equimondo.nl/contents/nl/p75.html

Notitieblok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:10

Ik heb ook saxon rijlaarzen. Ook vrij smalle kuiten, voor het mooie ietwat te ruim maar toch wel fijn om mee te rijden!
Kwalitatief zijn het helaas niet de beste laarzen..

woollieh

Re: Kunstlederen Saxon Laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:14

Heb ook de laarzen gehad, maar waren bij mij (ook met weinig gebruik 2 keer in de week) na 3 à 4 maand kapot. Geruild voor nieuw paar, maar die waren ook slecht qua kwaliteit. Ze gaan in iedere geval geen jaren mee! ;)

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:17

Ik heb ze ook gehad. Bij mij waren ze echt snel stuk. De bovenste laag liet los en vervolgens ook de zool..

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:57

Suzanne556 schreef:
Ik heb ze ook gehad. Bij mij waren ze echt snel stuk. De bovenste laag liet los en vervolgens ook de zool..

De zool vooral ja! Beide paren!

santana67

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:08

Hoi ,ik zag laatst de echte leren (KINDER)rijlaars van het merk QHP zien er heel mooi uit en waren ook nog eens heel soepel en net even over de honderd euro de maten gaan tot maat 40 en ze waren ook in verschillende kuitmaten. Het is maar een tip! Ze staan ook op de site van QHP.