Casco Mistral cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Casco Mistral cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:27

Ik ben echt toe aan een nieuwe cap. Ik heb nu een Casco Youngster die al 3 jaar oud is en er echt niet meer uitziet. Kan me ook niet voorstellen dat hij nog veilig is.

2 weken geleden al caps wezen kijken. En toen was ik er van overtuigd dat ik een Br of Equitheme wilde.

Ik moest vanmiddag voer halen en kwam langs een ruitersportzaak die ook pavo verkoopt. En daar dus even gestopt. Toch ook weer even bij de caps gaan kijken. En daar zag ik de Casco Mistral. Gepast en wat een heerlijk zittende cap. Vond hem erg fijn. Ik heb hem in het zwart besteld die hadden ze niet op voorraad en komt over twee weken binnen.

Maar ben toch wel benieuwd naar ervaringen.

Deze is het Afbeelding

Thorrie

Re: Casco Mistral cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:06

Ik heb deze cap ook. heerlijk licht om te dragen en goed verlucht zodat je op warme zomerdagen er geen last van hebt. Ik ben er echt heel tevreden mee.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:49

Ik vind hem wel spuug lelijk, maar denk wel dat hij veilig is.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:56

Ik heb hem ook
(maar dan deze limited versie, wordt niet meer gemaakt en is niet meer te koop)
Afbeelding
Supercap, eindelijk een cap waar m'n oren niet in gefrommeld hoeven (heb 'kort' hoofd), lekker lichtgewicht en ik vind hem juist heel erg mooi. Ben maanden bezig geweest om hem nog ergens te kunnen kopen en uiteindelijk de mijne uit Oostenrijk laten komen bij de enige shop die er nog een op voorraad had (bleek dus dat het een limited version was die eenmalig in kleine oplage was gemaakt).

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 20:57

Ik vind hem die luchtgaatjes niet zo mooi. Maar hij zit zo verdomd lekker. Dat ik hem toch besteld heb.
Vond het ook heel fijn dat mijn oren mooi open bleven.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:01

*Zwijmel* Hebben! Ik ben toch opzoek naar een nieuwe cap O:)
Maar zitten die bandjes die langs je oren gaan (om het zo maar te benoemen :') ) niet vervelend? Ze zien er zo touwachtig uit..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 21:03

Nee die zitten echt super (vind ik) Zijn gewoon zacht en ruim genoeg. ze drukken niet op je oor vallen er gewoon losjes omheen. Ik vind die caps van bijvoorbeeld harrys horse helemaal niets. Die zitten zo ver bij je oren in de buurt. En deze heeft totaal niet.

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:07

Ik ga woensdag kijken voor een nieuwe cap, Ik had inderdaad deze al gezien op internet en hij sprak me er aan. Hij zit dus erg lekker licht?

Ik heb nu ook de casco youngster en daar had ik altijd last van die dingentjes bij je oren(dat schuifdingetje) die zat nooit goed. Heb je dat probleem hier mee niet?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 21:10

Ik heb zelf ook de Casco Youngster. Die vond ik kwa model echt heerlijk. Alleen inderdaad die schuifgespjes. Ik heb deze cap zelf nog niet binnen. Alleen gepast in de winkel. En toen had ik er geen last van. Maar weet nog niet hoe het straks is.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:52

Naborah schreef:
*Zwijmel* Hebben! Ik ben toch opzoek naar een nieuwe cap O:)
Maar zitten die bandjes die langs je oren gaan (om het zo maar te benoemen :') ) niet vervelend? Ze zien er zo touwachtig uit...

Nee, da's zacht touw en zit juist veel lekkerder dan platte bandjes, die platte bandjes snijden veel eerder, dit niet. (je oor past ook precies in't driehoekje). Schuifdingetjes zitten mij in ieder geval niet in de weg, voel ik niet.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:39

Ik heb er ook 1, of beter gezegd: 2 (we gebruiken ze voor menwedstrijden). Mag mezelf ook heel gelukkig prijzen dat ik dezelfde kleurstelling als Francis heb.... ze zijn zoooo mooi :D. We gebruiken de Mistrall voor in de dressuur en vaardigheid, en voor de marathon hebben we de Youngster Dynamite. Die vond ik al prettig zitten, maar nu we de Mistral ook hebben, vind ik deze nog veel fijner zitten.

De touwtjes zijn prettiger dan de bandjes van de Youngster, je voelt er niks van. Hij is ook makkelijker 'aan te trekken', als je het over de kinband hebt. Op de foto zie je 2 flapjes, met "Casco" er op, die trek je strak en dan zit de kinband ook goed.
Hij is lichter dan de Youngster, qua ventilatie ontdoen ze elkaar niet veel trouwens.
Ik vind het een supercap!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:18

Ik denk dat jij echt de laatsten hebt Divine ;)

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:25

Ik heb hem net gekocht, Die ik heb is zwart met grijs. Ik vind hem veel lekkerder zitten dan de youngstar zeg.

Edit: Francis die gene die jij hebt bruin met zwart hadden ze in de ruitershop waar ik was gwoon nog hangen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:38

Zeker weten? Er zijn twee kleuren bruin he, deze 'roodbruine' met flowerprint en een donkerder/grijzig bruin met gewoon casco logo.
Die laatste versie wordt nog gewoon gemaakt.

Maar als dat zo is is't mazzel en moet je d'r rap bij zijn als je die wilt, deze wordt nl. echt niet meer gemaakt (van Casco zelf te horen gekregen) en ik heb echt stad en land afgebeld (in binnen en buitenland heel veel internetshops benaderd, tot aan Scandinavie en Spanje aan toe := ) en kon er via internetshops niet meer aan komen. Wel via via een aantal gewone ruitershops gebeld maar natuurlijk lang niet alle winkels in Nederland gehad dus 't kan dat er ergens nog een ligt, maar dat zijn dan echt de laatsten.

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:25

hihi jah het is echt de roodbruine die je liet zien:P

Had jij in hetbegin ook het probleem dat hij achter overkiepte? Dit had ik net met rijden, na een beetje prutsen ging dit wel over, maar ik kan er niet tegen als hij echt strak zit om mijn hoof dan krijg ik hoofdpijn.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:26

Ik vind hem echt niet mooi :n Volgens mij is die wel heerlijk licht :j

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:42

Geen problemen met achterover kiepen, kk draai de knop wel zo dat'ie gewoon netjes 'stevig' zit (zonder em echt 'klem' te draaien). Normaal kreeg ik ook altijd hoofdpijn van een cap maar met deze dus echt geen last van.
Vooral de boogjes boven je oren vind ik helemaal super, daar zitten meeste caps mij gewoon niet goed omdat ik weing hoofd boven m'n oren heb (tja, kan d'r ook niks aan doen :D ). Ik moet bij meeste caps dus m'n oren net wat onder de rand van de cap prutsen, wil ik ze niet buiten de cap hebben steken :o (veel basebalcaps en petjes zijn mij dus ook te 'hoog'). Dit is de eerste cap die geen ruzie met m'n oren maakt.

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:50

Ik heb nog even zitten prutsen en nu kiept ie niet meer achter over (als ik snel naar achter beweeg met me hoofd) zonder dat ik hem klem moet draaien. Gelukkig maar want hij zit verder zoo fijn. Echt heel licht.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 00:16

Een mooie cap, had zelf al staan kwijlen bij de outdoor winkel waar ik dit type had gezien van casco maar dan voor het snowboarden, midden mooi wit met ventilatiegaten en de zijkanten bruin(leek op hout). Echt prachtig mooi, wel aardig aan de prijs, die was 375 euro en een andere norm voor het goedkeuren, maar die kleur wilde ik wel hebben, hen nog geinformeerd of ze die kleur niet in rijhelm hadden(keken ze me heel raar aan), maar dat kon niet zeiden ze. En voorbeeldje voor de kleuren, het type was wel wat meer ricting de foto's die al in het topic stonden. Deze kleuren en dan wel met dichte oren zoals hier maar wel met klep, hij loop achter wel weer omhoog.
Afbeelding

De rijhelmen zijn wel een stuk goedkoper heb ik op internet even gezien en ook wel mooie kleuren, misschien wat voor als ik mijn oude echt definitief af het geschreven. Want echt opzetten en het zit direct lekker en ik vind het wel mooi, de oudere casco vond ik echt lelijk, maar dit is een goede verbetering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:02

Ik vind het echt helemaal niets :o

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:25

Prachtige cap maar ik vroeg mij af voor degene die hem heeft waar het wieletje staat waar je hem strakker of losser kan maken aangezien ik op een foto van een andere site zag dat je het wieletje goed ziet zitten.
Of is dit niet zo ?
want dat zou toch belemmeren als je hem draagt lijkt me.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:29

Francis schreef:
Ik heb hem ook
(maar dan deze limited versie, wordt niet meer gemaakt en is niet meer te koop)
Afbeelding
Supercap, eindelijk een cap waar m'n oren niet in gefrommeld hoeven (heb 'kort' hoofd), lekker lichtgewicht en ik vind hem juist heel erg mooi. Ben maanden bezig geweest om hem nog ergens te kunnen kopen en uiteindelijk de mijne uit Oostenrijk laten komen bij de enige shop die er nog een op voorraad had (bleek dus dat het een limited version was die eenmalig in kleine oplage was gemaakt).

hier hebben ze hem nog hoor http://www.groenruitersport.nl/a-9290931-543501,543502/caps/casco-mistrall-floral

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:31

ekuh schreef:
Prachtige cap maar ik vroeg mij af voor degene die hem heeft waar het wieletje staat waar je hem strakker of losser kan maken aangezien ik op een foto van een andere site zag dat je het wieletje goed ziet zitten.
Of is dit niet zo ?
want dat zou toch belemmeren als je hem draagt lijkt me.

Het wieltje zit net zo als bij de andere casco youngstar gewoon aan de achterkant. ik vind deze knop eigenlijk nog fijner draaien dan die van de youngstar.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:38

Oehh wat een gave cap zeg!
Ben ook op zoek naar een nieuwe.. deze spreekt me wel erg aan zeg.. :D

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:46

Relien schreef:

Nou... nee. Ik heb in mijn zoektocht naar deze kleurstelling ook naar Groen Ruitersport gebeld, maar ondanks dat ze em op hun site hebben staan kunnen ze em niet leveren. Zoals Francis al zei: dit is een gelimiteerde oplage, als je ze tegenkomt (toevallig zelf een paar weken geleden ook nog gezien), dan zijn het restanten die nog bij een shop aanwezig zijn. Her en der kun je ze in het buitenland ook nog bestellen, maar dat het een zoektocht is kan Francis wel beamen.