ritsen in laarzen laten zetten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

ritsen in laarzen laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 00:05

Hoi

heeft iemand van jullie ervaring met het laten maken van ritsen in leren rijlaarzen (petrie)? Heb deze laarzen ondertussen 2 jaar in de kast staan maar amper aangehad omdat teveel gehecht ben aan mn oude laarzen en me daar ook wat veiliger mee voel op de jonge dieren. Ondertussen zijn mijn kuiten ook wat dikker geworden en kom ik met een dikkere rijbroek mijn laarzen ook niet meer in, erg zonde dus. Nu hoorde ik dat het mogelijk was ritsen te laten zetten, iemand hier ervaring mee?

Hoe bevalt het? Blijven ze goed of al snel kapot? Watvoor laarzen hebben jullie? Wat waren de kosten? En waar moet ik nog rekening mee houden?

Amigo_

Re: ritsen in laarzen laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 00:24

Ik had toen ook een paar petries en kon er niet meer in ivm met enkelproblemen dus wou ook graag ritsen erin. Geinformeerd bij Petrie en dit bleek helaas niet zo goedkoop (weet preciese prijs niet meer).

Heb ze toen de tijd maar verkocht, Maar bij een paar andere laarzen heeft gewoon een schoenmaker het gedaan

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 00:28

120 euro per paar is het geloof ik bij petrie. Ligt dus aan de staat en de waarde van je laars of het de moeite waard is om het bij petrie laten doen. Anders even bij zadel/schoenmaker informeren of zij het goedkoper doen. Is wel een vrij duur grapje uiteindelijk.
Als het niet veel scheelt kan je ze ook laten oprekken, dat kost een tientje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 00:36

Bedankt voor de tips, had al gelezen dat bij petrie erg duur was, dus dat sowieso niet van plan, ga dan liever naar de schoenmaker hier in de buurt.

Oprekken ook wel een optie, maar loop ook een beetje tegen het probleem aan dat ze nog zo hard en hoog zijn (al eerder precies dezelfde petrie's gehad, deze zakte veel beter in). ben dus ook benieuwd of ze door het plaatsen van ritsen misschien wat flexibeler worden?

Iemand die heeft laten doen en foto's heeft?

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:17

ik heb in mijn petri laarzen ook ritsen laten zetten (kon er na enkeloperatie niet meer in komen) heb dit bij een schoenmaker laten doen koste iets van 20 euro en ze zitten er nu alweer een jaar of vijf in en nog steeds goed.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:03

Poeh, dat is een aardige prijs bij Petri. Ik heb mijn Petri's gewoon naar de plaatselijke schoenmaker gebracht. Volgens mij was het 20 Euro per paar.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:05

Ik heb in mijn Petries een rits laten zetten bij Lipica. De rits zit er heel netjes in, net of het altijd al zo was. Ben dus heel tevreden en de kosten waren E30,- voor biede laarzen samen. Kan evt foto's maken als je dat fijn vind.

_Maxime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:52

Het is inderdaad veel goedkoper om het gewoon bij een schoenmaker te laten doen! Dan ben je max. 30€ kwijt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:54

_Maxime_ schreef:
Het is inderdaad veel goedkoper om het gewoon bij een schoenmaker te laten doen! Dan ben je max. 30€ kwijt!

heb ze weggebracht, kostte daar 40-50 euro, maar wel een goede dus toch maar gedaan. Zouden bellen als klaar is

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:55

Ik heb ook ritsen in mijn Petries laten zetten door de schoenmaker. Ik was destijds 40 euro kwijt. Ze zitten er nu meer dan 3 jaar in. De rechterrits ging de laatste tijd een beetje open, dus ik heb er van die drukknoopjes op laten zetten à 9 euro. Nu zijn ze weer helemaal perfect. Mijn laarzen gaan al 5,5 jaar mee, waarvan 3,5 jaar met ritsen en er is nog niets kapot. :)

De ritsen zijn overigens aan de buitenkant naast de balein geplaatst. De schoenmaker wilde de ritsen aan de binnenkant plaatsen, zodat je ze niet zou zien, maar ik was bang voor beschadigingen aan mijn zadel…
Het stoort me helemaal niet hoe ze er nu uitzien:
http://img148.imageshack.us/img148/4209 ... nkyye8.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:57

Bij mij ging hij ze ook aan de buitenkant zetten, had al veel ervaring met rijlaarzen en dit was in zijn ogen het beste, dus dan geloof ik dat maar!

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 10:23

Iemand ervaring met ritsen die op dezelfde plaats zitten als bij de Petrie olympic

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 10:29

heb ook nieuwe pertie laarzen gekocht maar wil dus ook riitsen in laten zetten weet nu waar ik het godkoopste uit ben
dank je wel voor de tips daar anders ze toch in de kast blijven staan

Marengo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:12

Amigo_ schreef:
Ik had toen ook een paar petries en kon er niet meer in ivm met enkelproblemen dus wou ook graag ritsen erin. Geinformeerd bij Petrie en dit bleek helaas niet zo goedkoop (weet preciese prijs niet meer).

Heb ze toen de tijd maar verkocht, Maar bij een paar andere laarzen heeft gewoon een schoenmaker het gedaan

Ik had van iemand gehoord die had ook geinformeerd en die zei dat het 55 euro per laars kostte !!

Marengo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:13

karelien schreef:
ik heb in mijn petri laarzen ook ritsen laten zetten (kon er na enkeloperatie niet meer in komen) heb dit bij een schoenmaker laten doen koste iets van 20 euro en ze zitten er nu alweer een jaar of vijf in en nog steeds goed.

Dat is niet duur zeg ;)