Met thermolaarzen rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joey_love

Met thermolaarzen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 20:31

Hoi, ik wil graag thermolaarzen kopen ze zijn van harry's horse.
Deze:
http://www.ooteman.nl/product.asp?id=49 ... itle=Harry
Ik heb altijd met gewoon leren laarzen gereden, maar heeft iemand ervaring met het rijden met thermolaarzen? zit het wel lekker en blijf je niet in de beugel hangen enzo? Maar ik heb dus les, zal je ook gewoon met deze laarzen in de les mogen rijden?:)

Angietje

Re: Met thermolaarzen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:33

Als het echt vriest dan doe ik ze wel aan, want warm ist wel. In het begin moest ik er erg aan wennen, had het gevoel dat ik niet echt grip had ofzo. Maar t went wel.
Ben er nooit mee blijven hangen in de beugel ofzo. Voor mij wast meer t gevoel waar k aan moest wennen.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:35

ik rijd er ook mee als het echt koud is ik zou alleen nie die van harry horse kopen die gaan heel vlug kapot
Laatst bijgewerkt door wendyke op 27-10-09 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:35

Ik vind ze echt niet om mee te gaan rijden.
Levensgevaarlijk!
Je weet maar nooit wat er kan gebeuren, misschien zijn ze leuk voor gewoon op stal mee aan te lopen, maar mee rijden. Nee dat niet.

romanokel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:36

niet doen!!! mee rijden ik heb een keer gehad dat mijn paard op zij sprong en toen bleef ik in mijn beugel hangen en kreeg ik mijn voet niet los. Dat komt doordat de onderkant van rubber/plastic is en dan onstaat er een overloop waar ruimte tussen is en daar tussen blijft de beugel hangen aan de bovenkant....

hoop dat ik het goed uitleg :z ;)

maar ik raad het af om mee te rijden

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:37

Bij mij in de les is er eens een meisje mee in de beugel blijven haken toen we gingen springen. Gelukkig stond haar paardje meteen stil en had ze niks, maar met springen mogen wij ze niet meer aan... :n
Maar voor dressuur, of buitenritjes heb ik ze gewoon aan. Al voelen ze wel heel lomp in de beugels.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:40

Ik heb er een paar jaar geleden mee gereden in de winter, maar ik vind het zelf eignelijk niks.
Het was fijn dat ik warme voeten had, maar zoals al veel hebben gezegd, het is niet handig met de beugels. Bij sommige beugels had ik zelfs dat ik er nauwelijks in kwam. Gelukkig is er nooit iets gebeurd, maar het kan inderdaad verkeerd aflopen als je geen ruimte meer in de beugel hebt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:43

Ik heb die dingen nu altijd aan.. Heerlijk! :=
Rijd er ook mee, geen problemen mee gehad! :)

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:47

Het voelt inderdaad lomp aan, maar nooit problemen meegehad met in de beugels blijven hangen hoor.
Je zou er gewoon mee moeten kunnen rijden, tenminste, ze zijn er wel voor gemaakt hihi.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:49

Zou ze idd niet gebruiken om mee te rijden. Als je er te ver mee de beugel inschuift krijg je ze er onder het rijden niet meer uit of je moet eerst stil gaan staan en ze weer goed doen.

joey_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 20:52

Okee, ik denk dat ik ze donderdag ff ga passen. Maar dan weet ik nog niet zeker of ik ze ga kopen. De reactie;s zijn wel verschillend :P maa iemand op onze manege had ze ook en die zij dat ze heel lekker zaten enzo en dat je er ook makkelijk mee kunt rijden. maar anders ga ik het wel eerst ff aan mijn instructeur vragen of ze het goed vind. maar dat ene meisje wat ze ook aanhad kon gewoon met haar hele voet door de beugel zonder te blijven haken???
Laatst bijgewerkt door joey_love op 27-10-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:53

Ik houdt dit topic even in de gaten. Heb er vorige week een zelfde soort paar van gekocht van Global tijdens het tentenkamp en was ook wel benieuwd hoe ze waren met rijden. Heb ze nu nog niet aan daar zijn ze nu nog veel te warm voor.

Heb die van mij eigenlijk het meest gekocht om warme voetjes te hebben als ik bezig ben op de blubwei.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:57

ik rijd er gewoon mee,lekker warm.Voetje niet te ver in de beugel,gaat prima :-)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:59

Ik rijd er al jaren mee, heerlijke dingen. Geen koude voetjes, blijf totaal niet in de beugels hangen, heb genoeg grip en mijn voeten zijn zo uit de beugels moet het nodig zijn :j

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:01

Ik heb de thermo laarzen van BR,
Zijn erg fijn en en nooit problemen mee :)

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:04

om stallen uit te mesten in de winter vind ik ze geweldig.
Om mee te rijden bagger :S
Van mij zouden mijn kinderen niet eens mogen uitstappen met dit soort laarzen. Veel te grote kans idd dat ze blijven hangen in de beugels

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:08

Ik wil ze ook kopen maar, wie weet goedkope maar van goede kwaliteit?

tieka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 00:32

Mijn instructrice raadt ze ten strengste af! Ze vindt ze levensgevaarlijk omdat ze te breed zijn en je zo in de stijgbeugels kunt blijven hangen. Dus tijdens het rijden, gewoon even andere rijlaarzen aantrekken.

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 08:08

Opzich geen probleem om mee te rijden. Alleen de voering gaat snel kapot bij de hak, zit je tegen de kunstof achterwand aan met je hiel.
Op buitenritten in de winter kreeg ik zelfs met déze laars koude voeten...
Succes ..

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 08:34

ik reed op een manege met alleen een buitenak, dus in de winter zette ik een half uur voordat ik wegging mijn thermolaarzen bij de verwarming, als je ze in de schuur hebt staan en meteen aan doet helpt t niet echt vind ik. ik mocht er gewoon mee in de les rijden, bijna iedereen reed ermee. wel reed ik veel op een paard die erg kleine beugels had, voordat ik op haar ging rijden moest ik dus altijd met iemand van beugels wisselen en ze na t rijden weer veranderen, want ik kwam met die thermolaarzen gewoon niet door die beugels, alleen met t topje van men tenen maar dat reed niet zo goed. en als ik dan eenmaal doorgedrukt had in die beugels, zodat ze bij de bal van met voet zaten, zat ik natuurlijk vast,, dus dat was niet zo veilig. maar de meeste beugels zijn groot genoeg, dit was gewoon een uitzondering denk ik.

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 08:37

ik heb ze.
ik rijd der ook mee.
ik heb er geen problemen mee.
maarjaik rijd met alles hahah :P

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 08:39

Met deze laarzen is het gevaarlijk om te rijden!
Je mag ze ook niet aan metrijden bij de meeste maneges
Wel de termij RIJlaarzen :)
(hh termo deluxe ofzoiets)

Inge97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:37

een meisje uit de les heeft ze heel vaak aan
ze vond ze altijd erg fijn ...

Inge97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:38

...dus je kan het proberen en als het met rijden niet gaat kan je ze altijd op stal aan doen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:45

Ik heb ze jarenlang gehad :)
en verslond iedere winter een paar!
Ze gaan idd erg snel kapot bij de hak, zijn verder als je een weilandpony hebt ook niet echt waterdicht genoeg vind ik en dan heb je alsnog erg koude voeten...
Met rijden zijn ze ontzettend lomp voor het serieuze werk, ik vind ze voor buitenritten wel zalig!
Je kunt op de foto wel zien, dat het qua breedte erg strak in de beugel zit:
Afbeelding

Ik heb nu deze rijlaars en ben daar uitzonderlijk tevreden over!
Het is een mooi slank model (en veel mooier om te zien :) ).
Zelf rijd ik normaliter altijd met stevige schoenen, rubberen rijlaarzen vind ik maar niets daar kan ik al amper mee autorijden hhihihi.
Maar deze laarzen zitten zalig, ze zitten me ook echt als gegoten, zijn waterdicht en lekker warm :)

Afbeelding

Afbeelding

Link: http://www.opisopruitershop.nl/epages/0 ... 00632-0050

Je betaalt er wel meer voor dan de standaard thermo's maar ik weet nu al dat ik hier veel langer mee ga doen.
De hak trap je niet meer kapot; er zit een rits in en er zit ook nog een schoenlepel bij.
Zijn in het echt trouwens echt mooier dan op de foto.
Kan wel een foto maken van mijn eigen paar, maar die zijn wel erg vies van ons weiland ;)

Sorry voor de spam maar ik ben er verliefd op :D