Cap eigen keuze...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bijke

Cap eigen keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 15:39

Hoeveel keer lees je het niet in een topic... Dagelijks minstens een paar keer...

Wel, het is ook mijn eigen keuze om wél een cap te dragen! :j

Twee weken geleden op vakantie bij een vriendin van mij met mijn paard, viel ik de eerste dag gelijk van mijn paard (die lekker jolig was, terwijl hij thuis het braafste paard van de wereld is) en hij kon met niet ontwijken, dus kreeg ik een hoef tegen mijn hoofd. Gelukkig is mijn paardje ijzerloos... en had ik mijn cap op...

Mijn cap, die nu dringend aan vervanging toe is, zodat ik als mijn enkel genezen is weer kan rijden, want zonder cap... Nee, zo kruip ik nooit meer op mijn paard...

Kleine ode aan mijn ex-cap...
Afbeelding
Op deze plaats heeft mijn paard de cap geraakt...

Afbeelding
Beide delen van mijn cap waren uit elkaar gevallen en de buitenkant zag er zo uit...

Afbeelding
Deze schaal van nog geen halve cm dik heeft mijn leven gered, ik heb in het rood omcirkeld waar de hoef mijn hoofd geraakt heeft.

Dit heeft mij aan het denken gezet en ik verwacht niet dat iedereen meteen een tok gaat dragen, maar ik denk wel dat andere mensen nu wel ens gaan nadenken, of op het moment dat ze een tok ophebben en hetzelfde meemaken...
Want zonder tok... Zat ik hier niet meer...

NU nog voetbescherming uitvinden, dan had ik ook geen last van mijn gebroken enkel :+

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:44

Wow, das nog eens heftig!
Beterschap met je enkel :(:)

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:45

Wow, als jij geen cap op had gehad. Zelf rij ik altijd met cap.
Beterschap met je enkel

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:45

Wauw, wat super dat je een cap op had zeg! +:)+

Ik hoop inderdaad dat dit topic mensen "tot bekering" brengt :Y)

Sterkte met je voet!

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:47

Ik rij ook met cap, dan maar stom eruit zien of een schijterd :(

Better safe then sorry :)

Beterschap!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:50

Zo hé, dat capje heeft wel je leven gered!
Ik rij ook altijd met cap hoor, zonder voel ik me niet veilig.

Anoniem

Re: Cap eigen keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:52

Zo zie je maar weer.... Stel je voor wat er gebeurd was als je geen cap op had.......

Beterschap met je enkel!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:53

jeetje! Goed dat je dit laat zien, er zullen een hoop mensen van kunnen leren....

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:53

Ik rij ook met cap :)
Alleen af en toe denk ik als het heeel warm is:
Wáárom heb ik in godsnaam een cap op?

Vervolgens hou ik hem gewoon op :+

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:54

Je mag heel erg blij zijn dat je je cap op had! Ik heb meegemaakt dat een meisje voorover van haar paard viel en haar cap lag doormidden. Ze had een flinke hersenschudding, maar ze kan het tenminste na vertellen. OVerigens ben je ook vaak niet verzekerd als je zonder cap rijdt (ligt natuurlijk aan je verzekeringsmaatschappij, maar dit geldt voor velen).
Beterschap met je enkel en voor je cap: R.I.P., zijn taak is volbracht!

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:54

Jeetje die is goed kapot..
Zie je maar weer, dat het veel verstandiger is om mét cap te rijden :D.
Beterschap!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:58

Jeej, maar goed dat je een cap op had!

Ik rijd op jonge en paarden van iemand anders altijd met cap! Op die van mij in de bak nooit, maar op buitenrit wel :j Mijne kan niet jolig zijn onder het rijden! :P Ze denkt volgens mij eerst aan de ruiter voordat ze wat doet. Ze springt liever op de plek dan bijv opzij. Ze doet maar zelden zoiets!

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 16:01

Mijn paard heb ik zo ook nog nooit weten doen, dus het kan altijd gebeuren... Beter te veel voorzorgen, vind ik...

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:03

heb ik dus ook eens gehad...2 keer een paardenhoef tegen mn hoofd gehad...droeg gewoon een cap ...was maar goed ook...cap was ook stuk en had een mega bult op mn hoofd..mn haar stond gewoon een stuk hoger door de enorme bult eronder...

ik rij dus ook nooit meer zonder cap...zonder cap had het er heel slecht uitgezien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:04

Nell_ schreef:

Ik rijd op jonge en paarden van iemand anders altijd met cap! Op die van mij in de bak nooit, maar op buitenrit wel :j Mijne kan niet jolig zijn onder het rijden! :P Ze denkt volgens mij eerst aan de ruiter voordat ze wat doet. Ze springt liever op de plek dan bijv opzij. Ze doet maar zelden zoiets!

Totdat je paard ergens van schrikt.... 'Nee, hij is bomproof'. Tsja, mijn shet is nergens van onder de indruk, maar heeft toch een keer een flinke sprint gemaakt omdat hij schrok van een touw dat brak.

Paarden zijn nooit 100% betrouwbaar. Ook niet 99% :) Het blijven dieren, die onberekenbaar zijn en zo kunnen ze altijd zo braaf zijn dat je zonder cap kan rijden, één keer schrikken en eraf vallen en het kan helemaal fout gaan :)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:05

Ik rij altijd met cap waar ik nu sta is het niet verplicht. Toen het heel koud was dacht ik ach doe 1x zonder kan ik mijn mutsie ophouden. Maar mijn brave paard begon toen raar te doen :+ Dus snel de cap weer opgedaan ik voel me ook neit veilig zonder

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:59

Bizzybijtje schreef:
Nell_ schreef:

Totdat je paard ergens van schrikt.... 'Nee, hij is bomproof'. Tsja, mijn shet is nergens van onder de indruk, maar heeft toch een keer een flinke sprint gemaakt omdat hij schrok van een touw dat brak.

Paarden zijn nooit 100% betrouwbaar. Ook niet 99% :) Het blijven dieren, die onberekenbaar zijn en zo kunnen ze altijd zo braaf zijn dat je zonder cap kan rijden, één keer schrikken en eraf vallen en het kan helemaal fout gaan :)

Ik weet het :) Al rijd ik nu al meer met cap dan vroeger :+ Heb zelfs besloten op een nieuwe te kopen, want vanaf zaterdag sta ik op een pensionstal, en ik heb geen idee hoe mijn paard reageerd in een andere omgeving, en in een bak met andere paarden. Dus in zulk soort situaties gaat hij wel gewoon op!

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 17:06

Ik heb ook besloten een nieuwe cap te kopen :+ :)) :')

Ik vind het eigenlijk wel leuk, want er zijn zoveel leuke caps bijgekomen sinds ik de laatste keer eentje heb gekocht :D

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:11

Dat zal even schrikken geweest zijn! Ik vind het wel fascinerend om die foto's te zien, trouwens, ik heb altijd al willen weten hoe zoiets er nu van binnen uitziet en zeker na een beschadiging.
Veel beterschap, in ieder geval.

Ik draag zelf altijd een cap. Ik klink nu misschien als een watje, maar paarden zijn nou eenmaal onvoorspelbaar en zelfs de braafste kan op een dag eens een vreemde beweging maken. Daarnaast geef ik eerlijk toe dat ik echt niet zo'n held ben en hoewel ik mijn paardje best vertrouw, geeft het dragen van een cap me net iets meer zekerheid, dat helpt trouwens ook voor mijn zelfvertrouwen. Behalve mijn instructrice laat ik ook niemand op mijn paardje stappen zonder cap!

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 17:15

mairead, dan zijn we toch lekker twee watjes bij elkaar! :D En daar moeten we ons helemaal niet voor schamen!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:08

Poeh Maja, ik wist wel dat ie in 2 lag, maar het zo op foto zien, duwt je toch met de neus op de feiten. Ik weet gelijk weer waarom ik met tok wil rijden, en ik mij geen bal aantrek van anderen die mij daarom uitlachen.

Mairead, je hebt groot gelijk hoor !

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:10

Ik rijd niet met cap, maar dat is mijn eigen keuze, zit er trouwens wel intressant uit, dat ontleden van je cap :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:11

Is het wel een goed gekeurde? Het lijkt zo'n ouder wetse cap met dat bandje er zo aan en strikje achter op?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:15

Op de manege rijd ik altijd met cap, verplicht. Maar met mijn verzorgpony, een pittig arabiertje laat ik me cap nogal eens thuis als het warm is.
Vorige week ben ik tijdens een buitenrit op de Hoge Veluwe er echt gruwelijk hard vanaf gevallen. Moet er niet aan denken als ik toen geen cap op had gehad. Klap opgevangen met me koppie, me nek en me stuitje.
Denk voortaan wel 3 x na voor ik weer naar buiten ga zonder cap.
Alleen is de verleiding zooo groot als het warm is.. En galloperen met je haren los.....ultiieme vrijheid...heerlijk...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:16

__Nathalie__ schreef:
Is het wel een goed gekeurde? Het lijkt zo'n ouder wetse cap met dat bandje er zo aan en strikje achter op?

nog altijd beter dan geen cap, nietwaar. :)