Wel, het is ook mijn eigen keuze om wél een cap te dragen!

Twee weken geleden op vakantie bij een vriendin van mij met mijn paard, viel ik de eerste dag gelijk van mijn paard (die lekker jolig was, terwijl hij thuis het braafste paard van de wereld is) en hij kon met niet ontwijken, dus kreeg ik een hoef tegen mijn hoofd. Gelukkig is mijn paardje ijzerloos... en had ik mijn cap op...
Mijn cap, die nu dringend aan vervanging toe is, zodat ik als mijn enkel genezen is weer kan rijden, want zonder cap... Nee, zo kruip ik nooit meer op mijn paard...
Kleine ode aan mijn ex-cap...

Op deze plaats heeft mijn paard de cap geraakt...

Beide delen van mijn cap waren uit elkaar gevallen en de buitenkant zag er zo uit...

Deze schaal van nog geen halve cm dik heeft mijn leven gered, ik heb in het rood omcirkeld waar de hoef mijn hoofd geraakt heeft.
Dit heeft mij aan het denken gezet en ik verwacht niet dat iedereen meteen een tok gaat dragen, maar ik denk wel dat andere mensen nu wel ens gaan nadenken, of op het moment dat ze een tok ophebben en hetzelfde meemaken...
Want zonder tok... Zat ik hier niet meer...
NU nog voetbescherming uitvinden, dan had ik ook geen last van mijn gebroken enkel