tips voor goed op je kont zitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
intral
Berichten: 2597
Geregistreerd: 06-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:07

TeSSa_NiKimA schreef:
Hallo,

Niet klemmen maar gewoon goed je hakken uitdrukken en rug hol maken (<---doet 1ste x pijn)
:P :P
Groetjes

Als je je rug hol maakt ga je nog meer naar voren zitten hoor, probeer maar eens op je stoel... dan gaat je kruis naar voren,en je schouders ook meer ;)

Sanny_lief
Berichten: 806
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Leiden

Re: tips voor goed op je kont zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:34

Ik heb hetzelfde probleem. Ook nog last van scoliose! Eigenlijk niet gebouwd om paard te rijden, maar die pijn neem ik voor lief!

Ik rij in stap altijd zonder beugels omdat ik ook de neiging heb om mijn beugels te kort te doen.....ook een gevolg van het niet goed gebruiken van mijn rug. Eigenlijk moet je zelf constant denken aan ontspannen, in- en uitademen. En bij het uitademen denken dat je in je paard zakt. Snap je?

Dat helpt mij altijd wel. Maar het blijft lastig, zeker als je een beetje fanatiek aan het rijden bent, dan vergeet je altijd je eigen houding!

visiontimes

Berichten: 176
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 18:41

het kan aan de zit van het zadel liggen,
ik had eerst een rugprobleem maar door een nieuw zadel is dat opgelost:)

amybartje
Berichten: 85
Geregistreerd: 05-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:03

probeer een xtje met de galop helemaal omhoog/achteren te kijken dan zit je echt goed op je billen !
het ziet er niet echt mooi uit maar zo kun je het wel leren !!! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:11

amybartje schreef:
probeer een xtje met de galop helemaal omhoog/achteren te kijken dan zit je echt goed op je billen !
het ziet er niet echt mooi uit maar zo kun je het wel leren !!! ;)


doe dit alleen op een braaf en betrouwbaar paard voordat je een whiplash heb ;)

Coeur
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-06-09

Re: tips voor goed op je kont zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:39

Ik heb ook zo een groot probleem met doorzitten!!
Ik had al vanalles geprobeerd.
Het lastigste is dat ik het zelf niet merk. Als ik gewoon rijdt, zonder les, let ik er niet echt op en zit ik echt verkeerd, zelfs met lichtrijden of in stap. Ik zit dan een beetje met een bolle onderrug, en mn bekken zijn verkeerd gekanteld ofzo.
Als ik les heb, moet ik er wel op letten. Mn leraar helpt dan om mij in de juist houding te krijgen, en dat lukt meestal na een tijdje. Zeker als mijn paard na een tijdje losser en meer naar beneden loopt, lukt het wel.
Je moet gewoon heel hard oefenen, en het is zeker handig als je in een spiegel kan kijken!
Als ik er heel erg op werk, lukt het me meestal wel.(geen 15min aan een stuk, maat toch lang genoeg voor een dressuurproef).
Ik heb vandaag wedstrijd gehad en ik had een 5 voor houding en zit van de ruiter :p
Veel werken aan je zit, en regelmatig les nemen zou zeker helpen!!

cherish

Berichten: 1550
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:33

even een stipje, heb hier ook last van