Ritsen in rijlaarzen, hoeveel cm er bij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Ritsen in rijlaarzen, hoeveel cm er bij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 12:40

Wie heeft er ervaring met het laten plaatsen van ritsen in rijlaarzen?
Ik ben namelijk benieuwd hoeveel centimeter er in de breedte bij komt, en of het model dan wel gelijk/mooi blijft (komt toch een stuk tussen).
Ben benieuwd :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:43

Volgens mijn schoenmaker komt er max 1 cm bij. De rits wordt namelijk netjes weggewerkt en de enige breedte die erbij komt is die van het ritsgedeelte zelf. Misschien kan je een een reepje leer weg laten halen en in plaats daarvan een strook elastiek erin laten zetten? Dan blijft het model hetzelfde, maar heeft de omtrek wel meer rek.

Felinde

Re: Ritsen in rijlaarzen, hoeveel cm er bij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:46

Ik heb onlangs een stel ritsen laten plaatsen in mijn Cavallo rijlaarzen, gewoon bij een schoenmaker. Bij mij heeft hij ze aan de achterkant geplaatst, en is er misschien aan een halve cm extra ruimte bijgekomen, niet erg veel dus :) Wel was het best aan de prijs; €85,- en dan had hij nog wat korting gegeven omdat het voor hem de eerste keer was en hij het zo leuk vond :D

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:36

Een vriendin van mij heeft het laten doen omdat ze ze niet goed uitkreeg. toen de ritsen er eenmaal inzaten vielen ze gewoon uit. ik schat dat het ongeveer 1 a 2 cm breder was geworden. ze heeft de laarzen ondertussen weggegooid omdat ze meer op de rubberen laarzen gingen lijken die ze eerst had, die vielen haar namelijk ook altijd uit omdat de schacht altijd te groot was. ze heeft nu nieuwe van jo viehoff in landraaf(zuid-limburg) waar al standaard een rits inzat. nu zitten ze wel goed. Dus ik raad het af om er een rits in te laten maken.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:42

Mijn zadelmaker raadde mij ook het plaatsen van ritsen af. Als eerste optie gaf zij een week oprekken (is inderdaad gebeurt en prima gelukt) hierdoor zijn de laarzen circa 1 cm. ruimer geworden. Mocht dit niet voldoende geweest zijn, dan had er nog een stuk elastiek geplaatst kunnen worden.

kussensloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:37

bij onze schoenmaker (een hele coele turk :D)
kost het maar 30 euro

kido123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:45

het licht er aan hoe breed de rits is denk ik maar het zal wel tussen 0,5 en 2 zijn ..

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:50

Ik heb laatst ook ritsen in mijn laarzen laten zetten omdat ik steeds kramp kreeg met het uittrekkenvan de laarzen. Ik heb het bij een schoenmaker laten doen en moest er 35 € voor betalen. Super netjes gedaan en heb niet het idee dat ze breder zijn geworden doordat de schoenmaker de rits precies op de plek van het reepje leer aan de achterkant heeft geplaatst.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:40

ik heb ook ritsen in mijn cavallo laarzen laten zetten omdat ik ze niet meer dicht kreeg. Ze zijn al een paar keer opgerekt maar dat hielp helemaal niet. Met ritsen is het een jaar lang goed gegaan en helaas kom ik er nu helemaal niet meer in.
Mijn laarzen zijn een centimeter ruimer geworden dan dat ik ze gekocht heb.
[EA-TK-AR] cavallo rijlaarzen
en ze zien er nog hartstikke mooi uit :)

justlobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:42

ik denk idd dat er niet veel bij komt in de breedte. ;)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:45

Bij mij zijn ze 2 cm wijder geworden :)
Model blijft gewoon goed

Beauty96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:39

ik ben ook van plan om een rits in mijn rijlaarzen te laten zetten.
Ik heb dit bij een ruitersportwinkel nagevraagd waar ze die rits er dus ook zelf inzetten en deze vertelde mij het het 0,5 tot max 2cm kan schelen! Het model zou verder gewoon goed blijven!

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:11

volgens mij max 1c, breder.
Heb in mijn laarzen ook een rits maar die zat er al gewoon in,
het punt met rits is gewoon (vind ik) dat je ze makkelijker aan en uit kan trekken, wat bij mij altijd een probleem was omdat ik nogal stevige kuiten heb :+

uniek2306

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:17

ik heb ook een rits in mijn cavello rijlaarzen laten zetten omdat ik ze niet meer aankreeg,er is 1 cm bijgekomen en het model is super mooi gebleven,ik heb er 35 euro voor betaald,en het is ongeveer 1.5 jaar geleden dat ik het heb laten doen.