Rare vraag natuurlijk omdat het volop zomer aan het worden is, maar toch vraag ik me af of die bestaan? Ik zie op veel site's wel Rainlegs staan of een regenbroek over je gewone rijbroek, maar dit is voor mij allemaal niks.
Bestaat er niet een waterdichte rijbroek? (Of heb ik nu het ei van columbus uitgevonden,haha...)
Hoop op tips wat jullie doen als het bar slecht weer is en je toch wilt rijden!! (of de eventuele waterdichte rijbroek)
Pauline_
Geplaatst: 06-05-09 20:07
Hhmm, ik weet niet of het bestaat, maar het lijkt me inderdaad heel handig! dit volg ik even
Haha ja, met zo'n donkerblauw flubber hema ding rijden lijkt me niets. Lijkt me inderdaad wel handig, en natuurlijk stijlvol ja.
Eefje88
Geplaatst: 07-05-09 11:03
Ik heb de rainlegs. De welbekende regenbeentjes
Ik vind ze super. Je doet ze om als een riem als het nog niet regent en kan terwijl je op je paard zit, als het gaan regenen de ''beentjes'' vast klikken!
Het is alleen even wennen
Brainless
Geplaatst: 07-05-09 11:09
Ik vind rainlegs helemaal niks, al het regenwater loopt onder je billen ; zit je dus alsnog kletsnat
Gister ook gereden met de rainlegs, vind ze wel handig hoor! Alleen soms als ze niet helemaal goed zitten draaien ze mee waardoor de zeikant van je been nog nat is
Sissi87
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-09 07:50
Haha, kan niemand ze even uitvinden dan
nimbletje
Geplaatst: 08-05-09 07:52
Je hebt wel van pikeur van die lange regenchaps. Die zijn goed waterdicht. Als je dan een wat langere jas aandoet loopt er als het goed is geen water naar binnen.
zoedeloe
Geplaatst: 08-05-09 07:58
ik weet wel een wintermodel rijbroek die van shoftshell ( als ik het zo goed schrijf) is. En wat ik begrepen heb wind en waterafstotend. van het merk kentucky. ( na gegoogeld te hebben zag ik m ook van cavallo)
Annemoon
Geplaatst: 08-05-09 09:00
Zou echt ideaal zijn. Mijn regenbroek er overheen doen, is ook niet altijd handig.
_Jessie
Geplaatst: 08-05-09 09:05
Ik heb een waterdicht winter rijbroek als het keihard regent dan regent die wel door maar hij is zo goed als waterdicht. Ik heb deze broek ook in de zomer aan maar dat is wel erg warm Ik zal vanavond even kijken welk merk en model het is.
eurostar heeft ook rijbroeken van softshell. Heeft een nadeel, zijn echte thermo/ winterrijbroeken. Waterafstotend maar gevoerd met fleece. Bij een zomers warm buitje dus ongelooflijk warm
Ik heb lange chaps van Divoza (merk; Equill....) Die zijn waterdicht en trek ze gewoon aan over n rijbroek en laarzen.
Zijn echt ideaal. Kosten iets van 30 euro. Zit lekker zachte dunne voering in, dus zijn en stevig en winddicht niet super warm, door de voering glijden ze ook niet en zijn makkelijk aan en uit te trekken. Ik ben dr super blji mee in ieder geval
*kosten; dertig euro ofzo*
Ik heb idd al heeeel lang het probleem van nat regenen, maar nu eindelijk de oplossing gevonden. Als t heeel hard regent krijg je soms een natte kont als er water je zadel in loopt, meer me t een jas die tot aan de de achterkant van je zadel komt is dat ook weer opgelost.
*heb ik nu het ei van columbus uitgeonden*
O ja, en waterdichte rijbroek.... die zit bij je laarzen in en dan loopt water in je laarzen lijkt me.... of zie ik dat verkeerd
geen idee lijkt me idd ook wel handig, ik rijd gewoon met me hh rijbroek en opzich met niet te veel regen, is die ook wel aardig waterdicht (even afkloppen, zul je zien dat er echt een stortbui aankomt en dat die dan echt helemaal niet waterdicht is)