Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Henkjan schreef:Sporen zijn alleen maar voor om je paard/pony wat te leren en voor de sier! Ik ken genoeg mensen die altijd met sporen rijden. Ze zeggen zelfs dat t met sporen net zo goed gaat, maar hun ouders oid worden boos als ze zonder rijden! IK ben dus aardig tegen sporen!

almas schreef:Tegen. Zonder sporen gaat ook
Citaat:mits de ruiter ze weet goed te gebruiken
Maar goed, dan hebben ze natuurlijk weinig nut en kun je ze beter afdoen... Visconti schreef:Citaat:mits de ruiter ze weet goed te gebruiken
En wanneer gebruikt de ruiter ze goed? imo kun je een spoor maar op één manier correct gebruiken en dat is niet gebruiken! Als iemand een perfecte stille beenligging heeft en hij prikt zijn paard er nooit mee heb ik er geen enkel probleem meeMaar goed, dan hebben ze natuurlijk weinig nut en kun je ze beter afdoen...
) wel zieligEeef schreef:Ik ben niet tegen sporen, zolang je er maar goed mee om gaat.
Valerie__ schreef:hmm.. Ik ben er alleen echt op tegen als degene er totaal niet mee op kan gaan .. bijv; hele tijd in de buik prikken en schoppen ook gewoon dan ben ik er heel erg op tegen ..
maar in tegenstelling als het iemand is die er heel zachtjes mee omgaat alleen om de hulpen te verlichten vind ik het wel goed beter dan alleen maar gestamp zonder sporen ..