Decathlon Rijspullen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cindyy_1993

Berichten: 441
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:08

Ben inderdaad aan het overwegen om die singel aan te schaffen.. Nu twijfel ik alleen over de maat, haha.
Heb momenteel een neopreen singel zonder elastiek in maat 55.. Is het dan slimmer om maat 50 of 60 te nemen bij de leren singel met aan twee kanten elastiek?

Jiildou23

Berichten: 147
Geregistreerd: 05-09-16
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:39

Ik heb laatst ook wat dingen gekocht bij de declathon. Had ook al even gekeken in de diverse posts hier op Bokt en uiteindelijk echt super tevreden. Ik kocht twee rijshirts met lange mouwen, snoepjes en een sjabrakje. Van het sjabrakje is helaas wat stiksel losgelaten aan de bovenkant, maar dat was ook gewoon omdat het van te voren net iets te strak vast was gezet. Zelf even met naald en draad opgelost en het zit toch onder het zadel dus je ziet er niets van. Het is echt fijn spul.

Lisa135
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-01-17

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:44

Ik persoonlijk vind de spullen van decathlon heel fijn!

brittkalijn

Berichten: 77
Geregistreerd: 18-01-16

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:17

Ik vind het wel verschillen per product. Ik heb de Kipwarm rijboek voor in de regen en die vind ik prima, wel weinig zakken/ruimte. Ik ben redelijk kort en deze is niet heel lang. Ook een jasje voor onder mijn bodyprotector, prima maar mijn telefoon past niet in te zakje op de mouw. Verder sokken, voor een superprijs maar vind zelf dat ze niet lang mooi blijven eigenlijk.. maar voor dit geld (5€ per paar) kan je natuurlijk niet te veel verwachten en zo weer nieuwe halen.
Onze winkel is trouwens veranderd.. rijlaarzen zijn veel van weggehaald..

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:29

Lol mijn sokken van Dechatlon gaan echt al jaaaaren mee haha. Ik heb tot nu toe nog niet echt een slechte ervaring ermee gehad. De kipwarm broeken zijn inderdaad echt geweldig!

roosjuh17
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:18

Ik ben heel te vrede. Ik heb alles van decathlon. Van zadel tot broek

Sammy_1305
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-12-16

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:06

Ik heb ook van alles bij de Decathlon gehaald omdat ik weer wilde beginnen met rijden en niet meteen te duur uit wilde zijn. Uiteindelijk super tevreden! Zeker voor herhaling vatbaar. :j

brittkalijn

Berichten: 77
Geregistreerd: 18-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:34

Laurievc schreef:
Lol mijn sokken van Dechatlon gaan echt al jaaaaren mee haha. Ik heb tot nu toe nog niet echt een slechte ervaring ermee gehad. De kipwarm broeken zijn inderdaad echt geweldig!


Ooh haha. Ik vind zelf dat de (bafstoffen?) zool snel niet meer mooi is. En er komen veel pluisjes en draadjes af :Y)

Densij2008

Berichten: 79
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: winterwijk

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:47

sokken, shirts, fleecevesten etc. heb ik ook altijd van de decathlon. Handschoenen, joppers, chaps en alle dingen als antiklit zijn ook prima. En alle caps hebben het zelfde keurmerk dus zijn ook goed

karim18

Berichten: 114
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Alkmaar

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:13

Decathlon is voor mij echt een uitkomst, voor mij als mede arme student ;-) Op alle gebieden hebben ze producten, eigenlijk nooit problemen gehad met qualiteit! Ze bieden dan ook meestal producten aan in verschillende prijs- en kwaliteitklassen.

germie

Berichten: 26115
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:04

De caps zijn super, voor 20 euro heb je een goedgekeurde.

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:43

Ik ben echt een fan!
Ik haal altijd de goedkope rijbroeken, doe ik een paar jaar mee. de sokken zijn geweldig! Heb nog geen enkel paar weg hoeven gooien.
Ook heb ik er een paar dekjes vandaan, borstels, shirts, voerbakken, snoepjes etc.
Vroeger ging ik altijd naar antwerpen maar nu zit er ook 1 in rotterdam, scheelt weer.

pluisje88

Berichten: 8130
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:27

Ik heb laatst door de berichten hier een kipwarm broek gekocht. Fijn ding! Heb ook de beugelriemen. Super mooi materiaal. Denk dat die wel even mee zullen haan. Had ze achteraf alleen een maatje groter moeten kopen. Zijn een beetje kort. Maarja dat was natuurlijk mijn eigen fout ;)

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:32

Kipwarm broeken zijn idd geweldig <3 Stijgbeugelriemen ben ik dan weer niet zo tevreden mee, zijn erg stijf. Die ga ik binnenkort vervangen :)

willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:11

purny schreef:
Maar de caps zijn toch gewoon met de huidige veiligheidseisen?


Volgens mij voldoen ze niet aan de huidige vg1 norm, ook de EN norm kon ik er niet in vinden.

Dit betekend dus dat je er geen wedtrijden mee mag rijden en er niet mee mag rijden op bedrijven die een veligheidscertificaat hanteren.

Theoretisch dan. Want ik heb nog nooit iemand zien controleren en er zijn wel meer merken die er niet aan voldoen.

Maar die normering is er niet voor niets..

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:26

Ik vind de sokken van hun heel fijn.
Ze zijn niet van katoen wat vaak wijd worden , maar van een soort synthetisch materiaal en ze zijn naad loos.
En ik koop er veel shirtjes, truien en heb een rijbroek. Shirtjes en truien komen ook veel van andere afdelingen af, owja heb ook nog een paar teugels en die bevallen meer dan goed.

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:26

willemieke schreef:
purny schreef:
Maar de caps zijn toch gewoon met de huidige veiligheidseisen?


Volgens mij voldoen ze niet aan de huidige vg1 norm, ook de EN norm kon ik er niet in vinden.

Dit betekend dus dat je er geen wedtrijden mee mag rijden en er niet mee mag rijden op bedrijven die een veligheidscertificaat hanteren.

Theoretisch dan. Want ik heb nog nooit iemand zien controleren en er zijn wel meer merken die er niet aan voldoen.

Maar die normering is er niet voor niets..


Staat erbij op de site hoor ;)

germie

Berichten: 26115
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:41

Dit staat er:
orm De Europese norm EN 1384 werd afgeschaft in oktober 2014. In afwachting van een nieuwe norm, moeten helmen die werden geproduceerd na oktober 2014 voorzien zijn van een CE-markering om verkocht te mogen worden in Europa. Die markering moet worden aangevuld met ofwel de Richtlijn 89/686/EG, ofwel het document VG1 01.040 2014-12.
Informatie over de norm Op trainingen en wedstrijden mag je nog steeds een helm dragen die voldoet aan de EN 1384-norm. In competitieverband is het echter mogelijk dat de organisatie andere normen vereist. We raden je aan om bij twijfel inlichtingen in te winnen bij de wedstrijdorganisator.


DEZE caps mogen dus GEWOON.
Ik rij er ook mee en ga geen andere kopen zolang deze goed is. Is dus gewoon een GOEDGEKEURDE CAP.

Ik heb deze en nog een andere van de decathlon. Beiden dus gewoon goede caps:
https://www.decathlon.nl/helm-safety-br ... 18031.html

Er mag niet een 'niet goedgekeurde' cap verkocht worden in Nederland.
Een cap moet of de 89/686/EEG of de VG1 norm hebben. Anders mogen ze simpelweg niet verkocht worden. En deze zijn dus allemaal veilig. Het is maar net of jij zin hebt om veel geld uit te geven. De decathlon caps zijn dus ook gewoon VEILIG.
en je mag er gewoon mee naar wedstrijden, of whatever.

En aangezien ik nog 4 veilige EN1384 caps heb liggen ;)

http://www.passievoorhetpaard.nl/nl/blo ... vg-1-norm/

Mag ik nog starten met mijn oude cap, met de CE/EN 1384 norm?
Ja, het is nog niet verplicht om op wedstrijden een cap met de nieuwe VG-1 norm te dragen. De KNHS, FNRS, maneges en rijverenigingen beschouwen ook de oude CE/EN 1384 norm als veilig en daarom worden deze caps nog steeds gewoon toe gestaan. Maak je dus maar geen zorgen dat je gediskwalificeerd wordt of dat hij niet veilig genoeg is.

Dus als jij voor 20 euro een volledige veilige cap kunt kopen, waarom dan 500 euro uitgeven? Het is dus een keuze, maar beide keuzen zijn VEILIG :D

willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:03

germie schreef:
Dit staat er:
orm De Europese norm EN 1384 werd afgeschaft in oktober 2014. In afwachting van een nieuwe norm, moeten helmen die werden geproduceerd na oktober 2014 voorzien zijn van een CE-markering om verkocht te mogen worden in Europa. Die markering moet worden aangevuld met ofwel de Richtlijn 89/686/EG, ofwel het document VG1 01.040 2014-12.
Informatie over de norm Op trainingen en wedstrijden mag je nog steeds een helm dragen die voldoet aan de EN 1384-norm. In competitieverband is het echter mogelijk dat de organisatie andere normen vereist. We raden je aan om bij twijfel inlichtingen in te winnen bij de wedstrijdorganisator.


DEZE caps mogen dus GEWOON.
Ik rij er ook mee en ga geen andere kopen zolang deze goed is. Is dus gewoon een GOEDGEKEURDE CAP.

Ik heb deze en nog een andere van de decathlon. Beiden dus gewoon goede caps:
https://www.decathlon.nl/helm-safety-br ... 18031.html

Er mag niet een 'niet goedgekeurde' cap verkocht worden in Nederland.
Een cap moet of de 89/686/EEG of de VG1 norm hebben. Anders mogen ze simpelweg niet verkocht worden. En deze zijn dus allemaal veilig. Het is maar net of jij zin hebt om veel geld uit te geven. De decathlon caps zijn dus ook gewoon VEILIG.
en je mag er gewoon mee naar wedstrijden, of whatever.

En aangezien ik nog 4 veilige EN1384 caps heb liggen ;)

http://www.passievoorhetpaard.nl/nl/blo ... vg-1-norm/

Mag ik nog starten met mijn oude cap, met de CE/EN 1384 norm?
Ja, het is nog niet verplicht om op wedstrijden een cap met de nieuwe VG-1 norm te dragen. De KNHS, FNRS, maneges en rijverenigingen beschouwen ook de oude CE/EN 1384 norm als veilig en daarom worden deze caps nog steeds gewoon toe gestaan. Maak je dus maar geen zorgen dat je gediskwalificeerd wordt of dat hij niet veilig genoeg is.

Dus als jij voor 20 euro een volledige veilige cap kunt kopen, waarom dan 500 euro uitgeven? Het is dus een keuze, maar beide keuzen zijn VEILIG :D



Als je goed leest dan zie je nergens dat ik zeg dat de caps onveilig zijn. Tevens stel ik nergens dat je met een EN norm cap niet meer mag rijden. Dit mag nl wel en dat gaat ook niet veranderen. Alleen in Engeland maar dat ter zijde..

Ik stel enkel dat ik in de betreffende caps gezocht heb naar een EN of vg1 normering en dat die niet te vinden waren.

pluisje88

Berichten: 8130
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:03

Laurievc schreef:
Kipwarm broeken zijn idd geweldig <3 Stijgbeugelriemen ben ik dan weer niet zo tevreden mee, zijn erg stijf. Die ga ik binnenkort vervangen :)


Grappig. Die van mij zijn juist niet stijf. Misschien heb ik mazzel gehad. Heb ze pas in december gekocht dus het zal niet komen van het vele gebruiken in mijn geval. Zeker gezien ik alleen beschikking heb over een buitenbak :P Alleen erg dom dat ik ze dus te kort gekocht heb :P

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Decathlon Rijspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:08

Ik heb ze ook nog niet zo lang, rijd ook niet veel met dat zadel :+ Maar kwalitatief voelen ze gewoon echt niet goed aan haha :P

pluisje88

Berichten: 8130
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:11

Haha oh. Die van mij wel. Ze kunnen prima op tegen mijn andere leren paar hiervoor. daar zat geen nylon in dus die dingen bleven rekken als de ziekte. Dat doen deze niet. heerlijk.Die van mij voelen als gewoon prima leer. Dan heb jij misschien een pech paar, of ik mazzel ;)

EllisL

Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:21

Ah decathlon,

Service hebben ze iig ook.
30 dec. een kipwarm broek gekocht en vd week scheurde die helemaal in tijdens het aantrekken. Mijn pa is er mee terug gegaan, kwam terug met een zomerbroek (zonder bij te betalen). Reden dat ze aangaven dat de kipwarm broeken uitverkocht waren. Via internet waren ze er nog wel, dus ik een nieuwe gekocht via internet. Die komt dinsdag, vind die broek heerlijk warm!

xLiez

Berichten: 1899
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:07

Naar welke decathlon gaan jullie vaak voor paardenspullen? Leeuwarden is voor mij het dichtsbij maar daar hebben ze altijd bizar weing paardenspullen. Of het is heel vaak allemaal al uitverkocht. Heel erg jammer. Voortaan ga ik maar online bestellen denk ik :)

IwanLuver
Berichten: 1893
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:14

xLiez schreef:
Naar welke decathlon gaan jullie vaak voor paardenspullen? Leeuwarden is voor mij het dichtsbij maar daar hebben ze altijd bizar weing paardenspullen. Of het is heel vaak allemaal al uitverkocht. Heel erg jammer. Voortaan ga ik maar online bestellen denk ik :)

Leeuwarden hebben ze idd weinig,op deze site staan alle paardenspullen
https://www.fouganza.nl