[Herfst] Welke jas is een aanrader?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

[Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 22:39

Omdat ik voornamelijk in buitenbakken lesgeef en ik op zoek ben naar een waterdichte (!) jas, vraag ik jullie hulp. Welke jas heeft jullie voorkeur om les in te geven in barre tijden? Is een lange waxjas prettig, of wordt die toch wel erg zwaar in de regen? Instructeurs hebben jullie voorkeur voor waxjassen of niet?

Het gaat dus puur om een water- en winddichte jas om in les te geven. Ik hoef er niet mee op het paard. Welke raadt je aan?

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 07:31

-> lijkt me toch echt meer op RUI thuis horen

daantjuhhh

Berichten: 27001
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 07:38

ja ik heb voor de herfst een tussenjas.
die waterdicht zou moeten zijn.
en dat is hij ook bij gewone buien, maar bij een mega stortbui niet.
(het is een Anky jas, ongevoerd, maar wel extreem sterke dikke stof)

Voor de winter heb ik een hele dikke warme BR, maar ook die laat op een gegeven moment water door, deze is waterafstotent.
Maar dat ding is mega warm, kan je helemaal in weg kruipen.


Ik denk dat ik voor aankomende winter les geven maar een skipak ga kopen Vork

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:16

Ik doe al 2 jaar met mn oude ONLY jas. Ja

Noppie

Berichten: 376
Geregistreerd: 31-03-06
Woonplaats: (FRL)

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:19

IK heb een jas van mountain-horse, het voordeel is dat het een waterdichte zomerjas is met een fleece-vest van binnen. Zo kun je beiden afhankelijk van elkaar dragen en in de winter rits ik ze aan elkaar en heb ik een lekkere wind- en waterdichte winterjas, ideaal!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:27

Lange waxjas is erg prettig, en ligt er een beetje aan wat voor merk je neemt. Ik vind de Drizabone jassen (Australische oilcoat) erg prettig zitten, en ook niet zo zwaar. Neem er een met voering die je eventueel kunt verwijderen, kun je ook in de winter ermee lopen. Drizabone's zijn in de betere ruiterspeciaalzaken te krijgen, of mail ze even voor verkoopadressen binnen Nederland. Drizabone's worden trouwen op aanvraag ook op maat gemaakt.

http://www.drizabone.com.au/

missK
Berichten: 813
Geregistreerd: 10-06-06

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:58

ik doe ook heel vaak een gewone (wat grotere) regenjas over mn jas aan. Eventueel een regenbroek erbij en klaar Haha!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 13:04

Cassidy schreef:
Lange waxjas is erg prettig, en ligt er een beetje aan wat voor merk je neemt. Ik vind de Drizabone jassen (Australische oilcoat) erg prettig zitten, en ook niet zo zwaar. Neem er een met voering die je eventueel kunt verwijderen, kun je ook in de winter ermee lopen. Drizabone's zijn in de betere ruiterspeciaalzaken te krijgen, of mail ze even voor verkoopadressen binnen Nederland. Drizabone's worden trouwen op aanvraag ook op maat gemaakt.

http://www.drizabone.com.au/

Bedankt, daar heb ik wat aan. Lachen

Voor iedereen: ik zoek dus echt een fijne jas om les in te geven. Ook al staat het nu bij 'Ruiter'.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:09

Ik lees mee, ben benieuwd...

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:18

Ik heb pas ook een Mountain Horse gekocht, de buitenjas is wat langer, licht gevoerd en waterdicht en de binnenjas en deels fleece deels doorgestikt.
In elkaar moet het een super warme jas zijn!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 20:14

van Musto hebben ze een heel fijne, lange jas. Hij is absoluut wind- en waterdicht, en niet te zwaar (zoals wax vaak wel is). Hij kan ook in de wasmachine, wel zo fijn Haha!
Hij heet geloof ik 'suffolk' en het nadeel: hij is duuuurrrr... maar ik heb 'm al heel lang (met hond naar bos, op paard) en hij bevalt me prima.
kijk eens op www.musto.com anders. succes!

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:31

Kingsland, echt ideaal voor herfst en winter Ja

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:09

ik heb een iets lange en fijne warme jas van Kyra K. echt een super jas, ook om les in te geven.

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:58

Jassen van Gaastra zijn ook erg fijn! Die zijn meer gemaakt voor het zeilen, dus goed water- en winddicht en ze zijn lekker warm.

lonnie

Berichten: 7857
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:17

Marrepar schreef:
Kingsland, echt ideaal voor herfst en winter Ja


in de bit-test van vorig jaar kwam die anders wel slecht naar voren, was helemaal niet zo waterdicht namelijk.

Ik geloof dat de eurostar jas van toen wel heel goed waterdicht was en warm

Heb zelf een pikeur jas, die blijft ook heel lang waterdicht, aangezien ik in de winter met weer of geen weer buiten moet zijn om te rijden was dit voor mij ook een heel belangrijk punt. Jas is ook nog eens heel warm. Vond de kingsland jassen supermooi, maar omdat prijs- kwaliteit verhouding blijkbaar niet zo goed was en ik niet het risico wilde lopen na een half uur al zeiknat te zijn, toch de pikeur gekocht

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 00:18

Ik heb ook een kingsland en deze is wel degelijk waterdicht Knipoog

Mijn voorkeur gaat naar die nieuwe PK en Kingsland uit, heb ze beide en beide bevallen mij prima. Al kan ik me voorstellen dat met lesgeven een langer model wel warmer zal zijn!

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 01:01

dierfysio schreef:
van Musto hebben ze een heel fijne, lange jas. Hij is absoluut wind- en waterdicht, en niet te zwaar (zoals wax vaak wel is). Hij kan ook in de wasmachine, wel zo fijn Haha!
Hij heet geloof ik 'suffolk' en het nadeel: hij is duuuurrrr... maar ik heb 'm al heel lang (met hond naar bos, op paard) en hij bevalt me prima.
kijk eens op www.musto.com anders. succes!



Ik heb een beetje op de site van Musto rondgekeken, en ze hebben echt mooie/handige spullen. Maar waar kan je ze kopen? Ze hebben geen online store (althans die zag ik niet op de site, alleen een Kit list om mee te nemen naar de dichtsbijzijnde store) en volgens mij zitten er alleen winkels in Engeland. (ook ben ik wel benieuwd naar de prijzen, want die staan er dus nergens bij)

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 01:05

Musto is ook een (gerenomeerd) watersportmerk dus je kunt het in ieder geval in de meeste watersportwinkels kopen. Of ze daar de ruitercollectie hebben is dan wel de vraag maar misschien ben je alleen op zoek naar een van de zeiljacks.
Hier bij de horseplaza in nieuwegein ben ik Musto in iedergeval tegengekomen...

missK
Berichten: 813
Geregistreerd: 10-06-06

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:00

Ben nog steeds aan t twijfelen over m mn toekomstige nieuwe jas Clown
Verkopen ze bij horseplaza ook de nieuw eurostar???

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:05

Silviabol schreef:
Musto is ook een (gerenomeerd) watersportmerk dus je kunt het in ieder geval in de meeste watersportwinkels kopen. Of ze daar de ruitercollectie hebben is dan wel de vraag maar misschien ben je alleen op zoek naar een van de zeiljacks.
Hier bij de horseplaza in nieuwegein ben ik Musto in iedergeval tegengekomen...


Ik zag inderdaad later via google dat er wel wat nederlandse watersport winkels zijn die Musto verkopen, maar ik ben helaas gevallen voor een jas uit de ruitercollectie.Deze> http://www.musto.com/productdetail.aspx ... uctId=1767

Ik had bedacht dat die ook heel praktisch is voor, en niet zou misstaan op mijn stalen ros.
Ik heb nu een of andere country winkel gemaild die Musto verkoopt of ze deze jas hebben of kunnen bestellen. Ik hoop het!

(en heeft horzeplaza een site, kon ik niet vinden via google namelijk)

missK
Berichten: 813
Geregistreerd: 10-06-06

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:04

ja dat valt volgens mij dus onder de horselover ( www.horselover.nl ) en die site doet t al in geen tijden meer Boos!
Heel irritant!! Ben namelijk ook benieuwd of ze daar de nieuwe eurostar spullen verkopen....

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:49

sorry zij heten geen horselover meer. De site van de winkel in nieuwegein is http://www.freddysruitersport.nl/ daar maken ze zelfs reclame dat de nieuwe collectie van OA Musto binnen is Ja

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:03

Horseplaza en Freddy's zitten tegenover elkaar, maar zijn 2 aparte ruitersportzaken (waarbij Fred kwaliteit levert, en Plaza troep, want die laatste zijn van het Hypodrama-concern Huilen ).
Fred verkoopt meestal de nieuwst Musto-snufjes. Duur, maar wel mooi (en blijft mooi). Succes!

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:17

Iedereen bedankt voor de tips. Ik heb freddyruitersport een mailtje gestuurd of ze de jas hebben. Even afwachten dus!

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: [Herfst] Welke jas is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:29

dierfysio schreef:
Horseplaza en Freddy's zitten tegenover elkaar, maar zijn 2 aparte ruitersportzaken (waarbij Fred kwaliteit levert, en Plaza troep, want die laatste zijn van het Hypodrama-concern Huilen ).
Fred verkoopt meestal de nieuwst Musto-snufjes. Duur, maar wel mooi (en blijft mooi). Succes!

oh dat wist ik niet Bloos