Goede schoenen voor rijden én wandelen, niet te duur?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Goede schoenen voor rijden én wandelen, niet te duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 11:42

Hoi bokkers,

Ik dacht, met zoveel paardenmensen hier moet iemand me zeker kunnen helpen.
Ik ga in Juni 6 dagen naar Ijsland, en zoals jullie misschien wel weten mogen daar geen gebruikte paardenspullen heen meegenomen worden, vooral dingen die je niet kan wassen zoals schoenen.
Ik zal daar een 6 daagse ruitertocht gaan maken waar we zowel moeten wandelen op de moeilijk begaanbare plekken als rijden.

Wie kan mij helpen aan betaalbare schoenen?! Mag een fysieke winkel zijn, of een webshop.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Goede schoenen voor rijden én wandelen, niet te duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:55


Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Goede schoenen voor rijden én wandelen, niet te duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 11:58

Ik ben ook fan van Ariat, maar mijn huidige Ariats zijn nog prima, dus nieuwe halen voelt wel zuur voor m'n portemonnee, haha!

Ik kijk zo eens op de website van Kramer, maar die van decathlon zien er inderdaad ook niet slecht uit!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:59

De ariats (ik neem aan dat je het dan over de Telluride hebt) zou ik niet aanraden voor het terrein op IJsland, omdat je met de vlakke zool weinig grip hebt. Ik vond het in ieder geval in Noorwegen erg onhandig. Deze van Steeds lijken met wat profiel betreft beter https://www.kramer.be/winterschoenen-Cl ... &ci=256932

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Goede schoenen voor rijden én wandelen, niet te duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 12:02

Omdat ik weet hoe duur Ariat is heb ik niet eens gekeken naar wat ze aanbieden, maar die van steeds lijken inderdaad niet slecht en ook niet eens zo belachelijk duur.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Goede schoenen voor rijden én wandelen, niet te duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:12

In de Aldi :o
Heb die van mij al jaren, heerlijk om in te stappen, en paardrijden, buitenritten dan toch, gaat ook prima.

nelske164

Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:34

Imre schreef:
De ariats (ik neem aan dat je het dan over de Telluride hebt) zou ik niet aanraden voor het terrein op IJsland, omdat je met de vlakke zool weinig grip hebt. Ik vond het in ieder geval in Noorwegen erg onhandig. Deze van Steeds lijken met wat profiel betreft beter https://www.kramer.be/winterschoenen-Cl ... &ci=256932


Die van Steeds heb ik. Hele fijne warme schoen en de zool heeft ook veel grip. Ook zijn ze stevig om de enkels, dus op ruwer terrein verzwik je ook niet snel je enkels.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Goede schoenen voor rijden én wandelen, niet te duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:43

Ik loop, zowel in plat Nederland als in de bergen, en rij heel wat kilometers met de mountain peak bergschoenen van Scapino. Betaalbaar en al vele jaren tevreden over

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:46

Ik heb mijn wandelschoenen als rijschoenen gebruikt in IJsland.
Ging prima qua beugels en het is daar ook geaccepteerd, veel mensen doen dit op de meerdaagse tochten.
De zolen zijn bij mij achter dik genoeg dat je niet met je voet door de beugel kan schieten, daar wel even goed op letten.

Heel veel plezier gewenst, IJsland is prachtig!

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Goede schoenen voor rijden én wandelen, niet te duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 12:54

Dankjewel! Ja, mijn grootste zorg is dat ik natuurlijk niet in de beugel blijf hangen of erdoorheen schiet.
Profiel is ook mooi meegenomen. Hebben jullie misschien ook links naar de websites van die schoenen?

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Goede schoenen voor rijden én wandelen, niet te duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:58

Ik heb de Mountain Horse Rider Classic en die gebruik ik als ik aan het werk ben op stal. Verder met rijden alleen stapritjes, ik ben Petries gewend met rijden, dus dan voelen schoenen heel raar.
Lopen echt super. Zijn wel tikkie aan de zware kant. Vallen wel groot uit qua maat.

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Goede schoenen voor rijden én wandelen, niet te duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 13:00

Ik ben zware schoenen gewend. Ik loop bijna alleen maar op dr. Martens of andere kisten, en mijn ariats zijn ook niet bepaald licht met hun stalen neuzen.

Verder zijn het wel echt ervaren ruiter ritten, dus inclusief vrij rennende paarden en alles van stap tot telgang.

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Goede schoenen voor rijden én wandelen, niet te duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:13

Bij de ANWB hebben ze nu wandelschoenen in de aanbieding

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Goede schoenen voor rijden én wandelen, niet te duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:24


Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Goede schoenen voor rijden én wandelen, niet te duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 00:16

Tamary, dat was ik inderdaad ook van plan! Heb jij ook vaker met deze wandelschoenen gereden, of dat niet?

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:35

Het zijn tot nu toe eigenlijk de enige schoenen waar ik fijn op loop en rijden doe ik er ook mee (wel korf beugels, maar dat heeft ook met krakkie lijf te maken). Andere zitten te strak of los (daar glijd voet dus in heen en weer) of ze wiebelen omdat de zool smaller is dan de schoen |o (dat was een veiligheidsschoen trouwens, mooi ging kennelijk boven veilig). Ik kan ze ook eigenlijk vrijwel meteen hele dagen dragen zonder ergens last van te hebben.

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Goede schoenen voor rijden én wandelen, niet te duur?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 00:54

Dankjewel voor de tips!

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 13:48

Sleeper schreef:
Ik loop, zowel in plat Nederland als in de bergen, en rij heel wat kilometers met de mountain peak bergschoenen van Scapino. Betaalbaar en al vele jaren tevreden over


Ben inderdaad voor deze schoenen gegaan. Dankjewel! Tot nu toe super tevreden, wel een maatje groter moeten pakken dan normaal.