Zelf een rij jasje naaien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 08:50

Ik wilde vragen of iemand kan zeggen hoeveel stof ik nodig heb voor zo'n rijjasje te maken ?? Hoeveel buitenkant en hoeveel binnenvoering ? ( ik koop namelijk altijd veel te veel stof :+ )

Ik vind het jasje van de TS super gaaf en ga er zelf ook 1 maken..of 2 of 3 :D
Ik heb wel een beetje naai ervaring, maar dit word wel een hele ervaring


flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:37

Thanks voor de reacties, ik moet mijn patroon nog binnen krijgen, maar wilde graag een indicatie weten

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:24

Dit is mijn jasje, is dit te of niet ?? Vind hem zelf helemaal gaaf.


Afbeelding

Afbeelding

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:34

@Ashley, dit is voor mij de 1e keer dat ik een jasje heb gemaakt, ik ben al blij dat het zo gelukt is ( met wat hulp) en ja de zakken, heb hem gemaakt volgens het bekende patroon, daarbij zaten de zakken wat hoger. Volgende x kan ik dat aanpassen.

Ik kreeg van wat mensen dat het een pipo jas is, maar ik vind hem geweldig. Alleen werd ik daar even onzeker van en aangezien ik er zondag mee op wedstrijd moet wil ik even jullie mening :o

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:53

Thanks allemaal :D Dan ga ik hem gewoon aan doen zondag en kijken of we ook hiermee dikke punten kunnen rijden... Ik wilde eerst alweer voor mijn veilige zwarte gaan, maar ik hou nogal van knal kleuren ;)

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:59

Jullie hebben me weer helemaal overtuigd :D _/-\o_

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:19

@Janine, ik ben zelf ook van de langere jasjes, wist alleen nog niet hoe dat moest. Volgende word zeker langer en ook met dubbele split achter <3 En wat de lijnen betreffen, dat heb ik samen met moeders gedaan, die heeft me de handigheidjes verteld hoe je dat mooi laat lopen.

En nu op naar de volgende weer
Laatst bijgewerkt door flugeltje op 18-03-11 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:25

Janine1990 schreef:
flugeltje schreef:
@Janine, ik ben zelf ook van de langere jasjes, wist alleen nog niet hoe dat moest. Volgende word zeker langer en ook met dubbele split achter <3


Ik wist niet dat dat moeilijker was :o
Dan vind ik het nog fantastisch, de volgende gaat ook vast en zeker goed lukken!
Kijk er nu al naar uit!



Moeilijker niet, maar ik had alles geknipt ed voordat ik zag dat hij wat korter was en dan kan je er geen stof meer aanknippen :D

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:37

Nynke_Z schreef:
oeioeioei ik loop hopeloos achter..

@flugeltje, mooi jasje! Was deze ook van het suitability patroon? Het jasje zit erg mooi bij je!

@prakkie, ik heb laatst mijn plastron uitgetekend op papier omdat ik zelf een nieuwe wilde maken. Ik kan het als je het kan gebruiken dit weekend wel even scannen.



Ja dit jasje is de suitability. Volgende x wil ik hem alleen iets langer en de zakken lager :D

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:39

XLeandrosX schreef:
Jullie gaan vandaag wel hard dames! Kan het bijna niet bijhouden.
Flugeltje erg mooi hoor, met opgeheven hoofd op je paard een zondag, super jasje, laat je zondag ons een foto zien hoe het geheel er uit ziet op je paard?

Prakkie, als je geen ervaring hebt en dan gelijk aan een slipjas beginnen, vind ik gewaagd, maar wie niet waagd die niet wint. Ik vind de stof wel erg mooi uit de laatste link. Ik zou zeker niet voor een dikkere streep of ruit gaan als je beginner bent, dan valt het namelijk nog niet mee om dat mooi op elkaar over te laten lopen.
Misschien kan de moeder van Flugeltje ons haar tips hier over vertellen. Ik knip altijd patroondeel voor patroondeel uit om het goed te kunnen zien. Soms zitten er ook wel tekens op het patroon waardoor het eenvoudiger wordt.

Kaula, ik zou het van boven ook iets ruimer maken in het midden zit nu een soort bobbel waardoor het lijkt dat het boven te strak zit.
Valt ook niet mee om met al die patroondelen de ruitjes op elkaar te krijgen. Vooral achter zie je dat. Maar oefening baart kunst!




Ik zal mijn best doen om tevragen of er een foto gemaakt kan worden :D Dan plaats ik hem zeker hier even...

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:28

Het is gelukt om foto's te maken op wedstrijd van het geheel
Afbeelding

We hebben 2x de 1e plaats behaald met 206 & 207 punten :D . Het jasje is dus in de smaak gevallen ;)

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:32

Au3 schreef:
Flugeltje prachtig jasje, zeker voor de eerste keer mooi gelukt ! Ik vind dat kleurtje ook wel erg gaaf.
ik vind ook dat het iets minder braaf mag, dus heb voor paars gekozen !
hopenlijk volgende week de foto's , want dan moet ik hem dragen, Z1 debuut!
Ik heb geen nieuw jasje gemaakt, maar mijn anky gepimpt, toch vind ik het resultaat erg geslaagd.
Had ik maar wat meer vrije tijd dan begon ik ook eens aan een mooie nieuwe.
Mamma is coupeuse, dus aan hulp geen gebrek mocht het nodig zijn, echter ook heel gauw kritiek als het niet goed is.
Kaula ik vind het knap dat je al zover komt, maar erg jammer dat de ruitjes niet doorlopen en recht liggen.
De achterkant zou ik zeker aanpassen door er een effen bandje op te plaatsen. Dan wordtdat verspringend ruitjespatroon ook iets gecamoufleerd.



Paars _/-\o_ Helemaal mijn kleur :D De paarse van mij is ook in de maak. Mijn vorige jasje was helemaal paars, iedereen wist wie ik was door dat jasje..
Ik ben heel benieuwd naar je resultaat, plaats even een fotootje <3

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:34

Janine1990 schreef:
Wauw, zo is het een nog mooier jasje zeg!
Edit: En gefeliciteerd met je twee eerste plaatsen en toppunten!

DDW1190: Heb je ook een duidelijkere foto? Het lijkt zo wel erg chique, heb je pareltjes op de kraag gemaakt?



Nee verder heb ik geen pareltjes of iets gebruikt, dan vind ik het te opzichtig worden. Zo vind ik hem heel subtiel en chique. Ik zal is kijken voor een andere foto

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:38

Janine1990 schreef:
Nee, ik had het tegen je voorganger over de pareltjes :P
Op de vorige pagina staat onderaan een foto van iemand die een jasje heeft gepimpt.


Oooh ja :o , ik las er even overheen...

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 08:13

Morgen ga ik op naailesen ga ik aan mijn volgende jasje beginnen :D . Dan kan ik net even de handigheidjes leren.
Ik heb een antracietgrijsgemeleerde stof waar een beetje een bruine gloed over zit, ik wilde die met paars doen (hij zag er echt antraciet uit, maar in daglicht zie je die bruine gloed), maar nu twijfel ik. Ik heb De niro laarzen in de kleur redwood, ik denk nu dat ik de kraag in die kleur ga doen, ik denk dat dat ook heel mooi is.


flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 09:16

Na maanden is eindelijk mijn patroon ook helemaal aangepast op mij, ik zit nu 1x per week op naailes (jaja lekker oudbollig). Het proefjasje is bijna klaar, maar wil toch een andere stof en kan helaas geen mooie vinden |( . Ik wil antraciet met een paarse ribcord kraag en ook iets paars met de zakken, maar kan niet echt een mooie combi vinden qua kleur. Ik heb wel de paarse stof (echt paars) maar vind het persoonlijk iets te knallend tegenover dat grijs denk ik.
Afbeelding
Ik heb nu ook weer zwarte laklaarzen gezien en is het misschien ook wel weer leuk om een glimmend zwart jasje met paars te maken, of word dat te kits...ik weet het even niet meer

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:43

Janine1990 schreef:
Wat ook mooi is, is zo'n glanzende stof. Volgens mij heeft dat meisje met die fries dat ook. Snoeppig, bedoel ik. Kijk eens in haar topics. Is echt een gaaf stofje, en niet te overdreven.


Jaaaaaa... dat bedoelde ik ook en gewone zwarte stof met een glansje erover, heel mooi lijkt me dat en dan met kitsie lak laarzen :o

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:44

Kaula schreef:
Je kunt ook een lak biesje of piping doen, dat is wat minder gewaagd dan een geheel jasje in lak.
Op de eerste pagina's van dit topic staat trouwens een jasje dat roze met grijs is (als ik het goed zeg),
en de TS heeft op dat jasje hele leuke stiksels op de zakken gemaakt, zoiets zou je ook nog kunnen doen,
dat is qua kleur ook minder lastig om uit te zoeken.

Kan je voor de stof niet lekker een stoffenmarkt afstruinen? Daar heb je tenminste lekker veel keus.



Hier hebben we niet echt een stoffen markt ofzo helaas.

Neeeeeeee joh geen lak jas bah... maar gewoon een lichte glans op je stof lijkt me wel mooi met lak laarzen

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:27

Nies_ schreef:
flugeltje schreef:
Na maanden is eindelijk mijn patroon ook helemaal aangepast op mij, ik zit nu 1x per week op naailes (jaja lekker oudbollig). Het proefjasje is bijna klaar, maar wil toch een andere stof en kan helaas geen mooie vinden |( . Ik wil antraciet met een paarse ribcord kraag en ook iets paars met de zakken, maar kan niet echt een mooie combi vinden qua kleur. Ik heb wel de paarse stof (echt paars) maar vind het persoonlijk iets te knallend tegenover dat grijs denk ik.
Afbeelding
Ik heb nu ook weer zwarte laklaarzen gezien en is het misschien ook wel weer leuk om een glimmend zwart jasje met paars te maken, of word dat te kits...ik weet het even niet meer

Ik denk dat wij zo ongeveer dezelfde smaak hebben :')


Dat had ik idd ook al gezien ja... paars is mooi _/-\o_

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:55

Ook nog goede adressen voor mooie stoffen, behalve de stoffenkraam dan?

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 09:12

eempiej schreef:
Laat ik me dan ook weer eens melden. 1,5 jaar geleden stof gekocht. Knoopjes in Londen gekocht en vervolgens niet aan begonnen. Nu wil m'n tante graag oefenen met het tekenen van patronen en het maken van jasjes (heeft met het maken gelukkig al veel ervaring en de apparatuur) dus nu eindelijk gaat het jasje er toch komen. Ben nu opzoek naar jasjes die mijn aanspreken.

Vraag aan jullie, ik heb een dikke gat, 2 splitten lijkt me dan handiger/mooier. Wat is jullie mening daarover?


Ik heb gewoon een patroon van een blazer van burda en die aangepast naar een rijjasje. Ik heb hem langer gemaakt, doorgeknipt (dat boven en onder apart zijn ) en een dubbele split gemaakt. En burda is ook goedkoper qua patronen.

Ik ben voor de dubbele split, ik heb een klein kontje maar gaat die enkele split ook zo raar open staan.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers