Wat zijn fijne leren laarzen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Wat zijn fijne leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 12:12

Dag bokkers! Doei!

Aangezien ik nu sinds kort werk.. Waag ik me eraan om zsm leren rijlaarzen aan te gaan schaffen! Haha!

Ik ben nu al een tijdje op verschillende site's gaan kijken, heb diverse leuke laarzen gezien.. Alleen 1 probleempje.. Die waren €525,- of €465,-.
Mooie laarzen, alleen zulke bedragen gaan me wat te ver. Lachen

Hebben jullie ervaring met het kopen van de juiste, geschikte, mooie, fijne leren laarzen?
Plaats ze hier! Haha!

Een foto erbij is wel zo fijn. Lachen

Groetjes Melanie.

Jellie

Re: Wat zijn fijne leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:14

Ik weet niet of je ze meer voor recreatie of wedstrijden zoekt..
Zelf heb ik van die leren laarzen van Moutain Horse, die zijn wat grover van uiterlijk maar ik zweer erbij.. Lachen (en qua prijs ook nog leuk)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 12:15

Ja, ze worden ook gebruikt voor de wedstrijden. Ja

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:27

Ik ben zelf ook een absolute Mountain Horse Fan! Heb zelf de High Riders, en de Caliber schoenen, zaten allebei vanaf dag 1 als gegoten!!
De Moutain Horse Sportive is dan een eleganter model en zou ik zeker willen als ik weer wedstrijden zou gaan rijden.
Afbeelding

Prijstechnisch vind ik MH altijd ook erg prettig Tong uitsteken

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 12:30

Als je ze aan hebt, zijn dan dan erg grof/lomp om het zo maar even te zeggen? Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:30

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:39

Melanieetjuh schreef:
Als je ze aan hebt, zijn dan dan erg grof/lomp om het zo maar even te zeggen? Lachen

helemaal niet!

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:43

Ik heb zelf derby's met achter rits en zijn echt super! Door de rits hebben ze een hele mooie smalle pasvorm, en zitten heerlijk

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:46

Melanieetjuh schreef:

Het "dressuur"model is absoluut niet lomp van MH. De andere wel. In de winkel kan je goed het verschil zien.
Voordeel van de MH vind ik het goede voetbed in de schoen en het duur zeker een paar jaar voordat je de zool op gelopen hebt!
Heb de laars en de protective jodphur van MH de laarzen draag ik meer in de winter en jodphur daarbuiten om en veel als ik even de stal doe of met de honden naar het bos ga. Heb 4 jaar met 1 paar gedaan voordat de zool echt minder werd. Het binnenwerk en de buitenkant waren nog zeer netjes na 4 jaar!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:09

Ik had eerst laarzen van Cavallo, zaten heerlijk, maar ik kreeg ze heel moeilijk uit. Nu heb ik Derby's met rits, zitten ook heerlijk.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:21

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:31

Petrie anky. Hebben een mooie hoge dressuurboog en dat staat erg mooi vind ik (al moet je natuurlijk wel even kijken hoe het bij jezelf staat;)). Petrie Perfect zou ik niet aanbeginnen, heb heel wat ruzie gehad met die laarzen (eerst liet de zool los, vervolgens viel de P van petrie eraf en toen begon de coating ook nog eens los te laten Clown ).

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:35

Waar ik zelf destijds voor gekozen heb is om een lederen laars 2de hands te kopen. Er zijn online heel veel laarzen te vinden voor relatief weinig geld, denk aan 80-120 euro voor zgan laarzen...Ik ben er tevreden over Lachen Heb toen petries gekocht, deze vind ik zelf niet zo fijn ivm veel te groot. Deze zijn nu weer te koop (zie onderschrift) en kijk ik naar Derby laarzen met rits achter en veters Lachen

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:42

Die laarzen die Maaike en Laura enzo hebben zijn écht aan te raden!

Je hebt ontzettend veel keus, Petra heeft tovallig die grovere zool, maar Maaike en Laura hebben gewoon de klassieke zool.
Dat kun je allemaal kiezen! Je kunt ze kopen in een winkeltje in Amsterdam en daar wordt je echt heel vriendelijk geholpen en heb je dus heel veel keus!

Ze zijn rond de 250, dus dat valt qua prijs ook nog wel mee.
Dat is dan met een klassieke zool, en rits, dus daarin verschillende prijzen ook. Maar dit is een beetje een richtprijs.

Yaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:44

Ik zet hier ook eventjes een berichtje, zodat ik dit topic
makkelijk terug kan vinden, als ik mijn examen namelijk gehaald
heb krijg ik leren laarzen van m'n ouders!! Haha! Haha!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:35

Ik heb Derby's, het model Soft jumper. Kost rond de 320,-, zonder maatwerk en andere toeslagen. Ze zijn voor mij op maat/kleur gemaakt, en zitten heerlijk, aantrekken en wegrijden! Ben er super blij mee.

Afbeelding

Over Mountain Horse; die heb ik ook gehad! De mountain Horse Sportive Highrider II. Robuuste laars, maar zeker niet grof! Zit overigens heerlijk. Omdat ik maatwerk nodig heb, heb ik ze weer weg gedaan, maar zeker een mooie laars voor een mooie prijs. Lachen

Het hangt er ook maar net vanaf of je binnen de standaard maten valt.. Dat scheelt al, en dan kan je soms ook tweedehands wat leuks vinden!