Z/ZZ ruiter - loon???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quazzle

Z/ZZ ruiter - loon???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 10:16

Beste,

Ik overweeg om mij professioneel in te zetten in de paardensport. Kan iemand me een idee geven van een gemiddeld loon van een Z/ZZ-ruiter jumping. Liefst pêr PB.

mvg

Musicjohn

Re: Z/ZZ ruiter - loon???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:49

Ik heb sterk het vermoeden dat het een kwestie is van "hoeveel geld je zelf mee moet brengen". Haha!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:52

Van paardrijden word je niet rijk hoor.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:54

mij lijkt het in het begin vooral investeren. en als je je na een tijd bewezen hebt, dat je dan op zoek kunt naar sponsoren enz...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:57

Werken in de paarden is keihard werken en vaak met de nodige risico's en daarvoor in de plaats weinig betaald krijgen.

Echt veel verdienen doe je over het algemeen niet met rijden ( of je moet op top niveau zitten, jeroen dubbeldam ect.) Maar ook de topruiters hebben vaak ook nog een gedeelte handelstal, waar ze vaak meer mee verdienen.

Tuurlijk kan je op den duur sponsoren ect krijgen, maar dan alsnog.. Het is een harde wereld waar je niet veel geld voor terug krijgt.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:00

Musicjohn schreef:
Ik heb sterk het vermoeden dat het een kwestie is van "hoeveel geld je zelf mee moet brengen". Haha!

Dat denk ik niet..je kan dan toch gewoon bellen naar de desbetreffende ruiter?
Die zal zijn prijs heus niet aanpassen..
Blond

Ik zou zelf even rondbellen naar een aantal ruiters/amazones die ong op hetzelfde niveau zitten en even bekend (of onbekend zijn).
Verder zou ik geen idee hebben..als je ze bij jou op stal, in training krijgt, kost het de eigenaar meestal tussen de 300-400 euro dacht ik.
Maar ja, daar gaat voor jouw stro, hooi, bix etc nog vanaf..

Al met al is het algemeen bekend dat je over het algemeen niet heel erg rijk wordt van de paarden. Vork

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:04

Het ligt eraan wat je wil, wil je paarden voor anderen rijden, eigen paarden, jonge paarden opleiden, op een springstal rijden als spring/wedstrijdruiter.

Maar waarschijnlijk zal je overal onderaan beginnen en niet veel mer verdienen dat het minimumloon. Je kan jezelf dan wel opwerken, maar tot welke salarissen je dan doorstroomt weet ik niet.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:06

Het aloude gezegde is van toepassing: "Mensen met paarden hebben de hemel op aarde, maar komen ze te sterven, dan valt er niets meer te erven". Knipoog Je zit 'in de paarden' omdat je een passie hebt, niet om er geld mee te verdienen. Meestal kost het alleen maar geld. Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:06

ik weet het wel

minimumloon Knipoog

heel simpel

zolang jij geen naam hebt, betalen de mensen echt niet zoveel geld om een paard bij jou in training te zetten

en zoals ik uit de vraag begrijp wil je ergens in dienst gaan als ruiter...
nou , met jou, heel erg veel anderen, dus kom je niet verder dan minimum loon

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:09

Het is geheel afhankelijk van je kwaliteiten. Het niveau van rijden alleen is niet zaligmakend.
Wat breng je verder nog in, hoe ga je met mensen en paarden om, houd je je aan je afspraken etc etc....

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:18

Bel eens naar Stal Roelofs. Die hebben een aantal springruiters in dienst. Wellicht kunnen ze je daar er meer over vertellen. Ik denk ook dat je van hun wellicht nog meer info kunt krijgen, want naast geld is het natuurlijk ook belangrijk wat de andere arbeidsvoorwaarden zijn: verzekeringen, vakantiedagen/geld, arbeidsomstandigheden etc..

Een vetpot is het niet...ik heb een aantal vrienden en vriendinnen die ook als betaalde ruiter werken en ik weet dat ze het niet breed hebben. Maar hoeveel ze verdienen weet ik niet en dat ga ik ook niet vragen, dat vind ik niet gepast.
Ik weet wel dat ze het wel naar de zin hebben met hun werk...en dat is ook wat waard.

Daarnaast is er een site met allemaal vacatures in de paardenbranche. Ik ben even kwijt welke site dat is (je zou even kunnen googlen). Wellicht dat je door de advertenties daar al wat meer te weten komt en je zou er dan ook achteraan kunnen bellen.
Succes!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:23

Ik weet al welke site het was: www.paardenwerk.nl en er zijn nog meer als je even googled op vacature + paard

Ik vond daar ook deze tekst:

Gezocht met spoed allround spring ruiter /amazone in jong dynamisch team
Bedrijfsprofiel
Prestatiefokkerij ,spring- en handelsstal
Wij fokken sinds een aantal jaren met ongeveer 20 merries waarvan de meeste int. uitgebracht zijn in de springsport.
We hebben nu ongeveer 18 5-jarige paarden die uit gebracht moeten worden en 4- jarigen en 3-jarigen. In totaal ongeveer 100 paarden waarvan er een aantal ook op 1.60 niveau uitgebracht worden onder de sponsor naam "Flexpower". Alle paarden die onder deze naam uitgebracht worden zijn van dit bedrijf. Int. ruiters Wiljan Laarakkers (nl ) Gerfried Puck (aus.)

Functieomschrijving
springruiter /amazone die ook genegen moet zijn om stalwerkzaam heden te verrichten ,zoals voeren, uitmesten en uitbrengen van jonge springpaarden op concoursen. In de verdere toekomst ga je dan begeleid worden door int. springruiters

Functie-eisen
goed met paarden om kunnen gaan hart hebben voor paarden zelfstandig werken

Aanbieding
Part time of fulltime baan in een jong dynamisch bedrijf. Bij goed funktioneren zijn er in de toekomst goede mogelijkheden om door te stromen in de verdere springsport door goede paarden en begeleiding van zeer ervaren mensen.

En zo stonden er nog wel meer vacatures...dit even slechts als voorbeeld. Succes!