Cap is te groot geworden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

co2

Cap is te groot geworden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 17:30

Mijn cap is helaas iets te groot geworden. Elke keer na een sprong schuift de cap naar voren met gevolg dat ik niks meer zie.
Ik was vandaag naar een ruitersport zaak geweest en die wilde mij een dure 'opvulling' verkopen, oftewel, gewoon een maandverband Clown

Misschien zal dit wel helpen, maar ik vind het persoonlijk geen gezicht, wit spul in een zwarte cap. Daarnaast denk ik niet dat dit voldoende opvult van voren.

Zijn er misschien meer ruiters en amazones van wie de cap te groot is geworden? En hoe is dit opgelost?

Ik kan trouwens geen kruk e.d. achter de voering van de cap stoppen, ik heb een GPA en daarvan zit de binnenvoering vast.

smillie_

Re: Cap is te groot geworden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:32

Kan een cap te groot worden? Of heb je ze gewoon iets te groot gekocht?

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:33

Ik zou me eerst af vragen hoe je cap groter is geworden..

Het lijkt me nou niet dat je hoofd echt kan "afvallen"

Heb je bv. je haar geknipt?
Is je cap keer gevallen en zit er een schuer in, waardoor die groter is...

Of zoiets,..

En anders wordt het denk ik toch een nieuwe cap kopen Lachen

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:34

mijn cap werd idd ook te groot.. oplossing: nieuwe cap kopen Vork
maar ik kan me zo voorstellen dat je niet graag meteen een nieuwe wil kopen aangezien je een GPA hebt... nogal duur grapje als je telkens een nieuwe moet kopen...

@smillie: dit klinkt heel vies... de rand in je cap die tegen je voorhoofd aanzit is van een soort schuimrubber ofzo. als dit nat/vochtig wordt (van het zweet van je voorhoofd dus) dan slinkt de rand en wordt je cap dus groter...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:43

co2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 10:47

De cap is wat groter geworden doordat de voering iets meer op elkaar zit denk ik. Heb niks met mijn haar gedaan, en mijn hoofd is ook niet afgevallen Knipoog
Ik zweet trouwens niet verschrikkelijk hoor Nagelbijten / Gniffelen Ik gebruik de cap elke dag, en rij meerdere paarden dus ik denk dat het gewoon door het vele gebruik is gekomen.

Nieuwe cap kopen is wat te duur, ik kijk eerst liever even naar een andere oplossing Knipoog
Ik denk dat ik soort dubbelzijdig tape ga kopen en dan een soort schuim erop plak.
Gisteren trouwens met een hoge vlecht in gereden, dat scheelt ook Haha!

Het andere topic was mij nog niet opgevallen Blond Ik ga gelijk even lezen!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:54

suusje26 schreef:
Ik zou me eerst af vragen hoe je cap groter is geworden..

Het lijkt me nou niet dat je hoofd echt kan "afvallen"

Mijn hoofd is ook smaller geworden, een maatje kleiner, dus het kan best wel hoor. Ik zou idd deze cap verkopen en een nieuwe cap kopen, niet met stofjes of andere dingen erin doen, heb ik ook gedaan maar toch voelt het niet echt veilig, je kunt er beter eentje hebben die echt past.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:01

Heb hetzelfde probleem. Had zelf ook onderstaande oproep geplaatst. Ik ga een brief schrijven naar Pikeur en wil graag dezelfde soort klachten verzamelen.

Hebben meer mensen hier last van?
Vorig jaar kochten een stalgenoot en ik allebei en Pikeur GPA cap. Na het valincident van Tineke Bartels had ik besloten nooit meer zonder cap te rijden en wilde dan ook een goede, veilige en vooral pretig zittende cap. Een hele investering. Een paar maanden later kocht nog een stalgenoot een Pikeur GPA. Haar werd in de winkel verteld dat ze de cap iets te krap moest kopen omdat ze wijder worden. Ons was dat niet verteld. En inderdaad!! Wij zitten nu allebei met een hele dure te grote cap! Toen ik het in de winkel ter sprake bracht werd me verteld dat het hen door Pikeur is verboden een 'te krappe' cap te adviseren. Dan zouden ze op dat moment een onveilige cap verkopen. Mooie boel! Ik wil een brief sturen naar Pikeur met deze klacht en ben benieuwd of meer mensen ditzelfde probleem hebben.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 10:13

mijn cap is ook te groot geworden.. vraag me ook niet hoe.. want ik heb geen ander kapsel of wat dan ook.. bij mij was de enige oplossing een nieuwe cap kopen.. en heb toen meteen maar een verstelbare cap gekocht Clown

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 10:18

StableEnable schreef:
Heb hetzelfde probleem. Had zelf ook onderstaande oproep geplaatst. Ik ga een brief schrijven naar Pikeur en wil graag dezelfde soort klachten verzamelen.

Hebben meer mensen hier last van?
Vorig jaar kochten een stalgenoot en ik allebei en Pikeur GPA cap. Na het valincident van Tineke Bartels had ik besloten nooit meer zonder cap te rijden en wilde dan ook een goede, veilige en vooral pretig zittende cap. Een hele investering. Een paar maanden later kocht nog een stalgenoot een Pikeur GPA. Haar werd in de winkel verteld dat ze de cap iets te krap moest kopen omdat ze wijder worden. Ons was dat niet verteld. En inderdaad!! Wij zitten nu allebei met een hele dure te grote cap! Toen ik het in de winkel ter sprake bracht werd me verteld dat het hen door Pikeur is verboden een 'te krappe' cap te adviseren. Dan zouden ze op dat moment een onveilige cap verkopen. Mooie boel! Ik wil een brief sturen naar Pikeur met deze klacht en ben benieuwd of meer mensen ditzelfde probleem hebben.

Het is inderdaad een feit dat je een GPA cap een beetje krap moet kopen.
Ik heb dit ook niet gedaan en hij zit nu inderdaad wat losser dan hij zou moeten zitten.
Maar het valt nog mee hoor.
Mijn cap ervoor spande te veel en daar kreeg ik hoofdpijn van. (ik heb erg snel last van hoofdpijn)
Dus ik wilde dit nu zeker voorkomen...

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:36

Mijn gpa kids is ook wat ruimer dan voorheen, heb 2 binnenvoeringen (55 en 56) en de 55 word al te ruim, misschien dat ik ergens een binnenvoering maat 54 te pakken kan krijgen......

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:39

Bekend probleem helaas. Ik heb m'n huidige GPA daarom ook iets aan de krappe kant gekocht en die zit nu perfect.

carlijn88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:49

niet alleen de GPA volgens mij groeien alle caps een beetje, daarom moet je je cap altijd een beetje strak kopen zodat je na 1 a 2 weekjes (bij mij iig) gewoon goed zitten! wel stom dat ze je dit niet hebben vertelt bij de ruiterzaak! want ik denk dat het antwoord van pikeur zal zijn dat dit normaal is en ze je dit in de winkel hadden moeten vertellen! staat er wat over in de gebruiks aanwijzing? anders heb je helemaal geen been om op te staan Verward

wel ontzettend zonde natuurlijk!

Peter500

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:39

Je kan gewoon een maandverbandje proberen. Eventueel met taggertape kan je het zwart maken!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 09:38

Mijn cap is ook wijder geworden. (ik heb een gatehouse puissance) Toen ik hem kocht zat hij goed maar nu zakt hij inderdaad voor mijn ogen als ik ga springen. Als oplossing heb ik een soort schuim aan de binnenkant van mijn cap geplakt met dubbelzijdige tape. Mijn cap zit nu weer prima, maar of het nu zo veilig is weet ik ook niet Knipoog.

xStelmaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:14

je zou het idd een beetje kunnen opvullen met schuim ofzo? [whatever voor spul]
als ie echt niet meer past zou ik gewoon een nieuwe kopen die wel past..

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:36

ik had er eerst iets schuimstof ofzo in maar dat is er uit getrokken door muizen dus ben nu ook op zoek naar een nieuwe oplossing (maar ik heb gewoon een simpele cap vergelijkbaar met HH dacht ik) maar heb zelf ook het idee dat ie groter is geworden want hij schud gigantisch op mn hoofd en dat had ie in de winkel niet. Ben er nog niet over uit of het een nieuwe moet worden of niet, hij is namelijk al wel een jaar of drie oud, maargoed ik rijd momenteel niet omdat omdat ik geen vz paardje meer heb dus wacht nog even af....

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:30

Mijn cap is ook ietsje groter geworden doordat die stof die binnenin zit iets 'platter' geworden is zeg maar.. Hij zit trouwens nogsteeds goed alleen een beetje losser dus laat het maar zo Clown .
Het is trouwens de hh pro plus.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:28

Een nieuwe cap kopen lijkt me iets teveel van het goeie Haha!
Nee ehm een meisje bij mij uit de klas haar cap is ook te groot geworden en de GPA begint bij mij ook iets groter te worden maar probeer je haar er gewoon een onder te doen. Zit vrij prettig. Ja

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:49

sommige caps worden groter ja..
en maandverband helpt echt hoor.. misschien wel raar om te doen, maar als je cap daarna beter zit..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:25

Heb ik ook bij m'n kavalkade cap, die zakt nu constant voor m'n ogen.
Je kan ook een paar lapjes zwarte fleece op elkaar stikken, dan valt het minder op.

Daarom ben ik blij met m'n verstelbare helm Haha!

MarloesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:00

Mijn eerste cap was ook te groot, een kleinere maat was weer te klein. Toen hebben ze bij mij van plastic met die luchtbelletjes (die je zo lekker kan knallen) erin gedaan. Bij mij hielp dat altijd wel goed. Weet niet of het een goede oplossing is, maar je kan het altijd proberen.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:03

Dit heb ik ook een keer gehad, echt vervelend. Ik heb gewoon maar een andere gekocht. Maar als die dan ook te groot is wordt het natuurlijk echt vervelend... Heb je eigenlijk geen verstelbare? Voor het geval het nog een keer zou gebeuren, heb ik maar een verstelbare genomen. Nu wordt die ook wel eens te groot maar dan kan ik hem gewoon kleiner maken! Haha!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 19:57

GPA is helaas niet verstelbaar. Ik heb wel zo'n helm, maar die blijft helemaal niet zitten Nagelbijten / Gniffelen
De GPA zit overens niet zo ontzettend los, met dressuur gaat het prima, alleen met hoge hindernissen heb ik wat meer moeite Haha!