Symmetry

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Petit

Symmetry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 17:59

Sica
Moderator Over Paarden

Re: Symmetry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:35

Lijkt me erg storend voor het paard, dat getrek aan de singel...
Maar ik heb er geen ervaring mee en eerlijk gezegd nog nooit iemand ermee gezien...

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:27

Ik heb eerder vragen over dit product op Bokt langs zien komen en dit lijkt me een ontzettende straf voor het paard.

Het is een hulpmiddel voor de ruiter om het been stiller te kunnen houden. Welke ruiters kopen dit? Die een onrustig been hebben en/of niet zo stabiel zitten. Wat krijg je dan?

De ruiter is al een 'straf' voor het paard met z'n onrustige been/instabiele zit. Ruiter hangt de Symmetry aan het zadel met als gevolg: voor het oog heeft de ruiter een stuk rustiger been maar zit dus telkens wel aan de singel te rukken.

Arm paard. Ruiter zit instabiel/heeft onrustig been en wordt ook nog gestraft met rukken aan zijn singel.

Ik zou zeggen: investeer dan in zaken/diensten om de basis van het probleem aan te pakken. En dat is een betere houding d.m.v. bijvoorbeeld zitlessen.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 23:43

Die zijn zonde van je geld, kun je net zo goed een spoorriempje nemen.
Ik heb er ooit 1x mee gereden en vond het verschrikkelijk, je hebt echt geen bewegingsvrijheid meer.
Dan maar wat harder oefenen om je benen stil te houden.

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 00:49

dat is zo slecht voor je paard, ook voor jezelf, wijken, en zijgangen, je trekt zo de singel naar achter.
net zo goed zonder beugels rijden Boos!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 02:01

Ik heb er geen ervaring mee,maar als ik zo naar die foto krijgt,schiet het mij al in mijn rug Clown
Moet er niet aan denken....ik denk dat je iid beter zitlessen kan nemen.Misschien moet je eens een tijdje je beugels helemaal van je zadel halen,heb ik vroeger ook een poos gedaan.Daar krijg je een enorme goede,diepe en rustige zit van.

Groetjes,Tinky

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:05

ja, het helpt Knipoog

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 17:57

Wat een reactie's Lachen

Ikzelf heb een vrij stil onderbeen, alleen nu ik meer moet gaat doorzitten merk ik dat een beetje de neiging heb om mijn onderbenen een fractie teveel naar voren liggen. Toevallig zag ik de advertentie en was benieuwd naar de ervaringen van mensen Lachen

Alleen heb ik die hier niet echt kunnen vinden... Bloos

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 07:49

Miss_Petit schreef:
Wat een reactie's Lachen

Ikzelf heb een vrij stil onderbeen, alleen nu ik meer moet gaat doorzitten merk ik dat een beetje de neiging heb om mijn onderbenen een fractie teveel naar voren liggen. Toevallig zag ik de advertentie en was benieuwd naar de ervaringen van mensen Lachen

Alleen heb ik die hier niet echt kunnen vinden... Bloos

Jawel.......
Probeer eens de tip van deschels en verlicht ons Haha!
deschels schreef:
Die zijn zonde van je geld, kun je net zo goed een spoorriempje nemen.
Ik heb er ooit 1x mee gereden en vond het verschrikkelijk, je hebt echt geen bewegingsvrijheid meer.
Dan maar wat harder oefenen om je benen stil te houden.

Groetjes,Tinky

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 07:39

Wat ze al niet verzinnen he... en dan ook nog eens zestien en een halve euro voor vragen... daar heb je , volgens mij, ook een heel goed uur les voor, ws zit je dan al beter dan met die riempjes....

Volgend jaar gaat de paardendrogist riemen met gewichten verkopen, zodat je lekker stil blijft zitten... Tong uitsteken

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 01:27

Ik vraag me af of je hier echt het 'spiergeheugen' mee stimuleert. Je been wordt passief bij de singel gehouden, daar doe je zelf niks voor. Volgens mij kan je beter in de les eraan werken, zodat je zelf leert je onderbeen in de juiste positie te houden.

spetter28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:50

Ik heb ze wel gekocht en gebruikt, misschien maar 2 of 3 keer. Ideaal!!!!!!!!!!!!!!!!! Je leert door dit een keer om te doen al dat je je voet veel te veel beweegt, de keer daarop dat je rijd hou je m af, als je nog niet je resultaat bereikt hebt, doe je m nog 1 of 2 keer om. Ik heb ze nu al maanden niet meer gebruikt en mijn voet is een stuk rustiger. In mijn lessen continu op gelet dat ik mijn been stil hou, met matig resultaat.Nu met Symmetry na 2 a 3 keer rijden wel meteen resultaat, je wordt dan letterlijk met de neus op de feiten gedrukt hoe onrustig je je been beweegt, je wordt zeer beperkt in je beweging met je been, heel erg lastig maar wel een eye opener
Dus ik weet niet wat zieliger is voor het paard, 2 of 3 keer rukjes aan de singel of les na les een ruiter op je hebben die het been maar niet stil kan houden.

dus mij bevallen ze zeer goed!!!!!!

Ben ze van plan binnenkort weer te gaan gebruiken, volgens mij verval ik in een oude gewoonte......