ervaring met rits in laten zetten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

ervaring met rits in laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 16:47

Jaaaren geleden heb ik laarzen op maat laten maken bij huet rijlaarzen in Bunnik. Mijn kuiten zijn in verhouding namelijk dik en ik heb een hoge wreef en brede voet, en ook nog eens en heel kleine voet, dat paste dus niet in standaard laarzen. Nu ben ik in de jaren aardig afgevallen, en nu zitten mijn laarzen zo ruim dat ik er met gemak 1 of 2 handen tussen kan steken. Ik heb gebeld en kon deze week nog terecht om ze in te laten nemen. Nu wil ik eigenlijk ook een rits. Die wil ik dan aan de binnen voorkant. En nu kan ik volgens mij kiezen tussen helemaal tot aan de zool of dat daar waar de voet begint zeg maar. Ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen. Heeft één van jullie daar ervaring mee?

marquez1

Re: ervaring met rits in laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 16:15

mwa schijnbaar zijn er niet veel mensen die dit hebben laten doen Tong uitsteken

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:42

Je zou even kunnen kijken bij de zoekfunctie, want over ritsen in laarzen zijn genoeg topics Knipoog

Ik heb wel een rits in de achterkant laten zetten, wat me erg goed beviel! Maar wat bedoel je met binnen voorkant, dat hij dan schuin loopt? Maar is het niet slimmer om de rits in de achterkant te zetten? Snap wel dat je het aan de voorkant mooier vindt, maar dat lijkt me niet erg makkelijk instappen...

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 20:56

Ik heb al gezocht met de zoekfunctie, maar ik zoek eigenlijk specifiek ervaringen van ritsen aan de voorkant, (ik zal even kijken of ik een plaatje kan vinden) en of die dan tot de zool doorlopen of tot de voet.

Toen ik de laarzen kocht had de man waar ik ze kocht (huet www.rijlaarzen.nl) al gezegt dat het beter is voor het behoud van de laars om een evt. toekomstige rits aan de voorkant te zetten. Aan de achterkant trap je iederen keer de rits kapot omdat je er met je voet overheen stapt met het instappen. Vandaar dat ik graag aan de voorkant een rits wil.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:57

Anandi_ schreef:
Je zou even kunnen kijken bij de zoekfunctie, want over ritsen in laarzen zijn genoeg topics Knipoog

Ik heb wel een rits in de achterkant laten zetten, wat me erg goed beviel! Maar wat bedoel je met binnen voorkant, dat hij dan schuin loopt? Maar is het niet slimmer om de rits in de achterkant te zetten? Snap wel dat je het aan de voorkant mooier vindt, maar dat lijkt me niet erg makkelijk instappen...

Juist schuinvoor is het makkelijker in- en uitstappen zegt van Huet...

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:58

ik heb in mijn petrie's een rits laten zetten naat de balijn aan de achterkant. Bevalt mij uitstekend.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 21:01

Hoe lang heb je die rits al tuhan? Is ie nog niet kapot geweest? Ik hoor namelijk zovaak dat ze snel kapot gaan door het zand en vuil.

Hummell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:27

hallo, mag ik vragen of iemand weet hoeveel het ongeveer kost om een rits te laten zetten.
ik heb namelijk leren cavallo's en als ik die uit wil doen heb ik telkens kramp in mijn kuiten..
heb ook geen geld voor nieuwe dus ik denk dat ik een rits wil.
kan iemand mij helpen?

En als ik jou was zou ik een rits plaatsen die niet helemaal tot beneden is.. lijkt mij dat je dan niet zo'n stevige laars overhoud...

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 21:37

bij huet 49,50

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:55

Ik heb een jaar of 3 geleden in mijn petries een rits achter in laten zetten. Ik vind het super, neem bij nieuwe laarzen gelijk een rits. Gaan bij mij echt niet kapot. Heb het bij de schoenmaker (een goede) laten doen. Is netjes gedaan. Is geen hele fijne rits, die schijnen namelijk wel snel kapot te gaan. Was dacht ik 30/40 euro kwijt.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 21:24

Donderdag heb ik mijn laarzen weggebracht, ze konden worden ingenomen (maarliefst 5 cm, kijkt trots Haha! ) en hij zou er een rits in zetten aan de voorkant. Ze zouden een week later klaar zijn, maar ik hoorde net op mijn voicemail dat ze nu al klaar zijn, dus misschien haal ik ze wel eerder op Vork . Het innemen en rits in laten zetten kost samen 100 euro, maar dan heb je ook wat (als het goed is Cool )

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 21:11

Zo vandaag mij laarzen op gehaald en ze zitten heerlijk! Een uitkomst die ritsen heb ze zo aan en uit.